Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy wzmacniacz

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #21
    Ja osobiście bym nie kupił tej szerokopasmówki. Ten głośnik na pewno nie zagra wysokimi...
    do tego dochodzi kierunkowość

    z reszta gdyby był taki dobry to czemu jeszcze wszyscy nie zmienili swoich zestawów na tą szerokopasmówke skoro ona jest taka tania >.>

    szerokopasmowy głośnik jest dobry dla tych którzy lubią jego brzmienie, albo go stosować jako nisko-średniotonowy z kopułką na górze

    Skomentuj


      #22
      Witam

      kolega ma 500zl wiec w zupelnosci wystarczy na te szerokopasmowce i bude do nich
      glosniki 300zl i reszta na bude
      500zł na same przetworniki mogę przeznaczyć.

      Skomentuj


        #23
        Według mnie ogrom ludzi lubi 'zbasowiałe' pasmo a nie w miarę liniową szerokopasmówkę, Ludzie nie chcą naturalności , chcą słyszeć to co chcą usłyszeć a nie jak jest naprawdę. Wystarczy posłuchać otoczenie i nie trzeba iść na koncert 'żywych' instrumentów aby dostrzec że nie szukamy w większości prawdy tylko 'loudnesu' bo tak nam miło. Jak chodzę po audiofilskich sklepach to potężny dzwięk basowców jest kilka razy za 'duży' w stosunku do naturalnego koncertu ale wszyscy zadowoleni bo 'hi-endowy' dźwięk jest. Proszę posłuchać dziewczyny jak śpiewa z odległosci 2-3 metrów a potem na rasowych drogich monitorach za kilkanaście tyś. zł - żenada jakościowa, okrojona średnica z detali a sopran muli, druga sprawa że CD ma za małe próbkowanie i te 44khz to sobie można dzwonki na telefon nagrywać , dziś powinno to być 10Mhz i więcej bo słychać jak CD charczy na wyższej średnicy i wysokich przy tych 44khz.
        Też kiedyś kochałem 'scany' i temu podobne arcydzieła bo taki dzwięk kusi, ponadto tuszuje pasmo gdzie ucho jest czułe, potem zacząłem słuchać chórów itp. wszystko na live i wiem że tylko na szerokopasmówce można się cieszyć 'najbliższą' prawdą choć nadal źródło wymaga znacznej przebudowy. Ale już nigdy nie wrócę na drogich niskośredniaków bo to niema sensu, po pierwsze drogie , za drogie dla mnie obecnie a po drugie efekty gorsze niż z głośnika telewizyjnego w zakresie głosu ludzkiego.

        Skomentuj


          #24
          Zamieszczone przez scythe1123
          Ja osobiście bym nie kupił tej szerokopasmówki. Ten głośnik na pewno nie zagra wysokimi...
          do tego dochodzi kierunkowość
          O ja pierdzielę, słyszałeś ją?
          Zamieszczone przez scythe1123
          szerokopasmowy głośnik jest dobry dla tych którzy lubią jego brzmienie, albo go stosować jako nisko-średniotonowy z kopułką na górze
          jak mówisz o fx155 to j.w. IMO beznadziejny pomysł dodawać do niej wysokotonówkę.

          [ Dodano: 2010-06-12, 15:29 ]
          Zamieszczone przez scythe1123
          z reszta gdyby był taki dobry to czemu jeszcze wszyscy nie zmienili swoich zestawów na tą szerokopasmówke skoro ona jest taka tania >.>
          Bo ludzie się nie znają, albo muzyka, której słuchają nie odpowiada szerokopasmówkom (z uzupełnieniem na dole myślę że można słuchać wszystkeigo)

          Skomentuj


            #25
            Profesjonalista, charczenie może być winą masterowania nagrań

            tylko żeby kolega później nie żałował ze kupił szerokopasmowca

            średnica z szerokopasmowca ma zupełnie inny charakter

            ale zaraz wyjdzie absurd bo GDN AWX w tym przypadku jest bee ale GDN AWX z doklejoną trąbką już jest szerokopasmowcem i już jest cacy

            wokale zależą bardzo od średnicy i jak jest lepszy nisko-średniotonowy głośnik to wokale są bardziej prawdziwe

            przed zakupem GDN 15/40/5 słuchałem Siesta/Fiesta Sat i jeśli chodzi o wokale to bardzo mi się podobały

            co prawda to prawda ludzie lubią uśmiechniętą charakterystykę ale to nie znaczy, że z kolumn dwudrożnych nie da rady uzyskać w miarę naturalnego dźwięku

            kombo, po prostu nie chce mi się wierzyć że to zagra dobrze na wysokich tonach, mniejsze szerokopasmówki mają lepsze predyspozycje żeby zagrać na wysokich i jakoś nadal to nie jest to samo co z porządnej wysokotonówki
            w przypadku trąbki jest tak że polepsza wysokie ale tylko w lini prostej odchylisz lekko głowę i już znika część wysokich

