• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
To ostatnie wersje mialy 5 biegow, te pierwsze 4 biegi. Niewatpliwie auto krolowalo do lat 70, pozniej niestety musialo ustapic fenomenalnym modelom Porsche, ktore ustanowily rekordy predkosci do dzis nie pobite. Model 917 byl szczytem techniki na owe czasy, predkosc maksymalna nigdy nie sprawdzona, ale szacowano na ponad 400 km/h. Auto niepokonane, dopiero zmiany przepisow wymuszone przez konkurencje ( w tym Ferrari ) przyczynily sie do odejscia tego modelu. To chyba przez to auto jestem zakochany w marce Porsche, ktora uwazam za najlepsza na swiecie marke motoryzacyjna :)
 
917 - co to jest za maszyna :)

teraz odrobinę z innej płaszczyzny - 959 również odniósł ogromny sukces.

porsche959p214yg.jpg


porsche959silveratautos.jpg


Video z TG:
http://www.mototube.pl/film/8387/porsche-959-vs.-ferrari-f40---pojedynek-legend-w-top-gear-1/


BTW 911 Turbo [930] moje marzenie ale gdybym miał do wybory jezcze F40... :cool:
 
Ostatnia edycja:
Miałem zabawkę zdalnie sterowaną Porsche 959 . Seryjnie jeździł fajnie ale po moim tunningu to była prawdziwa bestia :D .
 
BTW 911 Turbo [930] moje marzenie ale gdybym miał do wybory jezcze F40...

"Prośhaczki" fajne :thumbup: Ale ja jak bym miał 1,5mil to zapewne kupił bym Aston`a "Marcina" W pierwszej kolejności DBS , następnie DB9, lub Vanquish'a V12 (z najlepszym nagłośnieniem CA na świecie :razz:- Szkockiej firmy Linn) lub Vantage. Ogólnie każdy AM jest w moich oczach najpiękniejszy. Każdy cm. na tym samochodzie jest w moim guście idealny, a praca motoru jest najpiękniejszą muzyką....

Podobają mi się też "widły Posejdona" - tzn. Maserati

---------- Post dodany o 09:41 ---------- Poprzedni post o 09:38 ----------

BTW: Ford GT z tego co słyszałem spala nawet 50l/100km :)
 
Porsche produkuje świetne samochody, niezwykle dopracowane technologicznie ale jednak czegoś im brakuje. Jak dla mnie są za bardzo "niemieckie" - technologicznie świetny, ale w porównaniu do konkurencji Prosiaki są nudne - przez tyle lat ewolucji 911 wygląda niemal tak samo. Co nie zmienia faktu że Porsche produkuje najbardziej praktyczne sportowe auta - od biedy można poruszac sie tym na codzień bo i ma kawałek bagażnika, kawałek siedzen z tyłu i silnik nie jest taki monstrualnie duzy. Niestety przez ta swoja praktyczność Porszaków jest pełno na drogach i w dzisiejszych czasach nie idzie sie takim autem wyróżnić.
 
przez tyle lat ewolucji 911 wygląda niemal tak samo.

Ale przeciez o to chodzi, tego chca klienci. 928 mialo zastapic 911, ale do doprowadzilo marke niemal do upadku. 911 do dopracowanie czegos cos juz jest doskonale. Oczywiscie nie sa one tak finezyjne i zadziorne jak Ferrari czy Lambo ale praktycznie malo ktore auto niemieckie ma taka dusze jak auta z wloch. Oczywiscie moim zdaniem takie modele jak Carrera GT czy GT3RS w maja absolutnie wszystko co kazde, prawdziwe auto sportowe miec powinno, a do tego nigdy nie odmawiaja posluszenstwa i mozna nimi jezdzic po bulki, czego nie mozna powiedziec o markach angielskich czy wloskich.
Aston Martin to dla mnie wylacznie wyglad samochodu, technicznie auta sa slabe, niedopracowane, bardzo awaryjne i drogie.

Niestety przez ta swoja praktyczność Porszaków jest pełno na drogach i w dzisiejszych czasach nie idzie sie takim autem wyróżnić.


To zalezy jakie Porsche ale jak kupisz 928 GTS, czy GT3RS lub stara Carrera RS. Problem jest taki, ze nowobogaccy maja cisnienie na zakup auta tej marki i najczesciej kupuja modele znane, popularne. Fanatykom marki faktycznie jest to troche nie po mysli, lecz jest wiele modeli Porsche, ktorych wlasciwie nie spotkasz na drodze w Polsce, a i na zachodzie tez nie jest to latwe.
 
