Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przedwzmacniacz do mikrofonu pojemnościowego.

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Przedwzmacniacz do mikrofonu pojemnościowego.

    Cześć, przymierzam się do nabycia jakiejś pojemnościówki do nagrywania wokalu, chcąc zaoszczędzić trochę grosza pomyślałem o zakupieniu zasilanej Phantom 48V.
    Zatem poszukuję schematu przedwzmacniacza mikrofonowego który zapewni mi dobrą jakość dźwięku i potrzebne zasilanie Phantom 48V. Szukając w internecie znalazłem schemat takiego z użyciem układu Texas Instruments INA217, jednak jest on troszkę drogą zabaweczką dlatego potrzebuję coś co da mi zupełnie przyzwoitą jakość dźwięku i będzie w miarę tanie w wykonaniu. Myślałem, żeby sklecić coś na tranzystorach, ale jak na złość nie mogę znaleźć niczego odpowiedniego i sprawdzonego.

    Czy taka zabawa ma sens?

    Z góry dzięki za odpowiedzi.

    #2
    Zabawa ma sens, ponieważ można zaoszczędzić kilka groszy. Jednak nie wiem czy jest sens stosować pojemnik do wokalu. Będzie zbierał wszystkie "śmiecie" z tła. Dlatego zamiast się bawić, na Twoim miejscu kupiłbym SM58 :)

    Wracając do twojego pytania. Obstawiam że będziesz chciał podłączyć mikrofon bezpośrednio do kompa. Więc będziesz potrzebował modułu zasilającego phantom, konwertera z sygnału symetrycznego na niesymetryczny(tzw. odwrócony di-box), oraz ewentualnie przedwzmacniacz. Wszystkie te moduły znajdziesz w typowych mikserach audio, preampach mikrofonowych. Tutaj jest wszystko potrzebne do DIY: http://sound.westhost.com/project30a.htm

    Skomentuj


      #3
      SM58 nie jest złym pomysłem, ale mimo wszystko, po wyeliminowaniu hałasu tła pojemnościówka (wielkomembranowa) przy nagrywaniu wokalu da znacznie lepsze rezultaty.

      Są tanie pojemnościówki, które działają na USB, ale nie polecałbym tego rozwiązania. Pomyśl o jakimś dedykowanym interfejsie audio. Masz tam symetryczne wejście XLR, przedwzmacniacz z zasilaniem phantomowym (odłączanym). Sam używam iO2 Express i jak dotąd dobrze mi służy.

      Przykładowe interfejsy audio:
      Behringer U-Phoria UM2,
      Alesis iO Hub,
      Focusrite Scarlett Solo,
      PreSonus AudioBox USB

      Można także spotkać zestawy dla początkujących, np:
      https://www.djshop.pl/k5,studio/i165...udio-pack.html

      Z tanich i dobrych pojemnościówek pomyślałbym o Audiotechnica AT2020 lub AKG Perception 120.

      Skomentuj


        #4
        Korzystam z Focusrite Scarlett i śmiało mogę polecić. Ewentualnie można poszukać czegoś tego typu: https://muzyczny.pl/105287_Art-Tube-...krofonowy.html

        Skomentuj


          #5
          Do pojemnościówki akurat zapewniłbym dobre warunki. Z mikrofonów raczej wolałem wybrać Behringer C-1. Preamp mikrofonowy mam w moim kaseciaku MDS 415. dałby radę do takiej zabawy? Rzecz jasna również dorobić do niego zasilanie phantom.
          Last edited by RAZOR026; 17.04.2016, 13:13.

          Skomentuj


            #6
            Zamieszczone przez RAZOR026 Zobacz posta
            Preamp mikrofonowy mam w moim kaseciaku MDS 415. dałby radę do takiej zabawy?
            Nie
            1) Brak phantoma +48V
            2) Nie jest symetryczny
            3) Jakość
            4) Kombinowanie

            Już lepszym rozwiązaniem moim zdaniem byłby podany przez Ciebie scalak od TI. Jest to przynajmniej standardowy preamp symetryczny. Albo polutuj coś z linka DiGiCo
            Zamieszczone przez RAZOR026 Zobacz posta
            Z mikrofonów raczej wolałem wybrać Behringer C-1
            Napisałem, co lepiej wybrać. Z tanich mikrofonów dobre są AT2020 i P120. Poniżej raczej ciężko o coś dobrego, znajdziesz tam raczej namiastki mikrofonów.

            Charka Behringera C-1:


            Charka AudioTechnica AT2020:


            Poza tym AT2020 ma lepszą czułość, a SNR Behringer nawet nie podał :/ Ogólnie Behringer nie uchodzi za dobrą firmę.
            Ja swojego AT2020 kupiłem za 300zł, używanego, jeszcze na 1.5 rocznej gwarancji. Polecałbym poszukać jakichś używek w dobrym stanie. Poszukaj czegoś z AudioTechnici, AKG lub MXL.

            Skomentuj


              #7
              Ale zauważ różnicę w cenie obu mikrofonów. Lepiej mi wydać 100zł niż 300, a słuchając testowych nagrań stwierdzam, że behringer mi wystarczy.

