Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

problem z radyjkiem w aucie

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    problem z radyjkiem w aucie

    mam radio Sony xploda 4x50, wszystko gra fajnie tylko mam jeden problem. Kiedy dam głosniej wyswietlacz radia przygasa w rytm basu, natomiast przy jeszcze wiekszej głosnosci po prostu się wyłacza. Nie mam pojecia czym to moze byc spowodowane i prosze o pomoc !! a jak podlaczylem 2x100 rms, ale 6 ohm bo z wiezy to prawie na maxa nic sie nie dzialo co bardzo mnie zdziwilo... z gory dzieki za pomoc...

    #2
    Możesz mieć niedoładowany akumulator, za cienkie kable zasilające radio...

    Skomentuj


      #3
      znaczy tak... akumulator raczej ok bo ladowalem go i dalej to samo... no ale o kablach nie pomyslalem sprawdze to ...:) moze kto jeszcze ma jakies pomysly...??

      Skomentuj


        #4
        Jeżeli to starszy jakiś samochód to pewnie instalacja elektryczna nie daje rady. Rozwiązaniem może być pociągnięcie dodatkowego kabla + z aku. Z 2 strony to radio oddaje pewnie 4*22 lub max 27watt więc nie wiem czy to może być ten problem. Jest jeszcze szansa że coś z aku jest nie tak. Napisz czy zjawisko występuje na włączonym i wyłączonym silniku. Jeżeli to nie pomoże to może jakiś mały kondzioł przed radiem na zasilaniu... Jakie głośniki(ile ohm) napędza to radio, jakieś zwrotki czy inne kombinacje?

        Skomentuj


          #5
          Napewno kolega dał cienkie kable do zasilania radia, napięcie za bardzo siada więc i radio przygasa przy kolumnach 6Om radio się nie wyłancza bo oddaje mniejszą moc, jak podlączyleś głośniki w samochodzie może podpieleś po 2x4Om na kanał równolegle wychodzi 2Omy i radio tego nie wytrzymuje i wylacza się z przeciążenia albo od zbyt dużego spadku napięcia. Daj porządny przewód plusowy pociągniety prosto od klemy '+' z akumulatora i powinno być ok.

          Skomentuj


            #6
            a wiec tak z kablami musze sie pobawic... a racja auto nie jest nowiuskie golf II mam tylko narazie 2 glosniki i nic wiecej polaczone sa raczej normalnie jeden na kanal... ale jeszcze posprawdzam... zadnych zwrotnic nie posiadam ani nic takiego... a co do akumulatora to jest to 50Ah wiec powinno stykac... a i jak mam wylaczony silnik to mi sie wylacza ok 5 - 6 kresek na wyswietlaczu ale jak jade autem to tak ok 7-8-9 kresek VOL...

            [ Dodano: 2005-04-13, 13:29 ]
            ok dzieki chlopaki:) juz wiem w czym problem przewody w aucie sa do bani podlaczylem porzadny kabelek bezposrednio z akumulatora i jest cacy :) musze teraz znalesc kilka godzinek wolnego i zamontowac nowy kabel z +, dzieki za pomoc...

            Skomentuj


              #7
              Jak masz jeszcze masę podłączoną? nalepiej podłączyć do karoserii oczywiście też odpowiednio grubym przewodem na tyle krótkim na ile się da

              Skomentuj


                #8
                nie zapomnij o zamontowaniu bezpiecznika na nowym przewodzie jak najblizej akumulatora!!! to naprawde jest wazne

                Skomentuj


                  #9
                  znaczy tak z bezpiecznikiem nic nie robilem... i co sie stanie jak go nie zamontuje?? z tego co sie orietuje to bezpiecznik jest na radiu... a jesli chodzi o mase to mase mam podlaczona tam gdzie byla ale grupszym przewodem (tez zmienile) teraz juz sprawdzalem i gra wszystko ok troszke mryga na maxa ale to juz wina raczej akumulatora albo glosnikow

                  Skomentuj


                    #10
                    Zamieszczone przez coolombo
                    Jak masz jeszcze masę podłączoną? nalepiej podłączyć do karoserii oczywiście też odpowiednio grubym przewodem na tyle krótkim na ile się da
                    Ja przepraszam, ale takich praktyk prosze nie stosować! Wydaje mnie sie :p, ze akumulator ma po to zaciski plus i minus, zeby z nich korzystac.

