Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wzmacniacz lampowy DIY, trudny wybór.

Collapse
X

• Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

Wzmacniacz lampowy DIY, trudny wybór.

Temat do rozgryzienia przez szanownych forumowiczów i dyskutantów, nawet tych "nie znam się , ale powiem" .

Pojawił się po paru miesiącach przemyśleń nad potrzebą posiadania tak owego.
    Konkrety:
    K1- wzmacniacz SE na 1x ECL86 z driverem 1x ECC83, koszt 2x mono blok to 1300pln,
    K2- wzmacniacz PP na 4x EL34 z driverem 2x ECC81, koszt 2x mono blok to 3500pln, do tego koszty obudów, których nie brałem narazie pod uwagę.
    Konkret 1, to mam dwie płytki wywleczone z dwóch ZK120 (100pln), kupię trafka zasilające 2x TSL15/001 (200pln), trafka głośnikowe 2x LO-SE15-2/1 (500pln), dobrana para ECC83 (110pln), dobrana para ECL86, tudzież PCL86 (150pln), nowe kondensatory i rezystory (240pln).
    Konkret 2, to zakup dwóch WM BIS101 (1000pln), 2x trafo głośnikowe 1650RA 100W (1400pln), 2x kwadra EL34 (600pln), 2x para ECC81 (300pln), reszta elementów ok. 200pln.

Pytanie brzmi, co byście wybrali?
    Przypomnę, pasmo przenoszenia zależne od traf głośnikowych i paru mniej istotnych elementów w torze audio. Moc pierwszego wzmacniacza, ok. 8W/8R/ch w zupełności mi wystarcza do zasilenia 97dB'owych 3Way kolumn, natomiast moc drugiego, ok.100W/8R/ch wystarczy do zasilenia 85dB'owych 3Way kolumn.

Chciałbyś kupić terenową Toyotę albo Fiata 500?
    Jedno auto jest duże i terenowe a drugie malutkie i miejskie.

Tak mniej więcej rozumiem Twoje pytanie.
    Musiałbyś rozwinąć jednak i opisać jakie kolumny już masz, to co napisałeś jeśli chodzi o napędzanie kolumn tymi wzmacniaczami to mniej więcej ok.

Gdybyś rozpoczął od tego jakie masz faktycznie kolumny do napędzenia to jednak byłoby bardziej po ludzku, tak jak auto wybierasz pod kątem tego gdzie chcesz jeździć :)
    α β Σ Φ Ω μ π °C √ < ≤ ≥ > ^ Δ ∞

Skomentuj