Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

jaki wzmacniacz do subwoofera na SW.STX.12.2.500.2x2.F.S.PP

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    jaki wzmacniacz do subwoofera na SW.STX.12.2.500.2x2.F.S.PP

    Witam,

    noszę się z zamiarem popełnienia suba na glośniku STX.12.2.500.2x2.F.S.PP i mam kilka pytań odnośnie napędzenia tego potworka

    zestaw miałby być na kitach z advanceelectronic:
    A-136. Końcówka mocy 200W bipolarna

    A-141. Automatyczny wyłącznik subwoofera

    A-140. Filtr aktywny do subwoofera

    A-111. Układ zabezpieczenia kolumn głośnikowych z uPC1237 mono

    A-102. Układ miękkiego startu transformatora toroidalnego
    A-100A Zasilacz wzmacniacza mocy


    - do tego trafo toroid 2*40V 300wat lub nawet 400 gdyż jest tylko 10zł roznicy w cenie, napięcie po wyprostowaniu powinno wynosić ok 56V i wtedy chyba ten wzmak by miał koło 200Wat,
    - druga opcja to toroid 2*45V co by dało ok 63V ale jaką moc? w tym przypadku trochę się komplikuje sprawa z układem zabezpieczenia głośnika który to jest zasilany maks 60V no i trzeba by kondensatory zasilające na wieksze napiecie ale to akurat nie problem wykonać.
    - Pytanie ile mocy bym zyskał na tym wyższym zasilaniu i czy warto? czy może to niższe napięcie starczy do napędzenia tego głośnika?

    i jeszcze takie pytanko odnośnie obudowy, czytam tu rozne tematy i czesto pojawia się problem dostepności odpowiednich rur pod bass reflex więc chodzi mi po głowie szczelinowy ale z tego co wyczytałem to trudniejsze jest w wykonaniu, trzeba zachować jakąś bardzo dokładną tolerancję wymiarów przekroju czy o co chodzi z tą większą trudnością wykonania?

    #2
    Jestem ciekaw ile te wszystkie moduly beda cie kosztowac? Liczyles juz?

    Jesli chcesz miec 300W na 4omach to musisz przekroczyc zasilanie +-63V a wiec elektrolity na 80V. Trafo z napieciem 2x45V je przekroczy. Bo bez obciazenia bedzie ok. 2x47V. Optymalnie bedzie trafo 2x42V 300W i wtedy elektrolity na 63V, osiagniesz cos w okolicy 250W/4.


    Zamieszczone przez Rafal87xc Zobacz posta
    czesto pojawia się problem dostepności odpowiednich rur pod bass reflex więc chodzi mi po głowie szczelinowy ale z tego co wyczytałem to trudniejsze jest w wykonaniu, trzeba zachować jakąś bardzo dokładną tolerancję wymiarów przekroju czy o co chodzi z tą większą trudnością wykonania?
    Rury mozna przycinac, wydluzac i testowac rozne strojenia. Szczelinowy b-r robisz raz i nie wiele da sie z nim potem zrobic. Symulacja b-r nic nie mowi ci o brzmieniu wiec lepiej miec mozliwosc korekty b-r.

    Skomentuj


      #3
      cenę modułów oczywiście liczyłem :) rzecz w tym że nie znalazłem nic innego godnego uwagi a ceny tych kitów wydają się w miarę niewygórowane. Nie wiem co lepszego/tańszego można by zmontować.

      Skomentuj


        #4
        Zamieszczone przez irek Zobacz posta
        Jestem ciekaw ile te wszystkie moduly beda cie kosztowac? Liczyles juz?
        Jestem ciekaw co innego możesz zaproponować?

        Czy poleciłbyś użycie Holltona(pierwotny projekt) + filtr aktywny?

        Skomentuj


          #5
          Zamieszczone przez Rafal87xc Zobacz posta
          Witam,

          noszę się z zamiarem popełnienia suba na glośniku STX.12.2.500.2x2.F.S.PP i mam kilka pytań odnośnie napędzenia tego potworka

          zestaw miałby być na kitach z advanceelectronic:
          A-136. Końcówka mocy 200W bipolarna

          A-141. Automatyczny wyłącznik subwoofera

          A-140. Filtr aktywny do subwoofera

          A-111. Układ zabezpieczenia kolumn głośnikowych z uPC1237 mono

          A-102. Układ miękkiego startu transformatora toroidalnego
          A-100A Zasilacz wzmacniacza mocy


          - do tego trafo toroid 2*40V 300wat lub nawet 400 gdyż jest tylko 10zł roznicy w cenie, napięcie po wyprostowaniu powinno wynosić ok 56V i wtedy chyba ten wzmak by miał koło 200Wat,
          - druga opcja to toroid 2*45V co by dało ok 63V ale jaką moc? w tym przypadku trochę się komplikuje sprawa z układem zabezpieczenia głośnika który to jest zasilany maks 60V no i trzeba by kondensatory zasilające na wieksze napiecie ale to akurat nie problem wykonać.
          - Pytanie ile mocy bym zyskał na tym wyższym zasilaniu i czy warto? czy może to niższe napięcie starczy do napędzenia tego głośnika?

