Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wzmacniacz a filtr

Collapse
X

• Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

Wzmacniacz a filtr

Witam
    Dla większości użytkowników tego forum moje pytanie może wydawać się głupie, ale jestem dopiero początkującą osobą więc proszę o wyrozumiałość.
    Przechodząc teraz do sedna. Buduje filtr dolnoprzepustowy do subwoofera, planowałem zrobić filtr pasywny, lecz wyczytałem praktycznie w każdym wątku, że filtr aktywny jest lepszy. I teraz moje pytanie, czy filtr aktywny mogę podłączyć między wzmacniaczem a głośnikiem, czy tylko przed wzmacniaczem? Oraz czy filtr pasywny może "zaszkodzić" wzmacniaczowi i jak duże są na nim straty?
    Jeśli istnieje taka możliwość to prosiłbym o jakiś schemat.

Filtr bezwzględnie jest przed wzmacniaczem :)
    O ile nic nie będzie uszkodzone filtr w żaden sposób nie zaszkodzi wzmacniaczowi. "Strat" też nie ma.
    Jeżeli chodzi o schemat, cóż, filtrów różnych w internecie jest mnóstwo, im lepszy tym droższy i trudniejszy w wykonaniu.
    http://diyaudio.pl/content.php/15-Re...lnoprzepustowy tutaj masz prosty układ z naszego forum.

Skomentuj

Masz możliwość zrobienia sobie plyteczki pcb?

Skomentuj

Zamieszczone przez Adzik94 Zobacz posta
        Masz możliwość zrobienia sobie plyteczki pcb?
        Niestety nie mam takiej możliwości

Zamieszczone przez Holgin Zobacz posta
        Filtr bezwzględnie jest przed wzmacniaczem
        A jak mógłbym to podłączyć, jak chciałbym mieć filtr aktywny do subwoofer'a, a pod wzmacniacz aktualnie mam podpięte 2 kolumny?

@edit
        Jeszcze dodam aktualny schemat podłączenia głośników.

Oraz propozycje schematu jak (wydaje mi się) mogłoby to być zrobione. Jeśli może być tak to jak "rozdzielić" sygnał ze źródła na dwa?
        Last edited by TheMeniMen; 01.11.2016, 13:11.

Skomentuj