Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

jakosc brzmienia we wzmacniaczu AWS Tosca 303...

Collapse
X

• Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

jakosc brzmienia we wzmacniaczu AWS Tosca 303...

Witam, wiem ze zaraz mnie ktos zbeszta za ten temat bo jest wiele takich juz na forum tylko ze bardzo porozrzucane i nie moge sie polapac :/

A wiec chodzi o poprawe jakosc brzmienia we wzmacniaczu A WS Tosca 303, moze wymiana jakis kondensatorow, trafa czy cos podobnego, w temacie jestem zielony ale mam znajomego elektronika ktory jest w stanie to wszystko wymienic tylko on nie bardzo orientuje sie w takie zmianach tzn jakie dac kondensatory zeby lepiej to grało itp...

A wiec prosze o podanie konkretnych firm i wartosc tych elemetow.

z gory dziekuje
    low-END

Zacznę od schematu:

Po pierwsze można sprawdzić kondensatory zasilacza - C503 i C504 (prawdopodobnie jest jeden podwójny). Na pewno jest stary, wyschnięty, a w ogóle nie zaszkodzi wymienić na większe np 2x10mF.
    Można, też wymienić kondensatory elektrolityczne w torze audio, dlatego, że nie powinno się stosować elektrolitów w takich miejscach, a poza tym na pewno po latach straciły w pewnym stopniu właściwości. Są to: C303, 304, 317, 318, 327, 328, 333, 334, 401, 402 i wszystkie inne, które przeoczyłem. Najlepiej wymienić je na jakieś nieelektrolityczne np MKT i mogą być większe np 2,2uF.
    Poza tym można wymienić wszystko, ale w pewnym momencie okaże się, że lepiej kupić nowy wzmacniacz :) , a z ważniejszych elementów można wymienić jeszcze tranzystory, na szybsze, mniej szumiące albo większej mocy, ale w tej kwestii nie doradzę, bo nie wiem na jakie wymieniać.

Skomentuj

ja wymienialem tranzystory w 3 starych polskich wzmacniaczach na najtansze zamienniki i roznica byla naprawde slyszalna. szczegolnie w nizszym basie i wysokich tonach

Skomentuj