            Skomentuj


              #26
              scythe1123
              Zamieszczone przez scythe1123
              średnica z szerokopasmowca ma zupełnie inny charakter

              ale zaraz wyjdzie absurd bo GDN AWX w tym przypadku jest bee ale GDN AWX z doklejoną trąbką już jest szerokopasmowcem i już jest cacy
              Przecież F155 nie jest wymiarowo taki sam jak GDNAWX i nie jest to GDN z dołożoną trąbką.... Materiał membrany jest ten sam i tylko takie podobieństwo ma z GDNem AWX.
              Na górze nigdy szerokopasmówka nie zagra jak docelowo głośnik wysokotonowy, ale opinie ludzi którzy mają ten model i go słuchają są bardzo pochlebne.
              Masz uprzedzenie do STXa ale go nie słuchałeś, więc pytam się o co chodzi? :shock:
              Jakie do tej pory szerokopasmowce słuchałeś ?
              Te co masz ode mnie SPH-64X szału nie robią, ale za swoją cenę grają przyzwoicie.

              Skomentuj


                #27
                dolphin123, tak trochę się zapędziłem ale to wygląda jak niskotonówka z trąbką, membrana bardzo podobna (ten sam materiał) do tego gumowe zawieszenie

                nigdzie nie napisałem że ten głośnik jest do dupy, może na tle szerokopasmówek jest to dobry głośnik ale jak kolega powiedzmy sobie kupi szerokopasmówkę i może się zdziwić bo brak wysokich brak niskiego basu
                zgadzam się z tym że szerokopasmówka zagra na średnicy lepiej! no ale inaczej jest ze skrajami pasma
                są ludzie dla których ważna jest średnica i szerokopasmówka jest wtedy najlepszym rozwiązaniem ale przy muzyce klubowej szerokopasmówka to trochę nieporozumienie

                Skomentuj


                  #28
                  scythe1123, jeszcze raz Ci powtarzam że to co mówisz to nieprawda wyssana z palca. Tak się składa że mam tego stxa i wysokich nie brakuje, mało tego mogłoby ich być mniej(z resztą zobacz na wykresie!), ale można spokojnie radzić sobie odchyleniem. Ponad to mi osobiście góra z niej bardziej odpowiada niż z seasów, które mam teraz. Po trzecie fx155 charakterystyki kierunkowe "na słuch" ma nie gorsze niż 27tbfc, tzn. góra po wychyleniu się nie "znika" bardziej niż w seasie.
                  Zamieszczone przez scythe1123
                  przy muzyce klubowej szerokopasmówka to trochę nieporozumienie
                  Tego nie wiem bo nie słucham. Słuchałem za to w odgrodzie (solo) rocka lat '70, wiadomo że basu nie było, ale po dołożeniu basu mogę przypuszczać że taki zestaw zagra wiele gatunków.
                  Myślę że takie podejście do fullrange bierze się z tego że ludzie w Polsce słuchają jakiś starych tesli, tonsili. Na zachodzie ludzie słuchają fostexów, jordanów, które niestety kosztują kupę kasy (btw jak cubeaudio zacznie sprzedawać fx155 zagranicę to mogą wtedy zrównać cenę z ceną zagranicznych dystrybutorów i może to być nawet 100euro za sztukę!- ale wtedy przynajmniej zagra, bo drogie :lol: )

                  Skomentuj


                    #29
                    scythe1123, a ja radzę ci najpierw posłuchać tych szerokopasmówek i dopiero wysnuwać teorie i opisywać jak to gra. Wg mnie jego charakterystyki kierunkowe (po odsłuchu nie po wykresach) są rewelacyjne. To jest to na co zwróciłem pierwszą uwagę w czasie słuchania. Można chodzić po pokoju i nie usłyszeć różnicy. Dodawanie wysokotonówki do tego głośnika to nieporozumienie. Jego wysokie są wystarczające. Słuchałem kilku szertokopasmówek i żadna nie zainteresowała mnie w taki sposób żeby zapamiętać jej nazwę. Po odsłuchu tej zmieniłem podejście do tego typu głośników. Awx i f-155 mają trochę inną membranę. Zapewne chodzi o inne tłumienie. Z tego co zauważyłem to są inne od strony wewnętrznej.
                    Juz mi sie nie chce...

