• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Na czym polegają te modyfikacje, których sami amerykanie robic nie potrafią?

Zapewne na tym co zwykle. Amerykańce jak potrzebuja więcej mocy to robią to co im najlepiej wychodzi, zwiększają pojemność silnika ;). Po co się męczyc w jakieś 2 turbosprężarki, intercoolery, mapowanie silnika, dostrajanie wlotu i wydechu itd. Fajnym przykłądem podejścia do motoryzacji jest porównanie swiata wyścigów europejskich i amerykańskich. U nas jest formula 1 z całą swoją precyzją i zaawansowaniem technologicznym i amerykańskie nascar z prymitywnymi samochodami z wielkimi silnikami. Jakby ich ze sobą skonfrontować to pewnie amerykańce przez 50 lat by zamykali ogon w F1 a któykolwiek team F1 zlałby dupsko amerykańcom w nascar w 1 sezonie
 
Witam
Panowie parę stron wcześnie pytałem się jaki samochód kupić do 15 tyś (chodziło o model, diesel) teraz mam dylemat od którego tak naprawdę powinienem zacząć, czyli: czy kupić samochód z silnikiem DIESEL czy BENZYNA ? Kilometrów będę robić mało tzn myślę że rocznie około 15 tyś, samochodem będę jeździć głównie po mieście. Doradźcie
 
Zapewne na tym co zwykle. Amerykańce jak potrzebuja więcej mocy to robią to co im najlepiej wychodzi, zwiększają pojemność silnika . Po co się męczyc w jakieś 2 turbosprężarki, intercoolery, mapowanie silnika, dostrajanie wlotu i wydechu itd. Fajnym przykłądem podejścia do motoryzacji jest porównanie swiata wyścigów europejskich i amerykańskich. U nas jest formula 1 z całą swoją precyzją i zaawansowaniem technologicznym i amerykańskie nascar z prymitywnymi samochodami z wielkimi silnikami. Jakby ich ze sobą skonfrontować to pewnie amerykańce przez 50 lat by zamykali ogon w F1 a któykolwiek team F1 zlałby dupsko amerykańcom w nascar w 1 sezonie

Ciekawa teoria, ale chyba zupełnie nie znasz amerykańskiej motoryzacji oraz amerykańskich tunerow, zajmujących się tuningowaniem większości najbardziej znanych aut sportowych tego swiata. Szkoda czasu na wypisanie listy tych profesjonalistów, ale może rzuce jedna, który każdy fanboj japońskiej motoryzacji znac powinien - Switzer

Może dodam tylko, ze amerykanie kompletnie nie interesują się forumula jeden, tak samo ich sporty tradycyjne tez sa zupełnie inne. Ale skoro jesteśmy przy motoryzacji, to jak wyjasnic doskonale osiagniecia zespołu Corvette w wyścigach Le Mans?
 
Ale skoro jesteśmy przy motoryzacji, to jak wyjasnic doskonale osiagniecia zespołu Corvette w wyścigach Le Mans?

Tak samo jak tego francuskiego, nie znajacego sie na motoryzacji peugeota który lał wszystkich przez parę sezonów ;) . amerykanie nie mają patentu na wszystko i nie są we wszystkim najlepsi. Na pewno nie w motoryzacji.
 
Tak samo jak tego francuskiego, nie znajacego sie na motoryzacji peugeota który lał wszystkich przez parę sezonów . amerykanie nie mają patentu na wszystko i nie są we wszystkim najlepsi. Na pewno nie w motoryzacji.
Wiesz jaka jest roznica miedzy tym Pezotem, a Corvette? Taka, ze Pezoty z wyscigow le mans z tymi z salonu laczy tylko napis HDI na nadwoziu :) Z chevroletem czy Porsche już jest zupełnie inaczej.
 
Bo jest pod maską w silnikach HDI :P . Nie bez przyczyny na cywilnych peżotach, zupełnie niemodyfikowanych jest sporo dobrych wyników długodystansowych. Ludzie takimi HDI schodzili do 3L/100 albo i nawet mniej ;). Dziwne ze nikt tego nie zrobił na corvette ani na porche , hmm , prawda?
 
