Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

6-kanałowa końcówka mocy w klasie D

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    6-kanałowa końcówka mocy w klasie D

    Cześć, w związku z zakupem Minidsp 10x10HD chcę zlożyć sobie 6 kanałową końcówkę mocy do kina. Wybór padł na układ IRS2092:
    http://store3.sure-electronics.com/2...-board-irs2092, bo układ ten kiedyś słyszałem i mi wystarczy.
    Mam tylko 1 wątpliwość - czy z 1 zasilacza impulsowego z DC 60V mogę poprowadzić moc do wszystkich 3 końcówek, czy muszę kupić 3 oddzielne zasilacze?
    Chodzi mi o Connex electronics SMPS800RE - mocowo powinien wystarczyc, pytanie czy takie połączenie jest mozliwe
    http://connexelectronic.com/product_...roducts_id/142

    Na elektronice się specjalnie nie znam, ale polutowanie kilku kabelków do 2 gotowych płytek nie powinno mnie przerosnąć.

    #2
    Sam sobie odpowiedziales - jak mocy wystarczy to spokojnie mozna z jednego zasilic.
    Koncowki laczysz rownolegle do zasilacza i gotowe.
    Last edited by piotreq123; 20.12.2016, 16:12.

    Skomentuj


      #3
      6 końcówek mocy z jednego układu zasilającego, może Ci przysporzyć wielu problemów - ale nie musi. Nie da się tego przewidzieć. Podczas załączania zasilania bądź ostrożny. Uruchamiaj końcówki po kolei, nie wszystko na raz i bez głośników. Sprawdzaj pobór prądu spoczynkowego, temperatury radiatorów.

      Skomentuj


        #4
        Niektore koncowki w klasie D podczas uruchamiania nie moga miec podanego sygnalu na wejscie. Zwroc na to uwage bo konczy sie to uszkodzeniem koncowki.

        Skomentuj


          #5
          Ok, z tego co widzę ten SMPS z Connex ma soft start - o ile to wystarczy.
          W opisie tych końcówek też nic nie jest napisane że nie może mieć podanego sygnału na wejście.
          Wydaja się dość ******doporne, na forum diyaudio.com wiele osób łączy je z tymi zasialczami z connex, ale nie widziałem by ktoś podłączał więcej niż 1 do jednego zasilacza.
          W opisie zabezpieczeń jest:
          Under voltage protection
          Over current protection
          Short circuit and over temperature protection
          Więc chyba over current powinien załatwić sprawę?
          Plan mam taki:
          - uruchomić każdą końcówkę z osobna z zasilaczem, sprawdzić czy zachowuje się normalnie(nie grzeje się, czy odtwarzany dźwiek jest ok, czy pobór mocy z gniazda jest ok), potem połączyć wszystkie i zrobić to samo.
          Generalnie cały system ma wyglądać tak:
          Źródło->HDMI->Amplituner jako przedwzmacniacz->miniDSP jako korekcja pomieszczenia/aktywna zwrotnica do basu->Końcówki mocy(6 końcówek do kolumn + 2 subwoofery z własnymi wzmacniaczami/zasilaczami)
          Jeśli cos myslę nie tak to proszę o podpowiedzi.

          Skomentuj


            #6
            Zamieszczone przez srekal34 Zobacz posta
            Amplituner jako przedwzmacniacz->miniDSP jako korekcja pomieszczenia/aktywna zwrotnica do basu
            A nie lepiej to zintegrować i kupić ampli z jakimś audyssey, jeśli faktycznie chcesz/potrzebujesz to mieć i pre-outem?

            Skomentuj


              #7
              Chyba nie działa to tak sprawnie jak manualna korekcja z użyciem REW? Przynajmniej moja Yamaha w żaden sposób nie niweluje modów pomieszczenia.

              Skomentuj


                #8
                Zamieszczone przez piotreq123 Zobacz posta
                A nie lepiej to zintegrować i kupić ampli z jakimś audyssey, jeśli faktycznie chcesz/potrzebujesz to mieć i pre-outem?
                Mam małe doświadczenia, ale ostatnio u znajomego zgrywaliśmy kino. Najpierw na ręcznych ustawieniach a później audysseyem. No i o ile scena po audysseyu wyłazia na cały pokój i była bardzo poukładana, o tyle poprawnej barwy nie udało nam się za Chiny ludowe ustawić. Zadudnione i misiowate, z wyciętą górą, bez względu na to jak korygowaliśmy po audysseyu. Kolega ostatecznie wrócił do pierwotnych ustawień ręcznych. Więc mam podejrzenie że z minidsp da radę lepiej ustawić.

                Skomentuj


                  #9
                  No właśnie audyssey do tego służy, dlatego np. po każdej nawet małej zmianie ustawienia kolumny czy innych mebli lub dywanów powinno się robić kalibrację.
                  Jak to działa w porównaniu do REW, tego nie wiem.

                  Tu ktoś pomiary robił porównawcze: http://www.hometheatershack.com/foru...es-matter.html
                  Last edited by piotreq123; 21.12.2016, 13:47.