Dokładnie, ŁukaszN masz rację, Porsche robi się autem ogólnie dostępnym i coraz więcej buraków stać na Boxstery, albo inne budżetowe lub mniej budżetowe Porsche. Kolega miał okazję pooglądać z bliska 911 i stwierdził, że w środku to auto to kupa. Miał Grand Cherokee Limited 4.7 V8 HEMI i to w środku był luksus. Wszystko skórzane, podgrzewane i regulowane :D
Z superaut poważam szczególnie Corvetty (co z tego, że w środku też tandeta i taniość, ale osiągi kosmiczne za te pieniądze), szwedzkie Koenigseggi (CCX i CCXR; odpowiednio 806 i 1018km :D) i włoskie bolidy Pagani (Zonda F i R http://www.youtube.com/watch?v=4egoNtLNX6M ).
Ehhh, marzenia...
 
Kolega miał okazję pooglądać z bliska 911 i stwierdził, że w środku to auto to kupa.


Ferrari F40 nie ma nawet radia, nie wspominajac o klimatyzacji, skorze czy choc elektrycznych szybach i tez kolega pewnie nazwie je kupa. Takie slowa specow motoryzacji nie robia na mnie zadnego wrazenia :)

szwedzkie Koenigseggi (CCX i CCXR; odpowiednio 806 i 1018km ) i włoskie bolidy Pagani (Zonda F i R http://www.youtube.com/watch?v=4egoNtLNX6M ).

Moze poczytaj co robilo Porsche w latach 60-70 to nabierzesz troche szacunku dla marki. Poczytaj o 917 i 962 :) Cuda techniki i rozwiazan jakimi jaraja sie fani japonskiej motoryzacji Porsche stosowalo juz w latach 80 produkujac wyzej wspomniany model 959. Auto, ktore do dzis swoim zaawansowaniem technicznym budzi respekt.
 
Moze poczytaj co robilo Porsche w latach 60-70 to nabierzesz troche szacunku dla marki.

Owszem ale jednak to już nie te lata, czas nie stoi (jak wyciągniemy baterię z zegarka to stanie, ale czas i tak dalej leci :razz: )

Aston Martin to dla mnie wylacznie wyglad samochodu, technicznie auta sa slabe, niedopracowane, bardzo awaryjne i drogie.
Technicznie słabe? przecież te silniki są skręcane ręcznie a nie "z taśmy"... Awaryjne ? jak bym miał na taki samochód to i na naprawę zapewne też...., Co jest nie dopracowanego w AM ?

Upodobałeś sobie markę Porshe , tak ja upodobałem sobie Aston Martin. Dobrze że tych aut jest tyle na świecie, to jest w czym wybierać... :) (każdy mas swój typ więc nie ma jednego idealnego i niezastąpionego)

Nie zanan się na pewno tak dobrze na samochodach jak ty Pogromco ale AM to mój typ. (chętnie się do wiem co jest nie dopracowane w AM`ach )
 
Owszem ale jednak to już nie te lata, czas nie stoi (jak wyciągniemy baterię z zegarka to stanie, ale czas i tak dalej leci )

To prawda, moze dlatego rekord toru Nurburging ustanowiony przez Porsche do dzis nie zostal pobity mimo wielu lat :)

Technicznie słabe? przecież te silniki są skręcane ręcznie a nie "z taśmy"... Awaryjne ? jak bym miał na taki samochód to i na naprawę zapewne też...., Co jest nie dopracowanego w AM ?

Bentleye i Rollsy tez skadane byly recznie i co? Nie dorastaja do piet jakosci starych Mercow. Wiesz, angole maja takie cos dziwnego, ze strasznie szczyca sie swoja motoryzacja, ktora w 98% byla tak marna technicznie, ze szkoda slow. Tylko firmy typowo wyczonowe robily jakies fajne rzeczy. Dopiero teraz nawet sam Jeremy z TG mowi o tandecie jaka angole produkowali.
Nie tak dawno byl test Astona w fifth gear, w ktorym podczas jazdy pasek klinowy spadal na ostrych zakretach. Ekipa mechanikow helikopterem przyleciala, zeby naprawiac auto... Gdyby cos takiego stalo sie w Porsche, to by chyba pol inzynierow i fabryki rozstrzelali.

Dlugo by pisac, technicznie Aston to kicha, ale fakt piekny to on jest...
 
PM widzialem ten odcinek
tak bylo przylecieli naprawili i zaraz znowu spadl
i testu AM nie ukonczyli :)
 
Podobno juz jest pobity przez Japońca ze stajni Nissana model: GT-R


Sorry ale mowa tutaj byla o modelu 956, ktory objechal petle w 6:11 :) Co prawda wtedy tor byl niewiele krotszy ale czas mimo to jest fenomenalny. GTR to zupelnie inna klasa pojazdow, czasy powyzej 7 minut, dokladnie chyba 7:24
 
Powrót
Góra