Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Modyfikacja przedwzmacniacza TOSHIBA SY-530

Collapse
X

• Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

Modyfikacja przedwzmacniacza TOSHIBA SY-530

Witam wszystkich.
    Jako że jest to mój pierwszy wpis na tym forum to proszę o wyrozumiałość.

Od niedawna stałem się posiadaczem w/w przedwzmacniacza.
    Powiem tak, nie zakładałem, iż jest to sprzęt z najwyższej półki i że tak będzie grał.
    Kupiłem go tak naprawdę za wygląd front panelu. Nie ukrywam że chciałbym wycisnąć z tego przedwzmacniacz tyle ile się da. Oczywiście w granicach zdrowego rozsądku.

Jako że nie jestem elektronikiem, to nie znam się na tym prawie wcale.
    Sprzęt rozkręciłem i poświęciłem mu cały wieczór, śledząc ścieżkę sygnału.
    Z tego co zauważyłem jest tylko jedna wylewka masy dla prawego i lewego kanału.
    Co gorsza masa prawego i lewego kanału jest ta sama przy wyjściu przedwzmacniacza. Pytanie w jakim stopniu wpływa to na przesłuchy między kanałami?

Obecnie zakładam wymianę:
    1. Elektrolitów w zasilaniu na: Nippon a mniejsze w torze sygnałowym na Nichicon Muse BP.

1a. Czy jest sens zwiększać pojemność kondensatorów filtrujących w zasilaniu w stosunku do fabrycznych? Czy to może mieć negatywny wpływ działanie zasilacza? No i przede wszystkim na sam dźwięk?

2. IC który jest wyprowadzony bezpośrednio z płytki + próba wyeliminowania wspólnej masy przy kablu. Gdyż masy kanału lewego i prawego łączą się na wystającymi pinie z płytki. Więc tak naprawdę masy obu kabli są ze sobą skręcone i przylutowane do tego pinu.

3. Gniazda sieciowego na IEC które pozwoli podłączyć uziemienie. Gdyż obecnie jest wypuszczone po drugiej stronie obudowy
    i można sobie przykrecić drut...

4. Potencjometr głośności na drabinkę rezystorową która będzie miała napewno lepsze parametry

Każda sugestia będzie mile widziana. Bo przedwzmacniacz prezentuje się wyśmienicie no i nie gra najgorzej ;D .