          i jeszcze takie pytanko odnośnie obudowy, czytam tu rozne tematy i czesto pojawia się problem dostepności odpowiednich rur pod bass reflex więc chodzi mi po głowie szczelinowy ale z tego co wyczytałem to trudniejsze jest w wykonaniu, trzeba zachować jakąś bardzo dokładną tolerancję wymiarów przekroju czy o co chodzi z tą większą trudnością wykonania?
          Z tej bipolarnej wyciśniesz ze 300W ale na napięciu 65V, więc tak jak pisał Irek kondy w zasilaczu do wymianki na 80v. Inną opcją jest kupno 400W końcówki na mosfetach (http://www.advanceelectronic.pl/pl/p...osfet-400W./60) ale to i tak wiąże się z kupnem kondów na 80V, jednak "soczku" będziesz miał więcej niż z bipolarnej na 65V.

          Jak napiszesz do pana Greniuka z Adgbance to dołoży kondy 80V zamiast tych w kicie na 63V.

          Automatyczny wyłącznik sobie odpuść. Nie działa to jak należy. Nawet na największej czułości potrafi wyłączyć suba gdy wzmacniacz/amplituner są uruchomione i czekają w tym trybie na zapodanie jakichś dzwięków. Po włączeniu muzyki sub się włącza, więc przez kilka sekund nie ma uzupelnienia basu. Ale najgorsze jest to, że gdy włączymy muzykę i w utworze przez chwilę nie ma basowych wstawek autostart potrafi odciąć zasilanie subowi. Uruchamia się w środku utworu gdy pojawi się w nim bas. U mnie skończyło się tak, że miałem autostart uruchomiony na stałe na włączniku. Później wywaliłem ten przełącznik i teraz autostart robi tylko za zasilacz dla filtra a-140. Chcesz mieć władzę nad zasilaniem swojego suba? Kup listwę master/slave lub zrób sobie wyłącznik na przekaźniku zasilany w moim przypadku z dodatkowego gniazda 230V w amplitunerze.

          Skomentuj


            #6
            Idzie kupic tanio kondy 100V rubycon 3300uF 100V po bodajże w tym momencie 3.60zł szt, 10 kondów załatwi sprawe filtracji nawet 2x wiekszego trafa.
            Co do koncowki sprawdz w mael audio maja mosfety duzej mocy bodajże na 5 parach iprf.

            Skomentuj


              #7
              ten wzmak w mael audio jest na 4parach z tego co widzę i ma ponad 600wat a taki piec mi nie potrzebny

              Mam jeszcze jedno pytanko, czy płyta meblowa nadaje się na obudowę? Mam tego sporo i z tego właśnie chciałem zrobić ale gdzies w jedny poście widziałem że ktoś nie polecał takiej płyty. Płyta ma 18mm a na front mam kawałek blatu kuchennego grubość ze 40mm albo i lepiej, nadaje się to czy nie ma sensu?

              Skomentuj


                #8
                Bez problemu powinna wystarczyć, w środku tylko dołożyć wzmocnienia i będzie sztywno :)

                Skomentuj


                  #9
                  Zamieszczone przez Rafal87xc Zobacz posta
                  ten wzmak w mael audio jest na 4parach z tego co widzę i ma ponad 600wat a taki piec mi nie potrzebny

                  Mam jeszcze jedno pytanko, czy płyta meblowa nadaje się na obudowę? Mam tego sporo i z tego właśnie chciałem zrobić ale gdzies w jedny poście widziałem że ktoś nie polecał takiej płyty. Płyta ma 18mm a na front mam kawałek blatu kuchennego grubość ze 40mm albo i lepiej, nadaje się to czy nie ma sensu?
                  Jak zeszlifujesz do "gołego" drewna wierzchnią warstwę w miejscu klejenia tego frontu z resztą budy to czemu nie.

                  Skomentuj


                    #10
                    a dlaczego trzeba zeszlifowac w miejscu klejenia? Żeby klej lepiej trzymał? Bo po za klejeniem to jeszcze w planie jest skręcenie wkretami.

                    Skomentuj


                      #11
                      No. Dobrze kombinujesz. Klejenie drewnopochodnych materiałów przeprowadza się wikolem ponieważ on wiąże najmocniej takie powierzchnie. Klejenie na polimer albo epoksyd powierzchni drewnianej z okleiną to bezsens. Zeszlifowanie milimetra tej okleiny z wiórówy lub HDFu pozwoli na sklejenie odpowiednim specyfikiem do drewna i uzyskanie najmocniejszej spoiny. Natomiast wkręty to dobra rzecz ale tylko na czas schnięcia kleju. Po tej operacji ich obecnośc w materiale klejonym jest niepotrzebna bo klej ma wystarczającą wytrzymałość.