                  Skomentuj


                    #10
                    Piotreq, mimo wszystko dałeś mi do myslenia - Audyssey sprzedaje kit kalibracyjny, dzięki któremu można efektywnie zrobić to samo co z REW - kosztuje to 2500, więc mniej niż mini DSP + mikrofon, w dodatku nie traci 192khz próbkowania(miniDSP wewnątrz działa na 48khz).

                    Skomentuj


                      #11
                      Sam sobie odpowiem, bo może też ktoś będzie miał problem z korekcją pomieszczenia. Na rynku sa tylko 2 godne uwagi automatyczne systemy korekcji - ARC(Anthem Room Correction) oraz Dirac Live(jako zintegrowany uzywany tylko u Arcama - być może od przyszłego roku w Pioneerach). Tylko te dwa systemy do kalibracji korzystają ze skalibrowanych mikrofonów. Pozostałe systemy jak MCACC, YPAO czy Audyssey nie działają w ten sposób i nie są konfigurowalne przez uzytkownika.
                      Anthem według opinii jest wyraźnie lepszy od Arcama pod każdym względem, a juz szczególnie w sekcji przedwzmacniacza - problem w tym że najtańszy zgodny z Dolby Atmos to 14k.
                      Last edited by srekal34; 23.12.2016, 08:04.

                      Skomentuj


                        #12
                        Zamieszczone przez srekal34 Zobacz posta
                        i nie są konfigurowalne przez uzytkownika
                        Zastanawia mnie po co chcesz korzystać z jakiegoś systemu kalibracji, żeby później ustawiać go "na ucho"?

                        Skomentuj


                          #13
                          Zamieszczone przez piotreq123 Zobacz posta
                          Zastanawia mnie po co chcesz korzystać z jakiegoś systemu kalibracji, żeby później ustawiać go "na ucho"?
                          Nie ustawiasz go "na ucho" tylko modyfikując krzywą w programie na podstawie odczytów z mikrofonu - skalibrowanego mikrofonu, a więc dokładnie takiego jakiego chłopaki używają tu do projektowania zwrotnic.
                          Last edited by srekal34; 23.12.2016, 09:03.

                          Skomentuj


                            #14
                            Ale tą krzywą system ustawia automatycznie (właśnie np. audyssey) na podstawie pomiarów z mikrofonu.
                            W jakim celu chcesz modyfikować te ustawienia?
                            Wynika trochę z tego, że chcesz mieć system kalibracji, który musisz ustawiać ręcznie.

                            Skomentuj


                              #15
                              Zamieszczone przez piotreq123 Zobacz posta
                              Ale tą krzywą system ustawia automatycznie (właśnie np. audyssey) na podstawie pomiarów z mikrofonu.
                              W jakim celu chcesz modyfikować te ustawienia?
                              Wynika trochę z tego, że chcesz mieć system kalibracji, który musisz ustawiać ręcznie.
                              Nie rozumiesz.
                              Ten wykres chyba wszystko wyjaśnia:

                              Jak widac najlepszy Audyssey nie ma żadnego porównania do Dirac. W dodatku Audyssey nie ma żadnej kontroli nad odpowiedzią impulsową.

                              Skomentuj


                                #16
                                No ładnie, na audyseju ostatnia oktawa -5dB. To by wyjaśniało moje wrażenia po kalibracji. Na cholerę to tak robią?

                                Skomentuj


                                  #17
                                  Dirac jest też standardowo dostępny w Emotivie XMC-1 (a dokładniej po dokupieniu licencji).

                                  A najlepszy Audyssey to wersja PRO, standardowo niedostępna dla zwykłych użytkowników. ale da się to dokupić, co potwierdza kolega Magog na AS w swoim wątku o budowie pomieszczenia kina. Choć ostatnio wspominał o zabawie innymi procesorami korekcji charakterystyki pomieszczenia, więc chyba nawet wersji PRO coś brakuje aby świadomy użytkownik był w pełni szczęśliwy.

                                  Skomentuj


                                    #18
                                    Mały update:
                                    Kupiłem Anthema MRX-300 za grosze celem wypróbowania tego całego ARC. Zamurowało mnie. W porównaniu z Pionkiem LX59 i Yamaha RX-V1900 Anthem nie pozostawia najmniejszych szans obu. Zarówno w stereo jak i w kinie. Wszystko brzmi równo, pomiary charakterystyki w REW po kalibracji ARC są świetne. Mocy troszkę brakuje, ale od tego będa końcówki, za to wyleczyłem się z Dolby Atmos i zostaję z 5.1.
                                    Dosłownie, ten DSP to jedna z najwiekszych różnic w jakości dźwięku jakich doświadczyłem odkąd zacząłem bawić się audio, a już napewno największa jeśli chodzi o elektronikę.
                                    Last edited by srekal34; 03.01.2017, 09:34.

                                    Skomentuj

                                    Czaruję...
                                    X