• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

2-way TL z 8" wooferem - co Wy na to?

U22 dlatego, że to polipropylen i ma wyrównane pasmo więc łatwiej będzie go połączyć, mniej skomplikowana będzie zwrotnica.
RS28 wydaje się być bardzo fajnym głośnikiem do niskich podziałów.
RS225 - to jest aluminium i jakoś nie bardzo widzi mi się w konstrukcji oversized 2-way. Zresztą widać w projekcie, że tam na nim jest 4 rząd + pułapka, czyli jest bardzo ostro filtrowany, dla U22 można przypuszczać, że zwrotnica będzie prostsza.

Koniecznie przejrzyj to: http://audiohobby.pl/topic/1/5185/all
 
Bedac grac w jakims kinie domowym czy cos?
http://diyaudio.pl/showthread.php/22773-Instalacja-A-V-w-salonie-projekt


to się nie sprawdzi .


czy możecie rozwinąć temat kopułek? Na czym opieracie wybór tych dwóch konkretnych modeli? Bo ja się przyznaję, że 27TAFC/G wpisałem niemal na pałę: spojrzałem tylko, na fs i zalecany zakres pracy (ZTCP min. częstotliwość odcięcia wynosi 2xfs, ale nie wiem dlaczego).
I dlaczego U22REX?
DXT ma tubkę która odciąża ją w najważniejszym zakresie.
Ma napęd z excela ;)

---------- Post dodany o 18:27 ---------- Poprzedni post o 18:26 ----------

Aha: zależy mi na tym, żeby to była linia transmisyjna.
??
Czemu ?
 
.3lite dawny studyjny format 16/48 używany był tylko do produkcji filmowych , mimo wyższej częstotliwości próbkowania , a teraz oczywiście zginął bo wszedł 24 bitowy dźwięk i w wyższych rozdzielczościach. Za to częstotliwość próbkowania 44,1khz jest i będzie używana wszędzie ale oczywiście z 24 bitową rozdzielczością.

Tylko co z tego? Większość CD-AUDIO jest w formacie 16/44.1 co nie znaczy, że jest to świetny format - bo nie jest.

.3lite większa częstotliwość próbkowania rozszerza zakresy częstotliwości ale ważniejsza jest rozdzielczość bitowa niż częstotliwości których i tak nie usłyszysz.

Większe próbkowanie pozwala na zapisanie większej częstotliwości ale nie tylko bo sygnał może mieć taką dynamikę, że nasze próbkowanie ominie skrajne wartości szybkich zmian.

Nie twierdzę, że poziomy kwantyzacji nie są ważne bo są - zwiększają możliwą dynamikę utworu (6dB na 1 bit) więc 16 bitów to 96dB a 24 to już 144dB.
 
Nie na temat...
ylko co z tego? Większość CD-AUDIO jest w formacie 16/44.1 co nie znaczy, że jest to świetny format - bo nie jest.
Raven pokazywał (a raczej podał linka do jakiegoś testu)
Skoro zostałem wywołany do tablicy .
Tak podawałem .
Do testu który udowodnił, że spośród kilkuset osób nikt nie był wstanie usłyszeć przewagi gęstego formatu :P


---------- Post dodany o 18:34 ---------- Poprzedni post o 18:34 ----------

zobacz czego słucha :)
 
Do testu który udowodnił, że spośród kilkuset osób nikt nie był wstanie usłyszeć przewagi gęstego formatu :P

Nie na temat...
To źle pamiętam, jeszcze wtedy chyba z Tobą kłóciłem się na temat samych poziomów kwantyzacji iż dadzą więcej niż przejście z próbkowania 96 kHz na 192 kHz.
 
Tylko co z tego? Większość CD-AUDIO jest w formacie 16/44.1 co nie znaczy, że jest to świetny format - bo nie jest.



Większe próbkowanie pozwala na zapisanie większej częstotliwości ale nie tylko bo sygnał może mieć taką dynamikę, że nasze próbkowanie ominie skrajne wartości szybkich zmian.

Nie twierdzę, że poziomy kwantyzacji nie są ważne bo są - zwiększają możliwą dynamikę utworu (6dB na 1 bit) więc 16 bitów to 96dB a 24 to już 144dB.
16/44,1 to oczywiscie nie swietny format bo 16 bit , jeszcze jakis czas będzie.
Większe próbkowanie - co to takiego , większa częstotliwość albo większa rozdzielczość
144 db to teoria ,/140 dB – start myśliwca/

---------- Post dodany o 19:07 ---------- Poprzedni post o 19:01 ----------

dyskusja na temat poziomów kwantyzacji po przejściu z próbkowania 96 kHz na 192 kHz już całkiem nie ma sensu

---------- Post dodany o 19:13 ---------- Poprzedni post o 19:07 ----------

.3lite aby nie ciągnąć dalej tych teoretycznych przepychanek jak uważasz , lepiej zagra 24/44,1 czy 16/48 , bo takie formaty są lub były,
Jedno jest pewne że ślepy test nie wskaże , ale jak uważasz.
 
