Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Problem z płytką

Collapse
X

• Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

Problem z płytką

Witam, stworzyłem ostatnio prosty wzmacniacz na płytce uniwersalnej, jako, że jestem początkujący nie lutowałem bardzo dokładnie połączeń ale na płytce wytrawianej pewnie nie miał bym tego problemu. Problem tkwi w tym, że wzmacniacz nie gra(ł) równomiernie, podczas ruszania płytką raz ciszej a raz głośniej. Spowodowane to było właśnie tymi lutami, ale porobiłem wszystko dokładnie wyeliminowałem zimne luty i układ gra stabilnie. Podczas mierzenia wyjścia napięcie jest przy cichym graniu około 0,10V - 0,13V natomiast gdy przycisne palcem(jeżeli przyciskam przez izolator nie wzrasta napięcie) "przewody" od wyjścia wzrasta do 0,17V - 0,20V i gra zdecydowanie głośniej.
    Chciałbym już zbudować do niego obudowe ale właśnie nie wiem czy to zignorować czy po prostu robić dalej, oczywiście chciałbym, żeby nie było żadnych zwarć itp ponieważ będzie on zasilany bateriami dlatego zależy mi na dużej wydajności.
    Załączam tutaj zdjęcie od dołu. Dla pewności popodpisywałem wszystko i zaznaczyłem niebieskim kolorem gdzie napięcie wzrasta gdy przycisne palcem.
    Cały układ jest na scalaku TDA7056B zasilany zasilaczem 12v datasheet http://www.datasheetcatalog.com/data...TDA7056B.shtml
    Zdjęcie: http://www18.speedyshare.com/YmX4G/d...d/schemat2.JPG
    Przepraszam za moje laickie podejście, pozdrawiam codesign

Z tego co widać tam są praktycznie same zimne luty.
    Rozgrzej dobrze każdy punkt, użyj kalafonii.

Skomentuj

macasz na wejściu/wyjściu sygnałowe/głośnikowe przewody, czy które?
      Twój układ niestety wygląda niezbyt dobrze, pod względem wykończenia, spróbuj też to poprawić.

Skomentuj