Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Co dają maty?

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Co dają maty?

    Właśnie, co waszym zdaniem daje wygłuszenie drzwi matami i w jaki sposób. Słyszałem kilka opcji z różnych źródeł co do techniki i środków, ale te nie zawsze pokrywają się ze sobą moim zdaniem. IMHO maty jak sie oklei tył drzwi jak i blaszke z przodu dają w miarę zamkniętą komorę rezonansową oraz lekko niwelują jej proste i twarde powierzchnie tak jak materiał w tradycyjnych kolumnach. Można też liczyć na delikatne usztywnienie konstrukcji. Ale czy to wszystko?
    Ale... niektóre firmy CA np nie oklejają całej powierzchni drzwi co nie pasuje do w/w teorii. Brax pisze ze mozna wygłuszyć drzwi ich pastą, co znowu nie pasuje do szczelnej komory rezonansowej, bo jako wygłuszenie ścianek powinno to zadziałać. Co wy na to?

    #2
    Jak można budować komorę BR lub C z mat ?
    Chodzi o to aby możliwie jak najszczelniej odgrodzić przednia część membrany od tylnej jak w każdej obudowie.
    Dla basu sztywność z papy ? :) nie da rady :) Rezonans blach tak.

    [ Dodano: 2007-06-29, 23:37 ]
    Zamieszczone przez Kajman
    IMHO maty jak sie oklei tył drzwi jak i blaszke z przodu dają w miarę zamkniętą komorę rezonansową oraz lekko niwelują jej proste i twarde powierzchnie tak jak materiał w tradycyjnych kolumnach.
    Niwelują nanoporami bo są ultra płaskie z nacięciami aby łatwiej sie układały i nie pękały
    Można też liczyć na delikatne usztywnienie konstrukcji.
    Tylko w zimie :)

    Skomentuj


      #3
      glownym zadaniem mat (oprocz tworzenia komory zamknietej w CA itp itd) jest tlumienie rezonansow blachy na drzwiach itp
      samo wyklejenie samochodu (bez stosowania glosnikow) daje calkiem przyjemne efekty. jest ciszej i nie dudni tak w samochodzie. a no i w dodatku nawet odglos zamykania drzwi sie zmienil... (niestety nie jezdzilem tym samochodem zaraz przed i po wyklejaniu matami wiec nieopisze dokladnych skutkow )

      podobno dynamat nietrzeba stosowac na calej powierzchni danego elementu bo radzi sobie z tlumieniem nawet jak jest tylko 25% powierzchni pokrytej - tak przynajmniej twierdza panowie z koszalinskiego almaru

      Skomentuj


        #4
        Nie, no ja jezdziłem, bo już w dwóch autach miałem, tylko tyle że do końca o pewnych celach przekonany nie byłem Czyli odgordzenie przedniej od tylniej części to jak zbudowanie swego rodzaju obudowy. Uhm. Czyli pasta wygłuszająca na tylnią część drzwi się nada.

        Skomentuj

        Czaruję...
        X