• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Aluminium

Rejestracja
Sie 4, 2012
Postów
82
Reakcji
0
Lokalizacja
Koronowo
Witam
Wczoraj moja głupota sięgnęła zenitu więc nie śmiejcie się zbyt głośno ;)
Ale do rzeczy.
Jestem kulawy i jeżdżę na wózku inwalidzkim, wczoraj zachciało mi się wyczyścić aluminiowe ciągi przy kołach, poszedł w ruch papier ścierny.
No i się narobiło ;) Wygląda ok, ale ręce brudzi, jak to surowe alu.
No i pytanie teraz, czym, jak to zabezpieczyć aby nie brudziło? Samo polerowanie chyba nie wystarczy?
 
1348992037_by_dzuni70_500.jpg


;) żartuje, możesz polakierować, pomalować albo oddać do anodowania.
 
Właśnie chyba jedynie anodowanie będzie tu odpowiednie, farba, lakier będą się ścierać. Orientuje się ktoś jakie są ceny takiej usługi?

- - - - - aktualizacja - - - - -

Temat w sumie do zamknięcia, anodowanie mam w swojej mieścinie, więc sprawa raczej załatwiona, dzięki za odpowiedź.
 
Fabrycznie to była powłoka tzw. tetra tzn. czarna masa sztuczna dla osób z czterokończynowym niedowładem, mniej śliska. Ja takiej nie potrzebuje, mam dwukończynowy i mnie to nawet przeszkadzało. Stąd mój nie do końca przemyślany pomysł ;)
 
Dzięki za namiar na tą gumę, pewnie będę musiał jednak skorzystać z jakichś pomysłów bo firma która anodowała u mnie w mieście już tego nie robi a wysyłka ciągów gdzieś dalej odpada, wózek muszę mieć na chodzie.
 
Również polecam lakierowanie proszkowe. Wbrew pozorom jest to powłoka, jak wspomniał maxdila, bardzo trwała i odporna na ścieranie. Można tutaj podać przykład uchwytów drzwiowych, które często są właśnie aluminiowe, lakierowane proszkowo (nie zawsze jest to nierdzewka) i przy tym są odporne na ścieranie - a np w drzwiach sklepowych czy na klatkach schodowych, w budynkach użyteczności publicznej bywają dosyć mocno eksploatowane. Co prawda takie warunki jak u Ciebie manieq, mogą być nieco bardziej wymagające dla lakieru, ale myślę, że to rozwiązanie powinno się sprawdzić. No i masz duży wybór koloró :) Musisz tylko mieć na uwadze to, że lakier proszkowy utwardzany jest termicznie (nie pamiętam temperatury, ale chyba coś pod 200st C), więc przed lakierowaniem dobrze jest zdemontować z elementu lakierowanego wszystko, co może się stopić - czyli generalnie fragmenty z tworzywa sztucznego i gumy.
 
Dzięki, szukam w swojej okolicy lakierni proszkowej bo też myślę że to najlepszy sposób, już mam dość srebrnych łapek po jeździe ;)
 
Powrót
Góra