                    Skomentuj


                      #11
                      meles, Źle Ci się wydaje. Kabel masy od urządzenia do karoseri najlepiej jakieś 30-40cm długosci max, nikt nie ciagnie - od aku bo po co. Bezpiecznik na + przy akumulatorze to podsatawa.

                      Skomentuj


                        #12
                        To, ze nikt tak nie robi nie znaczy, ze to jest dobrze. Ja dalej obstawiam przy swoim. Kolega zrobi jak chce. Kazdy normalny elektronik powie, ze na akumulatorze jest najpewnejszy punkt masy, ale jak ktos chce odwalic taka fuszere to prosze bardzo. :P Jak zle mysle, to niech mnie ktos naprostuje bo juz pozno jest.

                        Skomentuj


                          #13
                          meles, a jak masz wooferka w bagażniku, no takiego na moc z 300W z moich obliczeń wynika, że będzie on podierał około 20A i to tak skromnie. A więc po co ciągnąć do bagażnika 2 całkoem spore kable, jeżeli - możesz łączyć na masę. Masa ma dużą powierzchnię, jest wszędzie dostępna i jak się dobrze podłączy to lepiej jak kabel.

                          Co do bezpiecznika, to powinien być jakieś 30cm od akumulatora i chyba troszeczkę większej wartości niż ten co jest w radiu czy wzmacniaczu.

                          Skomentuj


                            #14
                            bez sęsu ciąnąć mase kalblem jak dookoła jest podciągnięta masa kablem tak grobym (karoseria) że żeby było lepiej trzeba by wzmaka podłączyć kablem około 5cm średnicy :)

                            Skomentuj


                              #15
                              Tym bardziej że można znaleźć odczepy masy wprost z karoserii

                              Skomentuj


                                #16
                                ...Kazdy normalny elektronik powie, ze na akumulatorze jest najpewnejszy punkt masy, ale jak ktos chce odwalic taka fuszere to prosze bardzo... Nie wiem gdzie takich "normalnych" elektroników spotykasz, że uważają to za fuszerke. Najprawdopodobniej w życiu nie widziałeś zadnej instalacji CA w których jest to codziennością. Zresztą jak już ktoś wyżej napisał ...potrafisz poprowadzić łącze do - jakoś lepiej niż sama karoseria? i w czym ma to być gorsze niż kabel? Bo z zasady przepływu eletronów w przewodniku nie bardzo mogę to wydedukować - gdzie ta twoja fuszerka?

                                Skomentuj


                                  #17
                                  Dobra juz skonczcie z tym czy do karoserii czy do akumulatora. Najletwiej Ci bedzie podlaczyc mase do gniazda zapalniczki :-) Ono tez posiada mase i przewod ten mozesz spokojnie wykozystac.

                                  Skomentuj


                                    #18
                                    wiecie co to tak jak by do ścięcia rozy brać piłe łańcuchową...... tez mozna ale poco??

                                    Skomentuj


                                      #19
                                      "znaczy tak z bezpiecznikiem nic nie robilem... i co sie stanie jak go nie zamontuje?? z tego co sie orietuje to bezpiecznik jest na radiu..."

                                      tak bezpiecznik jest na radiu i on zabezpiecza wszystko co jest po nim czyli radio. kabel ktory polozysz od akumulatora w razie zwarcia do masy co w aucie moze sie stac od przetarcia czy podczas stłuczki moze sie zapalic. chcesz zrobic dobrze kup porzadny kabel min 6mm^2 i obudowe na bezpiecznik kablowy sam bezpiecznik moze byc troche wiekszy niz ten w radiu ale bez przesady 5A wiecej wystarczy

                                      Skomentuj


                                        #20
                                        Dobra już dobra bo widzę, że was sie nie da przegadać. Jak już coś sobie wbijecie do łepetyny to koniec.

                                        Macie racje nie widzialem jeszcze instalacji CarAudio w ktorej ktos by tak zrobil i bardzo mi przykro... :P

                                        Zamieszczone przez Sound Wave
                                        wiecie co to tak jak by do ścięcia rozy brać piłe łańcuchową...... tez mozna ale poco??
                                        Nie. To tak jak by do ścięcia róży brać nóż do masła i przeznaczony do tego sekator. Jednym i drugim obetniesz, ale za to sekatorem bedzie ładniej. Wiec skonczmy juz ten temat.

                                        Skomentuj

                                        Czaruję...
                                        X