Witam
Panowie parę stron wcześnie pytałem się jaki samochód kupić do 15 tyś (chodziło o model, diesel) teraz mam dylemat od którego tak naprawdę powinienem zacząć, czyli: czy kupić samochód z silnikiem DIESEL czy BENZYNA ? Kilometrów będę robić mało tzn myślę że rocznie około 15 tyś, samochodem będę jeździć głównie po mieście. Doradźcie

Tom_ek,
Wszystko zależy jakie przebiegi będziesz robić, jeśli po 5 km i będziesz gasić silnik to na pewno nie diesel, a benzyna. Jeśli dłuższe to diesel może być - ja jeżdzę ok. 25 km w jedną stronę dieslem przez centrum Krakowa i ze spalania jestem zadowolony (boję się pisać jakie mam auto, ale w środku nazwy modelu jest "0" i nie jest to porsche 901;-)).
Wg mnie bardziej skup się na szukaniu auta w dobrym stanie technicznym. Szczerze powiem, że nie będzie to łatwe - sam w kwietniu zmieniałem samochód i trzeba się trochę naszukać - tak więc szukaj i raczej gdzieś na miejscu, bo szkoda kasy na podróże.
Co do Leona jeszcze i ogólnie grupy VW to jeśli kupisz w miarę nowe, to pomyśl o AC - liderzy rankingów nie tylko ADAC i DEKRA.

PS. Jeśli jesteś zainteresowany to kolega saaba 9-5 z 2001r. 2.3B + LPG sprzedaje.
 
Bo jest pod maską w silnikach HDI :P . Nie bez przyczyny na cywilnych peżotach, zupełnie niemodyfikowanych jest sporo dobrych wyników długodystansowych. Ludzie takimi HDI schodzili do 3L/100 albo i nawet mniej . Dziwne ze nikt tego nie zrobił na corvette ani na porche , hmm , prawda?
Ale to nie jest nic wyczynowego, ponieważ kazda firma ma dziś praktycznie podobna technologie, a nie kazda startuje w wyścigach. Dzis na kazdzym dizlu odpowiednio przygotowanym można zejść niezwykle nisko. Ja w swoim sceniku ii 1.5 dci zrobiłem srednia 3.8 na dystansie ponad 500 km. Przy czym ten silnik to już stara konstrukcja, a masa samochodu i jego opory czolowe do wzoru nie naleza.

Co do Corvette, to jej silnik dostal nagrodę za najbardziej oszczędny silnik samochodu super sportowego. I gdzie to zacofanie? Jak komus mało, to niech zerknie na rekordy toru Nuburgingu, gdzie dla aut seryjnie produkowanych na topie jest... Viper ACR i Corvette. Coz za zbieg okoliczności co? :)
Ktos powie, ze silnik Vetty, to muzeum, bo ma jeden walek w kadlubie i 2 zawory na tlok. Tylko nie wspomina się o tym o jak dużo zmniejsza się mase silnika i jego wymiary jeśli nie posiada ogromnych glowic 4 czy 5 zaworowych, obsługiwanych przez 4 walki i skomplikowany układ rozrządu. Nie wspomnę już o wysokiej masie ulokowanej wysoko ponad nawiezchnie. Dlaczego 911 mimo absurdalnie umieszczonego silnika, sa tak szybkie? Bo maja mase silnika blisko nawiezchni, a nie na wysokości kierownicy tuz pod maska. Można jeszcze tak pisać i pisać, ale trzeb chcieć poszerzać informacje na tematy, których się specjalnie nie zna, lub nie chce znac.
 
jestem wielkim fanem diesli. bardzo mi odpowiada ich charakterystyka, wady i zalety
ale patrzac na obecne ceny paliw i samochodow z dieslem rowniez bym wybral duza benzyne + LPG
Ja też, ale niedawno wybierałem auto dla mamusi i wybór padł na benzynę z prostych powodów... Diesel jeździłby niedogrzany, bardziej odporna jest benzyna podczas mrozów a spalanie wcale nie będzie mniejsze przy krótkich trasach, a eksploatacja już wiele tańsza.. :)
 
Żeby nie być gołosłownym, o prosze http://www.autogaleria.pl/news/index.php?id=1321 . 2,6l /100 zwykłym seryjnym wozem
O Taylorach już dawno jest glosno http://autokult.pl/2012/05/09/nowy-...na-jednym-baku-dla-volkswagena-passata-20-tdi wole passata bez zastanowienia. Roznica w spalaniu wlasciwie żadna.

A jak Ci mało, to kup octavie greenline i jezdzij na kropelce :)

Ps. Smutne to zycie jezdzic z nerwica prawej nogi, co by nie spalic o 100gram więcej oleju i nie zapalić gumy od czasu do czasu :)
 
Powrót
Góra