• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
sprawdzisz prawdziwy przebieg auta!
I sie jeszcze cyferki na monitorze nie pomieszcza:biggrin:
Audi A4 jest straszliwie przereklamowanym samochodem wszyscy zachwalaja jakie to te auta sa niezawodne jak czołg!
A prawda jest taka ze nie różnia sie niczym np od vw passata,wiekszość i tak ma kilkaset tysiecy za soba i pare wypadków,A mówiac na bierzaco serwisowany w wiekszosci przypadków jak oznacza naprawe dawno po...Baa niektórzy wymienia jeden z 6 wachaczy bo reszta "wyglada" przecież zdrowo po co inwestować i zrobić kompletnie zawieszenie przodu i miec spokój:glare:
To samo jest z bmw ale nie ważne.
Bebok jesli naprawde chcesz tani i fajny samochodzik to szukaj Peugota 306 badz citroena saxo za 7 tyś można miec naprawde przyzwoity przebieg silnik 1.6 w wersji vts prawie 150 koni przy masie nieprzekraczajacej 1 tony robi z niego super hothatcha który biegnie do 100 w niecałe 6.8sek:)
 
To sorki pomyliło mi sie bo z tego co kiedyś patrzałem było 145 koników dokładnie ale mniejsza z tym.
Auto jest ekonomiczne tanie w utrzymaniu i "sportowe" na swój sposób;)
 
Ja bym nie szukał małych "wzmocnionych" autek bo znalezienie takiego które nie miało wypadku moze być tak samo trudne ;)
 
No więc tak: ta A4 jest z '96, silnik 1,6 Wersja jakaś podstawowa bo nawet klimy nie ma, ale niby 2 airbagi są. W środku wygląda dobrze, zawieszenie, hamulce, płyny robione na bieżąco i to w oryginałach, o ile dostępne. Rdza na nadkolach, trochę progach, kant drzwi. Klepnięty w lewy tył i chyba przód. Wymienione zegary (chyba żeby zaniżyć przebieg). Gaz do regulacji. Ogólnie może 5k zł bym za to dał.

Możliwe, że (o ile będę kontynuował temat auta) podniosę próg dolarów do udania.

Coś na temat Lancia Lybra? Alfa 156?
 
Wychodzi na to, że szukam czegoś w okolicach 15tys zł. Podoba mi się wspomniana wyżej Lybra i Alfy 156 oraz 166. Są to auta nietuzinkowe i wyróżniające się z tłumu poniemieckich "samochodów dla ludu" i innych.
Chyba, że są inne propozycje, acz nie w stylu: Golf i Passat.
 
Bebok, jesli chodzi o A4 to sprawdz dobrze zawieszenie na szarpakach i zweryfikuj czy na prawdę składa sie ono z czesci lemfordera, czy z tanich zamienników. Do A4 mozna kupic komplet wahaczy na przód auta za 500zł. Niby fajnie tylko takie zawieszenie to inwestycja na rok lub dwa. Jesli chcesz miec solidnie i na dłuższy czas to jesteś zmuszony do zakupu lemfordera, a takie cos już "trochę" wiecej kosztuje.

Co do AR 156, piekne i kultowe auto. Z silników polecił bym Ci jednostki JTD - silniki nie do zajechania i tanie w naprawach i eksploatacji. Benzynowe TS tylko jesli masz pewność ze silnik, nie był katowany, ma nieduży przebieg i to po gruntownym sprawdzeniu silnika, są to jednostki dosc problematyczne, więc podchodzić nalezy do nich bardzo ostrożnie. 156 również ma wielowahaczowe zawieszenie, wiec dobrze by było je sprawdzić na szarpakach i poszukać luzów i pierwszych pretendentów do wymiany. Do Alfy nie ma zamienników, wiec jestes skazany na TRW. Zwieszenie te jest dosc delikatne, ale wcale nie delikatniejsze od tego które zostało zastosowane w A4.
 
Łoj, Waszmość, diesla to ja nie chcę :)
Trochę poszukałem na allegro i znalazłem coś ciekawego w założonych 15k zł :D
W niedzielę podjadę z "rzeczoznawcą" obadać wehikuł. Jak opis jest rzetelny i na miejscu nic nieprzyjemnego nie wyjdzie, to będę musiał jeździć jeszcze bardziej "po emerycku" niż obecnie, bo silnik 3.0 benzyny trochę wypije :biggrin:
 
Witam, też za kilka miechów przymierzam się do kupna autka. Od młodości byłem fanem AR156 i taką też bym chciał kupic. Niestety mój budżet to 7K i nie wiem czy z takimi pieniędźmi opłąca mi się w nią pchać. Ewentualnie mogła by być AR145 i 146. Preferował bym diesla choć nie wykluczam beny.Drugim autem nad którym poważnie myślałem był rover400 a na 3 miejscu póki co Audi 100 choć po mału od niego odchodzę ze względu na duże silniki i wiek auta. Co byście wybrali na moim miejscu?
 
jeśli rozważałeś rovera400, to równie dobrze możesz poszerzyć paletę aut o hondę civic .. te same podzespoły, silniki, a nawet stylistyka!
 
no i silniki tez lepsze(mocniejsze) . Natomiast mimo kuszącej oferty rovera na pierwszym miejscu i tak jest alfa, więc jej będę szukał najwięcej:)
 
tylko nie bijcie .. auta z tamtych lat zarówno alfa, jak i rover dobrej opinii odnośnie bezawaryjności nie mają.. a skoro jednak honda to to samo co rover, to jednak bezawaryjność można przedłożyć nad wyposażenie... i czy silniki mocniejsze?
Z tego co widzę, to cała gama benzyniaków jest identyczna, jak w hondzie, a DOHC rovera są leciutko słabsze. Poza tym drobny tuning i +5/7 koni więcej. Nie widziałem prostszego tuningu, jak w silnikach hondy.
 
Powrót
Góra