• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Fornirowanie - kleje, metody docisku oraz jego łączenia

Co jak co, ale kupowanie klejow wikolowych w marketach budowlanych, to kosmiczne przeplacanie. Ponad 20zl za 0,75 kg to jakis absurd. Dlatego kupilem wiaderko 4,5kg za 50zl kleju 303.2.
 
A ja kupiłem właśnie titebond oryginal glue za galon amerykański około 3,8 l dałem 36 funtów
Rewelacyjny klej, nie umywają się "polskie i zagraniczne białe"
Taka oferta była na ebay.co.uk - juz nie ma.
Ale polecam wypróbować, nie wiem na czym polega fenomen tego kleju ale jest rewelawcyjny.
Pozdrawiam

PS.
Nawiasem mówiąc niejaki hi_aro obiecał mi tutka nt. okleinowania czy raczej formowania w próżni. Ale widać jak na każdym forum wielu mówi, ale mało mało robi...
 
Ostatnia edycja:
Nie dla tego, spoina twarda szlifowalna i malowalna. A co dla mnie najważniejsze bardzo dobrze przenosi drgania.
Stricte przy budowie kolumn pewnie nie ma to znaczenia, ale jak pracuje przy instrumentach to kluczowy czynnik.
Jeszcze lepszym klejem był by skórny albo rybi, ale to juz spore kłopoty w aplikacji.
 
Jeszcze lepszym klejem był by skórny albo rybi, ale to juz spore kłopoty w aplikacji.
Dlaczego.. Trzeba w garze zagotować i jazda😀 swoją drogą timebond ma niezłe kleje, tylko drogie niestety. Kontaktowy to wg mnie rewelka, chodź staram się unikać tych śmierdzieli.
 
Czyli nie ma co przeplacac do budowy kolumn.

Tu bym polemizował, w sytuacji kiedy chcesz zmienić barwę okleiny bejcą, a nie używać bezbarwnego lakieru, a wystąpiły miejscowe przebicia kleju, możesz mieć problem.
Tyczy się klejów białych.
Dla tego ważna jest malowalność kleju. I nie chodzi o lakier ale o bejce.

- - - - - aktualizacja - - - - -

Dlaczego.. Trzeba w garze zagotować i jazda😀 swoją drogą timebond ma niezłe kleje, tylko drogie niestety. Kontaktowy to wg mnie rewelka, chodź staram się unikać tych śmierdzieli.

To prawda, to są bardzo dobre kleje, mam i używam ale w określonych sytuacjach. Przyznasz przecież jak sam stosujesz że mają krótki czas otwarty. I to jest kłopot. Chyba że okleinujemy raklą, ale to bardzo stara metoda i również pracochłonna
 
Tu bym polemizował, w sytuacji kiedy chcesz zmienić barwę okleiny bejcą, a nie używać bezbarwnego lakieru, a wystąpiły miejscowe przebicia kleju, możesz mieć problem.
Tyczy się klejów białych.
Dla tego ważna jest malowalność kleju. I nie chodzi o lakier ale o bejce.

Zgadza sie, dlatego musisz uzyc takich technik, aby nie doszlo do przebicia kleju, a jesli zajdzie taka sytuacja, to trzeba uzyc dobrej przekladki, ktora wciagnie nadmiar kleju. Poza tym ja naszczescie nie uzywam w ogole bejcowania.
 
Ostatnia edycja:
Poza tym ja naszczescie nie uzywam w ogole bejcowania.
Są okleiny które nawet przy niewielkiej ilości kleju mogą przebić, te z dużymi porami. I jest to swego rodzaju loteria.
Jakich przekładek używasz do odciągania kleju, to bardzo ciekawa rzecz, spotkałem się z tym nawet sam stosowałem przy laminowaniu vacuum ale tylko w wypadku żywic.
Przy klejach stolarskich nie słyszałem o tym.
PS. Bejca fajna rzecz, mocno rozszerza spectrum barw, ciekawym tematem jest też barwienie lakieru transparentnego - mam doświadczenie tylko w nitro. Ale gdyby ktos barwił poliuretan jestem mocno zainteresowany.
 
Wiadomo, ze na dziurawego czeczota to nic nie pomoze, ale np duzo meczylem sie z machoniem, ktorego struktura jest jak sito i przy wiekszym docisku i zbyt duzej ilosci kleju, przebija momentalnie. Wtedy gruntuje fornir klejem, zamykajac mu pory i nic nie ma prawa przebic.
Jako przekladek uzywam dosc grubego papieru z duzej rolki, uzywany np do oslaniania podlogi przed pracami malarskimi. Swietnie sie spisuje jako przekladka do klejow wikolowych.
 
Właśnie, i tu wychodzą myki stolarskie, ja nigdy do kleju nie używam wałka tylko japońskiej szpachelki, i nie ma prawa być przebić, kładę jeden film klejowy na okleinie drugi na materiale do którego ma być klejona. Ale wtedy bardzo ważny jest docisk.
 
Powrót
Góra