Nie na temat...


144 db to teoria ,/140 dB – start myśliwca/

Cały czas rozmawiamy o teorii bo pewnie obaj byśmy się wyłożyli na ślepym teście.

.3lite aby nie ciągnąć dalej tych teoretycznych przepychanek jak uważasz , lepiej zagra 24/44,1 czy 16/48 , bo takie formaty są lub były,
Jedno jest pewne że ślepy test nie wskaże , ale jak uważasz.

Oczywiście, że jeśli są tylko te dwa do wyboru to wiadomo, że więcej poziomów kwantyzacji da po prostu więcej - 24/44.1 :) Tu nie ma o czym gadać akurat - bardziej chodziło o "troszkę" większe częstotliwości próbkowania.

Nie ma co tematu kolegi zaśmiecać - jakbyś był chętny na dalszą rozmowę to zapraszam na PW.
 

Tak dużo się naczytałem, jak to linia lepsza od BR, że uwierzyłem i teraz chcę :D
Ale jak zagra z dobrym zejściem pier****ęciem to może być i BR :)

Dla Pogromcy, żeby zobaczył:
http://www.youtube.com/watch?v=AXtRSzUcZQkc powernoise
Muzyka jest prymitywna jak jeb**cie gazrurką, ale rzadko się spotyka kolumny, które ją grają dobrze.

Tego używam przy odsłuchach do testu niskich tonów:
http://www.youtube.com/watch?v=hbe3CQamF8k
I tego:
http://www.youtube.com/watch?v=epnn9jkDlGA

A na tym wymiękły berylowe Focale:
http://www.youtube.com/watch?v=NNojdoI_D_M

Z mojego słuchania wynikło, że odpowiednią szybkość mają raczej monitory, którym niestety brakuje zejścia.
Wyjątkiem były tu B&W 602 S3, które mnie zachwyciły, oraz jakieś Rokity i Adamy (chyba 7, albo 8"), bo miały odpowiedniego kopa. Tylko cena bolała.

Skoro raven1985 się dziwi, że się upieram przy TL'ce, to niech będzie, że się nie upieram i przy podłogówkach też nie.
W końcu chciałem kiedyś kupować APS'y AEON ;)
Jakby się udało zrobić ich niżej schodzącą, podłogową wersję za niedużą kasę, to będzie super :D

Aha: to by chyba było dość blisko tego, o co chodzi + aktywna zwrotka i ew. inny woofer.
http://audiohobby.pl/topic/1/5185/1
 
A to musi być oversized 2-way? Nie można zrobić klasycznych 3 dróg, np na 10 calach??
 
.3lite więc wracając do początku , to nie problem że mini dsp jest 24 bit 48 khz , jeśli do tej pory wszyscy słuchali cd 16/44,1 i nie cierpieli.
 
Zgadza się, powinno koledze wystarczyć o ile chce robić zwrotnice aktywne na DSP.
 
A no lepiej, tym bardziej mając taki ograniczony budżet - szkoda pieniędzy i czasu na DSP.
 
Mini DSP jest oparte o procesor ADAU1701. Problemem lub nie tego zestawu jest to, że wykorzystuje wbudowane przetworniki ADC i DAC, które są kiepskie.
Sam robiłem aplikację na tych prockach, dwóch - mam zrobioną zwrotkę aktywną na dwóch takich prockach (po jednym na stronę), czyli można zastosować 4 głośniki na stronę i podzielić sobie jak się chce. Tyle, że DSP to te same problemy co w analogu - faza się kaszani, odpowiedzi impulsowe zależne od stromości itp.
Fazę można sobie teoretycznie regulować, ale na tym procku to jest dość ograniczne bo ma mały bufor próbek.
No i dochodzi jeszcze problem z regulacją głośności...jeśli regulujesz na wejściu ADC to tracisz dynamikę...a jak na wyjściu DAC to jest problem bo przy 3-way potrzebujesz jeszcze 6 kanałowy potencjometr - dobrze by było jakby był dobrej jakości.
No i jakość przetworników ADC i DAC jest kluczowa.
Soft do mini DSP jest płatny i dość mocno ograniczony w stosunku do oryginału Analoga (akurat posiadam legalną wersję).
Dobry system z prockiem DSP to kupa kasy - i dużo dodatkowego sprzętu. To nie jest robota dla lajkonika...trzeba czasu aby to dobrze poskładać.
A jeszcze sprawa się komplikuje jak chcesz mieć dobre wzmaki...bo złożenie trzech wzmaków to kosztowna zabawa:)
 
Powrót
Góra