• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Aktywnie zDeSPerowane 3-way by LuSzTi

Na tym kończę ten projekt. Nie będzie on dalej rozwijany w tej formie. W kolumnach zostaną zmienione głośniki wysokotonowe oraz średniotonowe, oraz zostanie do nich zaprojektowana nowa, pasywna zwrotnica - co wynika z faktu zakupu nowego, bardzo dobrej klasy wzmacniacza stereo.

No i wszystko wraca z bujania w cyfrowych obłokach na prawidłowe tory :D .
 
Nie na temat...
Zapewne racjonalnie to przemyślał i nie będzie później żałował :flapper:
Nie będzie, bo ma to: http://audio.com.pl/pdf/testy/wzmacniacze/map_407.pdf , a nabywa to (140 strona, 7 z 12 w dokumencie):D:http://audio.com.pl/pdf/testy/wzmacniacze/primare12.pdf .To dopiero racjonalizm, nieprawdaż?;). No i ma pełen pakiet zabezpieczeń, termiczne, zwarciowe i od pojawienia się napięcia stałego na wyjściu, więc raven1985 nie będzie wybrzydzał, jak w przypadku Rotela;).
 
Ostatnia edycja:
W kolumnach zostaną zmienione głośniki wysokotonowe oraz średniotonowe, oraz zostanie do nich zaprojektowana nowa, pasywna zwrotnica - co wynika z faktu zakupu nowego, bardzo dobrej klasy wzmacniacza stereo.
heh, to po co (prócz doswiadczenia) było tyle projektowania cyfrowego? Nie mów, że odłożysz to wszystko na półkę i będzie czekać aż na coś się przyda.
 
Nikt nie pisał, ze high-end, ale raczej lepsze to to niż Uniamp...obudowę chociaż posiada:P A czemu byś nie kupił?

Prężcież to Uniamp z dołożonymi 4 parami tranzystorów :P Nawet Uni jest lepszy bo ten Rotel ma prymitywną kompensację :)
Nie kupił bym bo to audiofilskie wynalazki .

No obudowę ma to fakt zawsze jakaś zaleta :P


A poważnie nie wiem czy dobrze robisz. Przy aktywnej kolumnie wymagania dla wzmacniaczy znacznie spadają bo nie muszą one pompować mocy biernej w zwrotnice nie są narażone na duże zmiany fazy itd. Uni będzie wystarczający a z czasem możesz wymienić na coś lepszego.
Jedynie sekcja niskotonowa musi dysponować większą mocą, dla 8 cali wystarczy zmostkowany Uni .

Stracisz wszystkie plusy rozwiązania aktywnego.
możesz uzyskać wikeszą efektywnosć bo nie musisz pasywnie kompensować baffle step
możesz wyrównać czasowo głośniki bez zabawy ze stepped baffle i barania się w all passy. W ten sposób możesz praktycznie uzyskać idealne zbocza LR2 co w rozwiązaniu pasywnym nie będzie możliwe (a co za tym idzie odp. impulsową).
nie ma zniekształceń od pasywnych elementów zwrotnicy a wszystkie cyfrowe śmieci przy 24bitach i tak leżą poniżej szumu przetworników D/A :)
przy IIR-ach masz praktycznie to samo co w analogowych filtrach.



termiczne, zwarciowe i od pojawienia się napięcia stałego na wyjściu,

Oooo nauczyli się wreszcie robić zabezpieczanie :biggrin:;) Poprzednie ich wynalazki po zwarciu wyjść stawały w płomieniach :)

A poważnie wygląda świetnie. Wzmacniacz przez bardzo duże W :) i cena nawet atrakcyjna .
Niezla rakieta ten Primare, nie pogardzilbym :P

Tobie pogromco wystarczy przecież lampa SE z kilkoma watami mocy :P
 
To już naprawdę koniec w tym temacie? Nie będzie przeniesienia do gotowych konstrukcji, kilku słów na temat dźwieki, etc, zdjęci, etc?


Z aktywki wrócić do pasywki, hmm... ;)
 
heh, to po co (prócz doswiadczenia) było tyle projektowania cyfrowego?

Doświadczenie, zapoznanie się z tematem cyfrowego audio, obroniona praca magisterska na 5, wygrane stypendium firmy TME na najlepszą pracę magisterską, napisanie artykułu z magisterki - chyba właśnie po to to było :)

Nie mów, że odłożysz to wszystko na półkę i będzie czekać aż na coś się przyda.

W tej chwili leży na półce i czeka na lepsze dni. Za jakiś czas, jak się odkuję i będzie mi się chciało to zrobić to zrobię cały cyfrowy preamp na piechotę, oddzielne ADC, oddzielne DAC, oddzielnie DSP. Ale to jak mi się zachce, będę miał jakąś wolną gotówkę i uda mi się w rozsądnych cenach zorganizować części.

A poważnie nie wiem czy dobrze robisz. Przy aktywnej kolumnie wymagania dla wzmacniaczy znacznie spadają bo nie muszą one pompować mocy biernej w zwrotnice nie są narażone na duże zmiany fazy itd. Uni będzie wystarczający a z czasem możesz wymienić na coś lepszego.
Jedynie sekcja niskotonowa musi dysponować większą mocą, dla 8 cali wystarczy zmostkowany Uni .