                      Skomentuj


                        #12
                        Zawsze można użyć klejów poliuretanowych i nic nie trzeba zeszlifowywać. Szybciej Ci się płyta rozwarstwi niż puści spoina. Przetestowane w praktyce :)
                        Asustor AS-5002T z MPD + konwerter USB .3lite + DAC PCM1704 by olog + autorskie PRE z PVC + Monobloki Ravlus Amplifilo + kolumny Tatami Audio Hudba

                        Skomentuj


                          #13
                          mam pytanko odnośnie radiatora, czy radiator A6023 długość 100mm szerokość 195mm wysokość 50mm będzie wystarczający? zakładając że ze wzmacniacza będzie jakieś 270-280wat, bo nic większego w rozsądnych pieniądzach nie mogę znaleźć :/
                          obudowa prawie zrobiona, glośnik jest, kity dziś zamówione, na dniach jeszcze trafo zamówie i reszte drobnicy. A jeszcze może ktos podpowie gdzie można nabyć kawałek blachy na panel.

                          Skomentuj


                            #14
                            Aluminiowe formatki na allegro są, różne grubości i wymiary.

                            Skomentuj


                              #15
                              no patrzyłem na allegro ale jakoś nic sensownego nie znalazłem

                              Skomentuj


                                #16
                                Zamieszczone przez Rafal87xc Zobacz posta
                                czy radiator A6023 długość 100mm szerokość 195mm wysokość 50mm będzie wystarczający? zakładając że ze wzmacniacza będzie jakieś 270-280wat
                                Bedzie tak na styk a czy wzmak bedzie sie przegrzewal to juz zalezy od tego czy radiator bedzie czarny czy srebrny i czy bedzie na zewnatrz czy w obudowie. Najlepszy bylby czarny na zewnatrz, zebra koniecznie pionowo. No i prad spoczynkowy nie za duzy, max 100mA.

                                Skomentuj


                                  #17
                                  no wiec wszystko juz wydaje się prawie skończone, własnie się glośnik wygrzewa :) ale mam mały problemik bo coś delikatnie buczy w glośniku bez podłączonego przewodu sygnałowego a z przewodem jak by delikatnie mniej. Druga sprawa to gdy dotykam panel to troche bardziej buczy. Panel jest odizolowany i zastanawiam się czy nie powinien być podpięty do masy sygnałowej?
                                  Sprawa trzecia to w ogole nie slychać rożnicy w basie kręcąc gałką od przesuniecia fazy, zmiana fazy na amplitunerze tez nic nie daje, w moim fabrycznym subie było slychac roznice tu nie. Od czego to może zależeć?
                                  No i mam nadzieje że jak się wygrzeje głośnik do bedzie szybszy bo walić potrafi ale chyba mu brakuje jak na razie szybkości.

                                  Skomentuj


                                    #18
                                    no i pojawił się kolejny problem :/ otóż głośnik przy dużej głośności wali cewką :( nie wiem jaki tego powód, potencjometr głośności ustawiony na około 90stopni przed maksymalnym położeniem więc zapas jeszcze spory, amplituner ma maksymalny poziom głośności do +16dB a słuchając muzyki z mocnym basem potrafi już przy głośnosci ampli na 0dB uderzyć, przy filmach jest jeszcze gorzej bo już przy głośności ampli -5dB zdarza się uderzyć cewka. Mam tez m-audio sub 10 i tam na full mozna odkrecać i nic nie stuka, w prawdzie nie ma takiego zejścia i uderzenia jak ten ale coś tu chyba jest nie tak skoro gra na obniżonej głośności i uderza. Pusciłem sygnały testowe z tej stronki http://realmofexcursion.com/downloads.htm i przy sygnale 20hz glosnik ma bardzo duze wychylenia i oczywiście jak dałem głosniej na ampli to puknął, a wzmak w subie ustawiony cały czas 90stopni przed maksem. Filtr w subie ma subsonic 27Hz ze spadkiem 12dB/oktawe może to za niska czestotliwosc? sub strojony na 34Hz. Chodzi mi po głowie jeszce podmienić filtr z maudio i zoabczyć jak na tamtym filtrze się zachowa głośnik, moze w tym filtrze cos jest nie tak z dobranymi wartosciami w subsonicu, co o tym myslicie?

                                    Skomentuj


                                      #19
                                      Wszystko co pisujesz to normalka, widzac ze to twoj pierwszy sub i dopiero uczysz sie elektroakustyki.

                                      Skomentuj


                                        #20
                                        tak, to mój pierwszy zrobiony sub, i moj drugi ogólnie :)
                                        czyli walenie cewki to normalka? bo włączyłem sobie film na test Avatar i tam to już w ogóle porażka, sub podgłośniony na połowe potencjometru i przy amplitunerze głośnosć na -5dB i i cewka uderzała, w fabrycznym subie mi tak nie uderza za to furczy z bass reflexów. Ten stx ma kopa tylko po co robić taki mocny wzmacniacz skoro żeby nie walił cewką to trzeba odjać sporo mocy? chyba że mam się tym nie przejmować? ale aż boje się odkrecać gałke potencjometru :/

                                        Skomentuj

                                        Czaruję...
                                        X