                    Skomentuj


                      #30
                      F155 jest jeszcze czymś pokryta od strony wewnętrznej

                      a jak jest ze szczegółowością?

                      wysokotonówka ma cześć średnicy i wysokie do przerobienia a ten głośnik musi się zmagać z całym pasmem to na pewno dobrze nie wpływa na detaliczność

                      tego głośnika raczej nie usłyszę chyba że jest ktoś z Gdańska kto by mógł zezwolić na odsłuch, bo raczej go nie kupię

                      trochę się zdziwiłem że ten głośnik ciągnie do 20khz (na ile wierzyć pomiarom, prawdopodobnie stx robi pomiary w polu xD) bo normalnie jak szerokopasmowiec przenosi do 15khz to juz super

                      Skomentuj


                        #31
                        Ale nikt nie mówi że f155 jest super w całym paśmie. Dodajesz do niej coś na dół i masz 2-way, tak jak wolisz.

                        Skomentuj


                          #32
                          Zamieszczone przez scythe1123
                          a gdzieś czytałem/słyszałem że robią pomiary na otwartej przestrzeni
                          i znów powtarzasz to co gdzieś ktoś powiedział albo ty wyczytałeś
                          to jest nie prawda. Stx ma przygotowany specjalnie pokój pod pomiary i odsłuchy. Pokój jest specjalnie wygłuszony różnymi materiałami co do gęstości i kształtu. Pomiary są robione w odgrodzie. Zresztą już kilka krotnie wrzucałem zdjęcia jak to wygląda. Mają świetny stół do projektowania zwrotnic. Zrobienie takiej zwrotnice trwa kilka minut u nich. Dzięki temu urządzeniu można jednocześnie odsłuchiwać 2 pary kolumn 3-drożnych i je porównywać na bieżąco.
                          Osobiście byłem przy pomiarach tej szerokopasmówki i widziałem jak to się robi i jak wyglądają na "żywo".
                          Proszę cię pisz to co wiesz i tego co jesteś pewny a nie to co ci się wydaje.
                          Juz mi sie nie chce...

                          Skomentuj


                            #33
                            Nie na temat...
                            lklukasz, ja to wiem z takiego samego źródła jakim ty teraz jesteś

                            słyszałem po prostu że STX po zapytaniu gdzie robią pomiary odpowiedział, że "na otwartej przestrzeni"

                            poza tym napisałem "prawdopodobnie" (a to robi różnicę), bo sam osobiście tego nie słyszałem od przedstawicieli STXa

                            Skomentuj


                              #34
                              Wiadomo , szerokopasmowiec nie ma mikrodetali jak Vifa XT, Głownie moim zdaniem chodzi o to że stare głośniki nie miały membran z tłumieniem - brzmiały nieliniowo w skali częstotliwości ale też nie psuły mikrodetali, nowoczesny głośnik ma wyrównane pasmo ale też słychać jakby tylko obwiednie skomplikowanego kształtu sygnału. Aby było słychać największe szczegóły niestety trzeba pogodzić się tym że pasmo przenoszenia jest 'pozadzierane' na skali - mi to odpowiada, jest bardziej obiektywne dla naturalnych źródeł dźwięku, ale dla muzyki klubowej nie istnieje jej naturalny wzorzec więc jak powinna brzmieć ? . Tak naprawdę naturalność 'doskonała' zależy od wielu rzeczy w tym doskonałego źródła sygnału, nasze utwory są przecież rzadko nagrane z prawdziwą skalą poszczególnych dźwięków, nawet w filmach to słychać bo wybuchające bomby nie powodują utraty słuchu a wokale są tylko 4 razy cichsze, no dobra dajemy mega subwoofery na stu 18" calowych calowych głośnikach, tylko jak teraz zabrzmi fortepian ?. Jeszcze sobie poczekamy chyba stulecia zanim uzyskami tak dobre źródła dźwięku jak być powinny, studia zaczną nagrywać w nowy lepszy sposób na ekstremalnie dynamicznym sprzęcie a może głośniki będą znacznie dokładniejsze i będą wyrównane pasmowo. Na razie zostaje słuchać tak jak nam się podoba, ale warto wiedzieć że nie słuchamy często tak jak być powinno tylko jak lubimy. Rozumiem w 100% tych którzy nie chcą słuchać szerokopasmowo, dawniej uważałem że tylko chorzy na głowę tak słuchają więc jestem w 100% tolerancyjny, nawet chce aby słuchać tak aby sobie dawać przyjemność - u znajomych prawie zawsze ogromne basowce i korektor +12db dla bas i sopran.

                              Przy okazji kontrowersji gustów to czy te 30 cm STX'y prawie estradowe brzmią w starej szkole - bardzo dynamicznej jak w latach 70 czy są brzmią 'sflaczałe' ale bardziej zrównoważone?

