• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Anonimusowy samochód


Musze jeszcze wymienic srubki bo te od drywall to tylko takie tymczasowe. Zauważył może ktoś zmianę brzmienia przy niskich temperaturach ostatnio przy -28 to byla tragedia niskie tony to jakby graly ale w samochodzie obok ,wokalami meskimi to nagle spiewali sami kastraci a sopran ktory u mnie był delikatnie wycofany zaczał górować nad całym pasmem. -10 jest juz prawię ok ,ale dopiero blisko zera gra tak jak powinno.
 
Nie na temat...
a gdzie ty takie temperatury znalazłeś tej zimy?


To normalne zachowanie materiałów z których sa wykonane głośniki
Zmieniają sie wraz z temperatura otopczenia
Np: guma gornego zawieszenia twardnieje
 
Ostatnia edycja:
To jest Krosno kolo Anonimusowa ostatnio bylo tak zimno ze jeden z najwiekszych wodospadow tam zamarz. A zeby sie troche ujawnic to dodam ze major Anonimusowego miasta pali crack I ma zone z Polski.
 
Mogłeś zacząć od dobrego wytłumienia, a przynajmniej ja się nie doczytałem żebyś coś w tym kierunku poprawiał.
To jest hameryka, tam musi być festyn... SWAG. :D
 
Konstruktywny krytycyzm tylko za co skrytykowac tych co krytykują jak nic nierobią . Cholera ciagle praca i praca no i zapomniałem o wytumieniu.

- - - - - aktualizacja - - - - -

Cholera ciagle praca i praca i zapomniałem ze wytłumienie zrobione z 2 lata temu.
Teraz ja trochę po polsku pomarudzę nie po Ham-erykansku ,trochę olalem temat gdyż czasu ciągle mało niewszystko napisałem , samochod z ostatniego filmiku to zupełnie inny samochod no moze niebylo widac bo ciemno ale to volvo s 40 a nie acura postanowilem wrzucic bo troche sie nad nim namęczylem z kolegą z forum i może kogos zainteresuje ,ale widze ze niebyl to dobry pomysł. Diody diodami myślaŁem ze kogos bardziej zainteresuje audio a sprzet jest bardzo ciekawy, chocby sredniotonówki B&C ktore swoim układem magnetycznym zawstydzą niejeden subwoofer. Niemówiąc o efektywności rzędu 96.5 db ,a dzwięk wydobywający się z nich to poezja większość głośników przy nich to kastraty które niemają średnicy.
 
Konstruktywny krytycyzm tylko za co skrytykowac tych co krytykują jak nic nierobią . Cholera ciagle praca i praca no i zapomniałem o wytumieniu.

- - - - - aktualizacja - - - - -

Cholera ciagle praca i praca i zapomniałem ze wytłumienie zrobione z 2 lata temu.
Teraz ja trochę po polsku pomarudzę nie po Ham-erykansku ,trochę olalem temat gdyż czasu ciągle mało niewszystko napisałem , samochod z ostatniego filmiku to zupełnie inny samochod no moze niebylo widac bo ciemno ale to volvo s 40 a nie acura postanowilem wrzucic bo troche sie nad nim namęczylem z kolegą z forum i może kogos zainteresuje ,ale widze ze niebyl to dobry pomysł. Diody diodami myślaŁem ze kogos bardziej zainteresuje audio a sprzet jest bardzo ciekawy, chocby sredniotonówki B&C ktore swoim układem magnetycznym zawstydzą niejeden subwoofer. Niemówiąc o efektywności rzędu 96.5 db ,a dzwięk wydobywający się z nich to poezja większość głośników przy nich to kastraty które niemają średnicy.

Ja nie krytykowałem użytego sprzętu lecz samych ledów.
Dźwięk być może i jest jak to nazwałeś poezja, lecz ja nie umiem wywnioskować z jutuba. ;)
 
Kika słow odniośnie crossowerów : condensatory- mundorf , rezysory focal ,cewki powietrzne drut 1.5mm trzeci rząd na tweterze z pułapką rezonansową na fs glośnika , drugi rząd na midrange z wąskopasmową pułapką na pik. Pomiary robione na spectral analysis system - spectra Plus. System pomiarowy to mikrofon behringer ecm 8000 z plikiem kalibracyjnym i Shure sm 58 rowniez z plikem przedwzmacniacz mikrofonowy również behringer ,wszystko to spięte xlr-em <frequency axis 1/24 . Dla pana pteterycz proponuje nakręcić filmik telefonem samsunga na zewnątrz samochodu i zrobić bezpośrednie porównanie napewno bedzie zauważalna różnica w skali dzwięku. Charakterystyka przenoszenia zrobina na wysokości uszu kierowcy, trzeba pamiętać że to real time analyzer i mierzy także dzwięki odbite. Myślę , że jak na samoochód to bardzo dobry wynik .
 
Powrót
Góra