Dla tego chodziło mi
zaprojektowanie konkretnie konstrukcji 3 drożnej z niewielkim midwooferem (ok.6"). Oczywiście każdy element RLC w konstrukcji ma wpływ na brzmienie, nie mniej należało by sprawdzić i pomyśleć jakie przetworniki użyć do takiej konstrukcji, a jeśli była by taka konieczność, w miarę prostej przebudowy filtrów w samym monitorze. Co do BR. Też zastanawiałem się nad tym, czy nie wykonać obudowy BR (o ile mid by na to pozwolił) i ewentualnie po upgrade zatykać go jak w niektórych B&W. Jednakowoż jeszcze bardziej by to skomplikowało sprawę. Tak więc o ile wszystkie konstrukcje to kompromisy, tu pozostawił bym obudowę zamkniętą. Oczywiście można było by zaprojektować zwrotnice pod konkretne konstrukcje (3 i 2 drożne) co też ma swoje zalety (wykorzystanie w KD gdzie od niższej średnicy do końca pasma za dźwięk odpowiadały by te same przetworniki). Niemniej jak wspomniałem wyżej. Jeśli już chcąc mieć najpierw konstrukcję 2 drożną, a następnie mieć możliwość rozbudowy jej do 3 dróg, może udało by się wykonać zwrotnicę do monitora, która nie wymagała by dużej ingerencji w jej elementy.
Pierwsze podejście do zagadnienia oznaczało by, że docelowo ma być to konstrukcja 3 drożna.
Drugie-pozwalało by napawać się dźwiękiem z monitorów, a po małym upgrade, otrzymać 3drogi.
I jeszcze raz powtórzę, nie chodzi mi absolutnie o budowę 2.2 czy 2.1. Taka koncepcja przez wielu jest nie akceptowalna, co znów, z marketingowego pkt widzenia kolejny strzał w stopę (z 0.50"). Natomiast możliwość budowy zestawu "na raty" bez konieczności pozbywania się poprzednich "gratów" za pół ceny jest chyba niezłym pomysłem.
Zapomniał bym.
Jeśli zaistniała by konieczność dużej ingerencji w zwrotnicę, można by zaprojektować płytkę pod terminal głośnikowy. Ale wątpię, aby ktoś wybierając na przykład etony, zechciał by mieć taki terminal z tyłu zestawu. :flapper:
Co do samych odsłuchów. Wątpię aby Pan Albecki robił jakikolwiek problem, aby dokonać go w siedzibie akkusa. Można było by spotkać się już przed AS. Oczywiście fajnie było by zobaczyć i posłuchać jej razem na AS.
Wielki
Q powinien zaznaczyć, że przy tej konstrukcji powinna znaleźć się tabliczka: konstrukcja powstała we współpracy z użytkownikami diyaudio (albo zgodnie z tematem, czyli wg pomysłu użytkowników). Ostatnie zdanie należy potraktować jako żart. Dla miłośników DIY najważniejsza chyba jest świadomość współpracy w "akcie narodzin", niż jakieś informacje przy konstrukcji.
