Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Prosze o pomoc przy modyfikacji zwrotnicy.

Collapse
X

• Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

Prosze o pomoc przy modyfikacji zwrotnicy.

Witam wszystkich, to mój pierwszy post.

Mam taki problem, mój zestaw dwudrożny w samochodzie kłuje mnie "środkiem", dlatego chciałbym zmodyfikować zwrotnicę, żeby cięła woofer trochę niżej. Schemat mojej zwrotnicy, woofer u góry, woofer i tweeter maja 4ohm:

Niestety jestem raczej laikiem, parę godzin na necie nie wyjaśniło mi, po co ten rezystor po kondesatorze (przed wooferem) i w ogole o co tam chodzi, bo schematy zwrotnic 12db na necie sa mniej skomplikowane.

Czy można z tego schematu coś wyczytać i wywnioskować jak obciąć niżej woofer?
    Byłbym wdzięczny za pomoc.

primo: midbas jest cięty 6dB/oct.
    secundo: równoległy obwód RC to linearyzacja impedancji.
    tertio: aby obniżyć Fc filtra dolnoprzepustowego należy zwiększyć indukcyjność cewki.

A tak wogóle to kiepsko szukałeś w necie: http://audiomania.info/articles.php?id=37

Skomentuj

Dzięki za odpowiedz, sporo mi to wyjaśniło, ale mam teraz jeszcze parę pytań.
      Dalej nie rozumiem o co chodzi producentowi w tej zwrotnicy, to co ja sobie poczytam tu i tam, później w praktyce niewiele mi wyjaśnia.

1. Re głośnika to 2.9 ohm, wg linka który mi podałeś, w korektorze impendacji R powinno wynosić 1,5*Re, a jest 1 ohm ( zamiast wyliczonych 4.5 ohm). Właśnie dlatego myślałem, że to nie może być ten stabilizator.
      2. Coś kombinować z tym stabilizatorem, czy najlepiej zostawić to co przewidział producent i zająć się tylko filtrem?
      3. I to chyba najważniejsze, jeżeli to jest 6db, cewka ma 0.56mH, glośnik ma zmierzoną R 3,8 ohm, to wg kalkulatora Fc wynosi jakies 1200Hz?? To jest możliwe, że tak nisko?

pozdrawiam

Skomentuj