• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

BSW124 II weryfikacja projektu

Rejestracja
Lis 5, 2004
Postów
472
Reakcji
0
Lokalizacja
Szczecin
Witam szanownych kolegów. Mam do was proźbę o weryfikacje projektu suba na bsw 12'. Po wklepaniu do winISD wyszła śmieszna skrzynka zaledwie 18litórw (niski qts). Zwiekszając obudowę odpowiednio patrząc na impuls doszedłem do myślę optymalnej objętości 35litrów. Strojenie 40hz, F3=43Hz, największy impuls prawie14ms przy ~40Hz

Co najważniesze subwoofer będzie do samochodu !!

No i 35 litrów wydaje się mało jak na 30centymetrowy głośnik choć Herz'owi es300 mała obudowa jak najbardziej pasuje.

Jakie jest wasze zdanie na ten temat litrarzu i strojenia?? Chętnie usłyszę wszelkie sugestie.
 
jezeli ma byc BR to 40-55 litrow. Do auta powinno wystarczyc 40litrow.

Wychodza male wartosci za sprawa niskiego Qts.
Bedzie problem z dlugoscia BR ;-)
Kurcze ja bym sprobowal jak on zagra 25litrach. Z obliczen wychodzi sensownie jak do auta.
BR zestrojony na 35Hz.

pozdrawiam
 
Tak patrze i właściwie to strojenie można by zwiększyć do 45Hz

Co to większej 50-55 L budy to impuls strasznie rośnie 18-19ms mi się wydaje, ze to już dużo
 
ja mam w domu w 45L@36Hz. w aucie mozna pokusic sie o mniejsza bude bez problemu i strojenie w okolicach 40Hz bedzie okey. za bardzo nie patrz na winisd.
producent do auta proponuje 30L colsed;) czym chcesz go zasilic i w jakim samochodzie ma grac?
 
40-50L,do auta to juz większego znaczenia nie ma.Bardziej odczuje się strojenie.Tu proponuje się pobawić.
Co do pchania w closed,można,ale na mój gust to psucie wszystkich zalet wooferka.No ale na upartego też można.
 
Subwoofer ma grać w samochodzie kolegi w opelku astrze, wzmacniacz to Monacor HPB-1502. A winisd jest po to aby na niego patrzeć :) bardziej lub mniej ale to mój ulubiony punkt odniesienia.
 
a to wersja sedan ? umberto, zgadzam sie ze w closed troche straci charakter ale tylko chcialem dac info ze istnieje taka opcja;) np do malego autka;)
 
zajaranyy, rób bude 40L,strojenie sobie dobierzesz.Choc ja wiem że będzie bardzo blisko 40Hz,jeśli nie wiecej.To auto,i tu panuja pewne zasady,napewno nie jak w home audio.A na group delay nie patrz,ten parametr nic nie mówi o szybkości konstrukcji.

P.S.
Tez mam astre,obecnie szykuje bude pod Ap do niej.
 
opel astra F hethback, a umberto, bsw 15 do jakiej najmniejszej budy byś wsadził?? choć 15' w samochodzie to chyba zboczenie maxymalne, 70-80 litrów??
 
zajaranyy, zboczenie,he,he.To ja chyba zboczony jestem ;]
70L closed,tak obecnie podróżuje moja 15 calówka :D
Dym na okolice,przechodnie maja pełne gacie.
Ale powaznie,pełna kultura,pełen wykop i cholerna dynamika.Bardzo mi się podoba,ba,nawet żonie.
 
umberto, normalnie za kazdym razem jak cos piszesz o swoich pracach i nowych pomyslach, posuniacach to ja nie nadarzam czytac a ty juz masz cos nowego:) btw. ciekawy pomysl ten 154II w aucie:>
 
Kiedyś miałem BSW124II w domu, 45L@34Hz. Na próbe wpakowałem go do auta, grał zajebiście, niskiego basu było aż nadto. Proponuje dać bude 35-45 L@40-35Hz będzie git.
A symulacje group delay, proponuje olać ciepłym moczem :P Ta symulacja ma sie nijak do rzeczywistości.
 
Powrót
Góra