• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Mechanizm forum, błędy, propozycje zmian itp.

  • Autor wątku Autor wątku Q
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
a juz nie wiedzialem co dac, wiele ikonek pasuje do tego, zostawilem wkretarke hehe
 
Chciałem poruszyć temat z zupełnie innej beczki...

Nie wiem czy temat był już poruszany. Mnie ( a zapewne nie tylko mnie ) zaczyna to irytować więc chcę go poruszyć. Chodzi o stworzenie karencji dla nowo zarejestrowanych użytkowników. Dodatkowym atutem byłoby pewnego rodzaju "ultimatum" - brak zapoznania się z regulaminem decyduje o nie pisaniu postów (żadnych). Po akceptacji regulaminu utworzenie "głupiego" wątku/tematu decyduje o BAN-ie. Prosto zwięźle i na temat. Tematów w koszu jest "od groma", ludzie nie czytają artykułów, zasad, regulaminu i cały czas tworzą tematy z bajki o "Ali-Babie i 20 Hz"

Mówiąc inaczej fajnie by było "przecedzić" to wszystko już na samym początku... Więcej konkretnych treści, mniej "daj projekt..."

"Kiedyś" - (tzn na 58 str tego tematu) poruszyłem takie zagadnienie. Teraz chciałbym do niego wrócić ponieważ administracja forum się zmieniła - tym samym zarządzanie tą witryną. Co myślicie o nałożeniu pewnych ograniczeń dla nowo zarejestrowanych użytkowników? Główny cel tego ograniczenia to wyeliminowanie takiego zjawiska:

nowy_użytkowik - 1post - "Cześć, daj projekt" lub "Nie przeczytałem żadnego artykułu i nie skorzystałem z wyszukaj - WIĘC rozwiążcie mój problem"
 
Żółwik, jestem jak najbardziej za! Już kiedyś pisałem za jakimś FAQ dla świeżaków czy coś.
 
Tydzień kerencji na poczytanie dla świeżaka?

Odpada, jak będzie się chciał zarejestrować ktoś kto ma już dużą wiedzę, myślisz że będzie czekał tydzień żeby skrobnąć post?

To odstraszy ludzi IMO.

Bardziej byłbym za ankietą przy rejestracji - w której to sprawdza się wiedzę nowego i załóżmy jeżeli odpowie poprawnie na 3 z 10 pytań, to ma dostęp, jak nie - to karencja 10dni. Przy okazji jakby nie znał odpowiedzi, to by jej poszukał jakby mu zależało a więc wyrobił od razu prawidłowy nawyk - co Wy na to?
 
Jeśli forum ma być dla nas (stałych użytkowników) to pewnie, że zadziała i to ponad oczekiwania kogokolwiek :)
 
Róbcie jak uważacie, w końcu wasze forum, nie użytkowników ;) Żeby się potem nie okazało że będziemy rozmawiać tylko między sobą w dziale offtopic..
 
Wole poczekać tydzień niż rozwiązywać jakis test :/
Tu bym odrazu odpuścił.

Btw LS istnieje PW. Potrzebowałes cos w jakimś temacie na AS można było pisać.

---------- Post dodany o 01:03 ---------- Poprzedni post o 01:01 ----------

Róbcie jak uważacie, w końcu wasze forum, nie użytkowników

Znów przesadzasz...!!
 
Ogólne zmęczenie takimi jasne że tak, ale skoro dotąd dało się bez szczególnych obostrzeń a forumowicze przeważnie postępowali cywilizowanie, to teraz przecież też takiemu można temat spuścić bul bul bez wielkich ceregieli i z pełnym uzasadnieniem regulaminowym ochrzanić i nadal większą skuteczność prawdopodobnie będzie miało każdorazowe ubijanie takich "występków", bo każdy widzi i uczy się. Lepiej przepuścić na wstępie paru, niż jednego zniechęcić: tych przepuszczonych gdy zajdzie potrzeba, utemperuje się w biegu.
Ja stawiałbym na zwykłą poczciwą cenzurę, na cierpliwość i naukę dla początkujących przez przykład od bardziej wyrobionych. Co dziki winien, że dziki?
No chyba że jest gorzej, niż widać z wierzchu i czas bronić twierdzy przed barbarzyńcami, to ja nic, ja zgoda, koniecznie ścigać i bezlitośnie karać, gonić i dręczyć.
 
Bardziej byłbym za ankietą przy rejestracji

Jestem ZA. Jeśli ankieta będzie ciekawie przygotowana, to przejście przez nią może ( ale nie musi ) spowodować eliminacje "problemu" już na początku. Biorąc pod uwagę fakt, że problem użytkownika pokrywa się z zagadnieniem w ankiecie, a użytkownik dokona jakichkolwiek starań aby znaleźć odp. na to zagadnienie. Warto tutaj dodać, że przy każdym pytaniu może być podany odnośnik do artykułu ze strony głównej, w którym można uzyskać odpowiedź na to pytanie. Będzie to wymagało minimalnego nakładu pracy - znalezienie odp w tekście.

Co z tymi co posiadają wiedzę i nie chcą czekać.... Nie ma problemu.

Przed ankietą może być postawiony wybór - Jestem zaawansowanym użytkownikiem / Jestem początkującym użytkownikiem. Po wybraniu początkującego użytkownika otrzymujemy informację o tym, że przysługuje nam okres karencji "....dni" - jeśli chcemy to pominąć musimy zgodzić się na wypełnienie krótkiej ankiety. Poprawne wypełnienie jej przyznaje nam pełny dostęp do serwisu. Powiedzmy, że w ankiecie będzie max 10 pytań. Dla tych, którzy nie posiadają wiedzy, a będzie im zależało na rejestracji i pominięciu okresu karencji - myślę, że przebrną przez te 10 pytań bez problemu.


Jeśli ktoś jest już PRO i wybierze "zaawansowany użytkownik" to odpowie na te 10 pytań bez bólu w ciągu 1 minuty i kliknie przycisk DALEJ....


Na koniec dodam, że owe "10-pytań" może dokładnie pokrywać się z najczęściej zadawanymi pytaniami przez nowicjuszy.
 
Może by tak automatyczny backup zrobić na 4:39 zamiast równo na 3:00 ? :) Trochę irytujące dla istot ludzkich jest zakaz wstępu o równej godzinie :)
 
Tydzień kerencji na poczytanie dla świeżaka?
niestety to odstrasza ludzi, jak to zauwazyl LS


Bardziej byłbym za ankietą przy rejestracji - w której to sprawdza się wiedzę nowego i załóżmy jeżeli odpowie poprawnie na 3 z 10 pytań, to ma dostęp, jak nie - to karencja 10dni. Przy okazji jakby nie znał odpowiedzi, to by jej poszukał jakby mu zależało a więc wyrobił od razu prawidłowy nawyk - co Wy na to?
i to jest bardzo dobry pomysl. sprawdzimy podstawowa wiedze. po 2-3 proste pytania z kazdego podstawowego zakresu wiedzy


Jeśli forum ma być dla nas (stałych użytkowników) to pewnie, że zadziała i to ponad oczekiwania kogokolwiek
i dlatego az tak bardzo nie mozemy tego ograniczac
 
Powrót
Góra