Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czym zastapic te drogie kondensatory do car-audio...?

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #21
    kazdy ma racje !! lepszy aku grubsze kable kondensator dodam od siebie lepszy alternator :P wymien wszystko a zrobisz elektrownie ;]
    niektorzy producenci wzmakow maja opracowane tablice grubosci kabli np. do wzmaczniacza dls-a o mocy tak jak u ciebie 400w rms na odleglosci od 1.5 do 5 m
    wynosi 4 AWG czyli 21mm2 ale az taki nie jest ci potrzebny !!
    jesli istnieje problem przygasania swiatel na zapalonym silniku to pomyslal bym na zmianie alternatora !! te 55 A czy ja wiem ?? (jeszcze cie policja zatrzyma za te swiatla :P ) zmiane aku bym se darowal !! kondesnator dobra sprawa ale wiesz jak to jest elektronika od 60 do 100 zl pewnie kosztuje + te 200 za kon.

    Skomentuj


      #22
      powroce jeszcze do tematu laczenia rownoleglego wielu kondensatorow np. 10000uF/16V w celu uzyskania wymaganej pojemnosci 0,5F czy ma to sens?

      Skomentuj


        #23
        Aku żelowy kosztuje 65pln

        Skomentuj


          #24
          Gdzie mozna kupic taki aku w takiej cenie oraz jakie ma on parametry..?

          Skomentuj


            #25
            W sklepie z akumulatorami

            Skomentuj


              #26
              No tyle to sie domyslma ale patrzac na allegro to taki uko kupi sie o poj max 15Ah. Czy tyle wystarczy?
              I czy mozna tak zwyczajnie rownolegle podlaczyc ten aku w bagazniku badz pod maska obok standardowego 45Ah kwasowo-olowianego?

              Skomentuj


                #27
                Jak podlaczysz rownolegle do aku pod maską to nic ci to nie da bo będą spadki na przewodach, podlacz jak najbliżej wzmacniacza, możesz podłączyć sobie 2 równolegle wtedy będziesz miał 28Ah.

                Skomentuj


                  #28
                  No to teraz czy ten dodatkowy aku moze byc podlaczony w bagazniku blisko wzmacniacza ALE ladowany z alternatora tzn podlaczyc go rownolegle do klem aku podstawowego?

                  Skomentuj


                    #29
                    Dokładnie tak.

                    Skomentuj


                      #30
                      Przy zakupie akumulatora żelowego zwróć uwage zeby był przystosowany do pracy w UPS-ach. Tanie akumulatory przewidziane do instalacji alarmowych mają kilkukrotnie większą rezystancje wewnętrzną.

                      Skomentuj


                        #31
                        coś mi sie zdaje że jak dasz dwa aku i podepniesz oba pod alternator to może on sobie z nimi nie poradzić ale być może sie myle (chociaż standardowy alternator ma taką wydajność aby mógł ładować tylko 1 akumulator więc nie wiem jak to będzie z dwoma)

                        Skomentuj


                          #32
                          Alternator jest tak liczony aby poradzic sobie z ładowaniem akumulatora + światła, dmuchawa, ogrzewanie szyb, wycieraczki i wszystkie możliwe światła. Przynajmniej u mnie jest tak że jak odłącze kleme od akumulatora przy zapalonym silniku, włącze wszystkie możliwe odbiorniki prądu to alternator daje rade.

                          Skomentuj


                            #33
                            Przy odłączeniu akumulatora na chodzącym silniku mogą się pojawić kilkudziesięco voltowe szpilki mogące uszkodzić elektronikę. Bez akumulatora regulator napięcia alternatora nie działa prawidłowo i nie zostanie osiągnięta moc maksymalna alternatora.

                            Skomentuj

                            Czaruję...
                            X