              Skomentuj


                #8
                Mialem kiedys C-1 z tym lampowym przedwzmacniaczem. Dupy nie urywalo, cos tam mozna nagrac i pogadac do mikrofonu :)

                Skomentuj


                  #9
                  Z tego co widzę, to C-1 chodzi po co najmniej 200zł :P To wg mnie lepiej dołożyć tę stówę. Ale co ja się znam

                  Edit:
                  Faktycznie, jest jedno ogłoszenie na Alledrogo z używanym C-1 za 100zł... Jak nie zależy Ci na jakości, a jedynie chcesz coś ponagrywać "do szuflady" to bierz.
                  Last edited by Piter93; 18.04.2016, 21:14.

                  Skomentuj


                    #10
                    Co do mikrofonu to kieruj się głównie tym do jakich nagrań będziesz go wykorzystywał. Każdy mikrofon ma swoje brzmienie i nie z wszystkim współgra (no chyba za wyjątkiem SM58, który wszędzie zabrzmi ).

                    Z średniej półki to co wysłał Piter93, at2020 i akg p120. Taniej:

                    Rode M2
                    https://muzyczny.pl/128270_Rode-M2-m...mnosciowy.html
                    http://recordinghacks.com/microphones/Rode/M2

                    Dynamicznie jeszcze taniej:
                    Audix F-50
                    https://muzyczny.pl/138454_Audix-F50...ynamiczny.html
                    http://www.audixusa.com/docs_12/spec...50_V2_0615.pdf

                    Audio Technica MB-1k
                    https://muzyczny.pl/105336_Audio-Tec...-mikrofon.html

                    Odradzam kupna używanego z niewiadomego źródła, nie wiadomo w jakich warunkach przebywał.

                    Skomentuj


                      #11
                      W tej cenie to można już dorwać całkiem niezłego Shure'a
                      https://sklep.anderski.pl/shure-pg-4...ynamiczny.html

                      Ewentualnie jeszcze tańszy jest C607

                      Skomentuj


                        #12
                        Steinberg UR22

                        https://sklep.avt.pl/avt2703.html

                        Skomentuj


                          #13
                          Te Steinbergi z serii UR są naprawdę fajne. Ale o ten zestaw z AVT już bym się nie pokusił. Trzeba do niego zbudować odpowiednio odfiltrowany zasilacz. Poza tym ogranicza nas jakość przetwornika D/A w laptopie na wejściu liniowym. No i niskoszumny może jest, ale na pewno nie ULTRAniskoszumny Wiele przedwzmacniaczy posiada THD na poziomie 0.001% - 0.003% w torze MIC IN -> USB / S/PDIF OUT. Ale większość tych kitów AVT ma nazewnictwo "nad wyraz"

                          Skomentuj


                            #14
                            Behringer C-1 to raczej kaszana. Pożyczyłem kiedyś jakiegoś do nagrania, ale w końcu i tak użyłem dynamika. Brzmi tak, jak by na normalny mikrofon gruby koc zarzucić. Nobi ten szum....
                            SM58? Niekoniecznie. Do nagrań wokalowych jest kiepski. Na scenie daje radę, ale... No i dostaniesz wiele lepszych mikrofonów w tej cenie.
                            Dużo pozytywów słyszałem o wspominanym AT2020. Jeden z niewielu tanich mikrofonów, ktorych czasem się używa w profesjonalnych studiach.
                            MXLe mają opinię szeleszczacych, co do nagrań w języku polskim nie jest najwygodniejsze, ale to trzeba by było zweryfikować.
                            O Shure PG48 mogę tylko cytat wkleić "PG znaczy tyle, co Profesjonalne G... On się nadaje tylko do tego, żeby go pomalować na zielono i rzucić w wysoką trawę".

                            Preamp, nawet najlepsiejszy pod słonicem, podłączony do wejścia liniowego (czy, nie daj borze, mikrofonowego) w lapku albo zintegrowanej dźwiękówce, wyjdzie co najwyżej bardzo kiepsko, więc nie ma co się pchać w pojemności, jeśli się nie ma kasy na interface.

                            Skomentuj


                              #15
                              Owszem w zestawie jakość wyznacza "najsłabsze ogniwo". Nie mamy tutaj jasno sprecyzowanych wymagań, stąd wymienione różne typy mikrofonów. SM58 na estradzie to mikrofon uniwersalny, podstawowy składnik wielu riderów technicznych czołowych zespołów muzycznych. W studio taniej i lepiej można wykorzystać inne, ale nie ma tutaj uniwersalnej recepty. Trzeba wziąć mikrofon i przetestować w konkretnym nagraniu. W dodatku chcąc kupić jak najtaniej jesteśmy skazani na kompromisy.

                              Co do szelestów to raczej to norma w polskiej mowie, pojemnościowe pewnie jeszcze bardziej wyłapią szeleszczące spółgłoski. No ale od czego są kompresory :)

                              Skomentuj


                                #16
                                Witaj,
                                to zależy co chcesz nagrywać ale nie myślałeś o mikrofonie USB ?
                                To generalnie rozwiązuje bardzo wiele problemów.
                                Jeżeli piszesz że chcesz to rozwiązać tanio to jest to rozwiązanie z najbardziej korzystnym stosunkiem jakości do ceny

                                Skomentuj

                                Czaruję...
                                X