                              Skomentuj


                                #35
                                dlatego mówię że szerokopasmówka raczej pasuje do koneserów
                                sądzę, ze autor tematu będzie bardziej zadowolony z 2 way niż z szerokopasmowca

                                Profesjonalista, nie każdy na basie ma +12dB ja słucham na płasko :P bo mi tak bardziej pasuje

                                Skomentuj


                                  #36
                                  Raven, pojechałem bo te 44khz wpływają na pasmo jeszcze słyszalne, to przecież już antyczny standard, ale sam wiesz to nie tylko płyta CD tylko całe studia nagraniowe pracują z takim próbkowaniem wiec na razie nic nie ruszy tego standardu.

                                  Scythe, zgadam się, ludzi słuchających płasko jest bardzo mało, a szerokopasmówek jeszcze dużo mniej.
                                  Też radzę zacząć od 2 way nie jako gorsze ale jako bardzo przystępne i dające po prostu satysfakcje w 99% a potem sam słuchacz musi zdecydować czy podoba się mu tak jak jest, czy wybiera inną stronę muzycznych doznań.

                                  Skomentuj


                                    #37
                                    Zamieszczone przez Profesjonalista
                                    Raven, pojechałem bo te 44khz wpływają na pasmo jeszcze słyszalne, to przecież już antyczny standard, ale sam wiesz to nie tylko płyta CD tylko całe studia nagraniowe pracują z takim próbkowaniem wiec na razie nic nie ruszy tego standardu.

                                    Studia raczej pracują w standardzie 192kHz 24bity. Nie byloby sensu wydawać płyt dvd-audio jeśli format nagrywania w studiu byłby o niższych parametrach.

                                    Skomentuj


                                      #38
                                      Nie na temat...
                                      Zamieszczone przez Manstaff11
                                      Studia raczej pracują w standardzie 192kHz 24bity. Nie byloby sensu wydawać płyt dvd-audio jeśli format nagrywania w studiu byłby o niższych parametrach.
                                      Raczej 384k/24.
                                      Zamieszczone przez Profesjonalista
                                      Raven, pojechałem bo te 44khz wpływają na pasmo jeszcze słyszalne, to przecież już antyczny standard, ale sam wiesz to nie tylko płyta CD tylko całe studia nagraniowe pracują z takim próbkowaniem wiec na razie nic nie ruszy tego standardu.
                                      Nie ruszy bo jest wystarczający 99% przypadków, zwiększenie próbkowania to jedynie zwiększenie górnej częstotliwości granicznej nic więcej (ewentualne uproszczenie filtru rekonstrukcyjnego na wy.) Więc rozwiń co masz na myśli z tym że wpływa na pasmo słyszalne ?

                                      Skomentuj


                                        #39
                                        Przecież 44khz nie odtwarza dobrze sygnału 16 khz, i ja to słyszę że jest "postrzępiony", kiedyś czytałem wypociny Philipsa krótko po wypuszczeniu swojego CD i sam poruszył temat że nie są zadowoleni w 100% i słychać niedoskonałości , gdyby mogli to juzwtedy zwiększyli by próbkowanie ale było już za późno bo wszyscy byli już nastawieni na produkcję z 44khz.
                                        Przepraszam za offtopica, już nic więcej nie napiszę bo temat nie pasuje, wiem.

                                        Skomentuj


                                          #40
                                          Zamieszczone przez Profesjonalista
                                          Przecież 44khz nie odtwarza dobrze sygnału 16 khz,
                                          Zalezy co masz na mysli? Sinus wyglada jak sinus a to dlatego ze na wyjsciu CD jest bardzo stromy filtr lagodzacy te postrzepienia. Taki filtr ma jednak kiepska charakterystyke impulsowa dlatego obecnie stosuje sie nadprobkowanie zeby wyjsciowy filtr zrobic lagodny a wiec tez tani.

                                          Nawet jak prostokat potraktujesz ostrym filtrowaniem DP to wyjdzie z niego piekna sinusoida.

                                          A jak puszcze sin 16khz z CD to kompletnie nic nie slysze no moze jakies smieci ale sygnalu nie slychac. Dlatego pasmo do 20khz wcale nie jest potrzebne.

                                          Obecnie i tak standardem jest ''kiepskie'' CD czyli 16bit 44khz i malo kto chce ''lepszej jakosci'' dlatego formaty DVD-AUDIO czy SACD nie przyjely sie. CD bedzie krolowalo jeszcze przez wiele lat a jesli sie cos zmieni to raczej wszystko pojdzie w strone kompresji a nie jakosci.

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X