• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
To ze pozniej silnik sie zagrzeje nie ma wpływu na to co było przez pierwsze 5 km.

Oczywiście, że ma i koledzy wyżej już Ci to wytłumaczyli.
Jeżdżąc cały czas na ssaniu mieszanka jest bardzo bogata co może powodować jej niekompletne spalanie i tak jak sylvek napisał masz wodę i trochę paliwa w misce. Efekt jest taki, że olej się lekko rozcieńcza, to może pogorszyć własciwości smarne, a nie wróży to nic dobrego.
Inna sprawa, przy krótkich przebiegach silnik się nie nagrzewa i nie ma mozliwości przepalenia ewentualnego nagaru, osadu, sadzy czy tym podobnych rzeczy z zaworów, świec no i przede wszystkim z sondy Lambdy, a jak zawalisz sonde lambde to cały silnik nie pracuje tak jak ma.
I wiem co mówię, bo auto rodziców robi własnie takie przebiegi.
 
Jeszcze taka ciekawostka w temacie wytrzymalosci silnikow o ktorej sie czesto zapomina. Legendarna wytrzymalosc diesla w porownaniu do benzynowego silnika, brala sie rowniez z bardzo prozaicznego powodu. Otoz silniki diesla w okresie calego swojego zycia, nabijaly mniej obrotow walu korbowego ( i innych elementow ) niz silniki benzynowe. Ta prosta zaleznosc w predkosci obrotowej silnika, miala duzy wplyw na jego zywotnosc.
 
Co do obrotów wału, mój silnik został rozebrany po 200tys i panewki i wał spokojnie, właściwie kosmetyka poszła a kręci się pod 8.5 tys.

Co do oleju, mamy faceta w pracy co się całe życie tym zajmuje i pokazywał mi w pracy jak olej syntetyczny rozpuszcza się od wody nie benzyny a mineralny odwrotnie
 
Ale co to jest 200 tys przebiegu? Nic. Dobre silniki moga czasami po 100tys miec lepsze parametry niz silnik po 10 tys km.
Jak ten silnik zrobi milion km albo chociaz pol banki bez zuzycia walu, cylindrow, pierscieni i panewek, to bedzie mozna mowic o dobrej wytrzymalosci :)
 
Tak ale mówimy o silnikach które pewnie połowy zakresu nie łapią obrotów jak mój, ten jeździ od 2tts do 8.5, przeważnie w okolicach 5, pierścienie i góra poszła ale dół był też sprawdzany, z resztą nie wierzę że te nowe tyle pociagna, z resztą 1.2 vw nam padł po 150tys km a cały czas był serwisowany
 
Wszystkim wam życzę bezawaryjnej jazdy bo temat zaczyna prowadzić do nikąd, chociaż jazda samochodem bez celu może też być fajna ;)
 
poniosło na mokrym :) wielu nie zdaje sobie sprawy jak mokry asfalt jest zdradliwy i często robią gwałtowne manewry przy zmianie pasa albo zakrętach a to niby takie oczywiste ;). Tutaj moc zrobiła swoje.
 
Powrót
Góra