Stracisz wszystkie plusy rozwiązania aktywnego.
możesz uzyskać wikeszą efektywnosć bo nie musisz pasywnie kompensować baffle step
możesz wyrównać czasowo głośniki bez zabawy ze stepped baffle i barania się w all passy. W ten sposób możesz praktycznie uzyskać idealne zbocza LR2 co w rozwiązaniu pasywnym nie będzie możliwe (a co za tym idzie odp. impulsową).
nie ma zniekształceń od pasywnych elementów zwrotnicy a wszystkie cyfrowe śmieci przy 24bitach i tak leżą poniżej szumu przetworników D/A
przy IIR-ach masz praktycznie to samo co w analogowych filtrach.

Ja to wszystko wiem, dlatego nie porzucam pomysłu jako takiego. Tak jak już pisałem wyżej będę chciał to zrobić po prostu lepiej. A Ty nie chcesz mi sprzedać AD1940 :P

To już naprawdę koniec w tym temacie? Nie będzie przeniesienia do gotowych konstrukcji, kilku słów na temat dźwieki, etc, zdjęci, etc?

Tak, w tej formie to koniec. Nie będzie opisywania, zdjęcia były w temacie, wiele się nie zmieniło. Gotowe nie jest, więc w gotowych konstrukcjach nie będzie. Jak już pisałem pomysł został, tylko wykonanie się znacznie poprawi. Muszę też więcej się douczyć na pewne tematy. Zmienią się także głośniki (TLka na L22 zostanie, zmieni się reszta) o czym już pisałem, zmieni się preamp i cyfrowa zwrotka..zacznie się tak naprawdę nowy projekt...ale to za jakiś bliżej nie określony czas :)
 
Słabo znasz filozofię Rotela. Ona nie ma nic wspólnego z audiofilskim bełkotem. Prędzej wzmacniacze na lampach.

Ja jestem cienki z filozofii :)
A wiesz, jaka cena?

Przecież jest podana w recenzji :)


Doświadczenie, zapoznanie się z tematem cyfrowego audio, obroniona praca magisterska na 5, wygrane stypendium firmy TME na najlepszą pracę magisterską, napisanie artykułu z magisterki - chyba właśnie po to to było

Szacun :) Gratulacje i życzę sukcesów na przyszłość .


A Ty nie chcesz mi sprzedać AD1940 :P

Płytkę Ci za to może podrzucę do wytrawienia :P Dorwałem fajne końcówki UCD jak skończę wszystkie zaległości to się tym zajmę.
 
Przecież jest podana w recenzji:)
O kolego drogi, nigdy bym tyle za to nie dał, bo jeśli ta cena jest atrakcyjna, to tylko dla typowego audiofila ;). Mogę mieć za dwa razy mniejszą kwotę, a i tak się zastanawiam, czy jest to tego warte. Więc lepiej myśl o tym, o czym w mailach piszemy:biggrin:.
 
Mam nadzieję, że nikt nie będize miał mi za złe, że piszę w tym temacie, jest to pośrednio związne ze zwrotnicami cyfrowymi.

Otóż: czy istnieje jakiś prosty sposób stworzenie układu cyfrowego odpowiedzialnego jedynie za opoznienie dźwięku? Np jakaś prosta aplikacja gotowego scalaka (może z efektów gitarowych?)? Zastanwiam się nad dołożeniem do swojej analogowej zwrotnicy aktywnej delaya, żeby wyrównać czasowo głośniki.


Druga rzecz - w ogole warto korygowac takie opoznienie:


Jak duza roznice jest w stanie wychwycic ludzkie ucho?

A analogowe delay'e (jak np pt 2399) bardzo degraduja sygnal?
 
Ostatnia edycja:
Albo ja jestem ślepy, albo one grają w przeciwfazie.
Impulsem bardzo bym się nie podniecał, wysokotonówka zawsze będzie "szybsza" od niskośredniaka.
 
Albo ja jestem ślepy, albo one grają w przeciwfazie.
Grają ;) Obrazek jest pierwszy lepszy jaki miałem pod ręką, nie zwracaj uwagi na spl.

Impulsem bardzo bym się nie podniecał, wysokotonówka zawsze będzie "szybsza" od niskośredniaka.
Tam są dwa obrazki, jeden jest metrach drugi w ms. Problem bardziej dotyczy woofera i średnitonowego niż średniaka i tweetera.
 
A analogowe delay'e (jak np pt 2399) bardzo degraduja sygnal?

No podawane THD są duże jest jeszcze MN3207. Próbuj :)

---------- Post dodany o 18:45 ---------- Poprzedni post o 18:42 ----------

Otóż: czy istnieje jakiś prosty sposób stworzenie układu cyfrowego odpowiedzialnego jedynie za opoznienie dźwięku?

Samo opóźnienie jest proste. Ale łączenie tego z analogówką jest IMO bez sensowne.
 
Samo opóźnienie jest proste. Ale łączenie tego z analogówką jest IMO bez sensowne.
Byłby to wstęp do zwrotnic cyfrowych :) Nauczyłbym się z czym się to je, a zawsze jakiś pożytek byłby z tego.


I tak na razie pytam tak tylko teoretycznie, bo nie dostroiłem jeszcze jednego podziału (niskie/średnie) w obecnej zwrotnicy, obudowy jeszcze nie wykończone, a nie chciałbym się rzucać na coś nowego puki nie dokończę tego co jest :)
 
Powrót
Góra