• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Budowanie na ekranie - czyli relacje z budowy na zywo :)

A do mnie przyszły takie scalaczki :)

Staram się narysować do tego jakąś płytkę, ale bez 4 warstw jest naprawdę ciężko... tj, starając się zachować nieprzerwaną wylewkę masy :) zdecydowałem się analog zrobić na osobnym PCB.
Te złącza wejściowe może zamienie na jakieś SMD, tylko nie wiem jeszcze jak połączyć masę z drugą płytką.



Słuchał ktoś tutaj DACa na AD1955? :)
 
A po co ciąć dziurę, kleić, bawić się z krążkiem i papierem i nie osiągać idealnego efektu, skoro frez po fornirze to mniej roboty i dużo lepszy efekt?
Co od frezowania od środka - też zawsze tak robię, średnica otworu na wylot, od cyrkla na głębokość połowy MDFu. Potem po fornirze od cyrkla frez pod kosz głośnika a następnie z łożyskiem z ręki na wylot - dzięki temu nie mam momentu na cyrku gdzie okrąg się zamyka i zostaje mały "trójkąt" między początkiem a końcem obwodu.

Oprócz tego jutro testuję jeszcze jedną rzecz - stx awx ma 255mm, śruby są na 245mm a otwór pod głośnik to 236mm - imho za dużo żeby mieć sensowny zapas na wkręty, no ale działa, ale u mnie mam podkładki pazurkowe i śruby metryczne więc potrzebowałem 10mm od środka śruby do krawędzi otworu głośnika, wychodzi otwór na 225mm - głośnik niby nie wejdzie ale na to idę od zewnątrz frezem 45st z łożyskiem i podcinam krawędź na tyle ile potrzeba żeby ramiona kosza się schowały. Powinno się udać :D
 
Ostatnia edycja:
A po co ciąć dziurę, kleić, bawić się z krążkiem i papierem i nie osiągać idealnego efektu, skoro frez po fornirze to mniej roboty i dużo lepszy efekt?

Bo nie zawsze da sie frezowac po fornirowaniu. Wiele zalezy od tego jak powstaje cala bryla kolumny i to narzuca pozniejsze podejscie do fornirowania.
 
Jak dla mnie Avalony sa wykonane perfekcyjnie, a oni wlasnie forniruja po frezowaniu, czyli jakos tam potrafia zrobic zeby wygladalo pieknie

I to jest argument!

I tu się obaj mylicie:


Przecież można te wewnętrzne wyfrezowania zrobić przed sklejeniem obudowy, tak jak to robi wspomniany Avalon.
Tyle że frezów pod głośnik nie robi przed fornirowaniem a po, widać to na filmie.
Jak robią te frezy, nie wiem, pewnie na CNC.
 
Sa w sieci stare zdjecia z farbyki Avalona. Moze uda mi sie jeszcze je znalesc. Co frezowania, to mozesz zrobic takie frezy reczna frezarka z odpowiednim frezem kopiujacym. Teraz pewnie robia to na CNC, ale kiedys inaczej to wygladalo.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=55364.50 tutaj gosciu robiac klony fornirowal na sam koniec. Da sie ale ja bym pewnie zrobil inaczej.
 
Tak podsumowując, pod MB nie przewiduje frezów. Fronty już z CNC czekają, bedą malowane .. jakoś ;)
 
Włącznik urządzeń z pilota oraz z przycisku. Przycisk podświetlany. Możliwość dopięcia soft startu (płytka po lewej stronie, funkcjonalność wybierana zworką). Wejście oraz wyjście trigger. Wejście trigger nadrzędne względem przycisku i pilota, oczywiście odseparowane galwanicznie.
Do tego wyprowadzony UART i trzy porty z zasilaniem pod jakiś przyszłe peryferia. Całość na procku STM8S Może w weekend wytrawię i poskładam

Był projekt, jest i PCB :)

Warto spojrzeć na ilość ścieżek pod prockiem, dla porównania jest jeszcze zwykły rezystor aby złapać skalę :)
Nic się nie posklejało, nic nie trzeba będzie rozcinać, jedynie jedna cienka ścieżka jest podtrawiona, ale naprawa tego potrwa jakąś minutkę :)
 
Ostatnia edycja:
I tu się obaj mylicie:


Przecież można te wewnętrzne wyfrezowania zrobić przed sklejeniem obudowy, tak jak to robi wspomniany Avalon.
Tyle że frezów pod głośnik nie robi przed fornirowaniem a po, widać to na filmie.
Jak robią te frezy, nie wiem, pewnie na CNC.

Chciałym miec tylko takie problemy jak frezowanie przed czy po fornirowaniu (w mojej skromnej opini tutaj nawet na ofrezowane wcześniej otwory wystarczy frez z łozyskiem i problem rozwiązany, ew CNC które w tym momencie jest juz tak tanie i łatwo dostępne, że chyba czasem warto sie zainteresować aby zaoszczędzić sobie nerwów).
Ogólem u mnie aktualny status lakierowania przebiegł o dziwo bardzo dobrze (nie spodziewałem sie takiego efektu po samym wałeczku).
Zastanawiam sie czy warto czekać pół roku żeby ostatnie warstwy nanieść pistoletem ... (chyba, że do pomiarów 2 front jakoś na silikon zmontuje itd.).
 
w mojej skromnej opini tutaj nawet na ofrezowane wcześniej otwory wystarczy frez z łozyskiem i problem rozwiązany

owszem, ale tylko wtedy gdy mamy głęboko wyfrezowany frez, np. na jakiś duży głośnik basowy.
Chyba że znasz jakieś frezy z łożyskiem o grubości 2-3mm... ja takich nie widziałem.
 
A jeszcze jedno pytanie - jak sobie radzicie z tym, że klej zajmuje jakąś tam część milimetra i potem skrzynia jest dajmy na to o 0.5mm wyższa - po naklejeniu frontu wychodzi ta różnica - spachla?
 
A jeszcze jedno pytanie - jak sobie radzicie z tym, że klej zajmuje jakąś tam część milimetra i potem skrzynia jest dajmy na to o 0.5mm wyższa - po naklejeniu frontu wychodzi ta różnica - spachla?

Chodzi Tobie że front jest o te 0,5mm za wąski/krótki?
W tym przypadku trzeba to wziąć pod uwagę już przy wymiarowaniu frontu.

Ja zawsze zamawiam boki obudowy o te 2mm większe (ponieważ zazwyczaj obudowę sklejam na bocznej ściance) niż jest to w założeniach projektu. Potem sobie to wszystko frezuję po sklejeniu całości i mam idealnie.
 
Ciekawa płytka Ci wyszła. Projekt z netu czy Twoj?
Szkoda ze stepstików nie dałeś na podstawkach. Czasem lubia sie spalić poprostu i wymiana może być uciążliwa.

Projekt własny do CNC , co do stepstików ,używam ich w takiej konfiguracji (już kilkanaście różnych projektów wykonałem na nich) że się nie palą , zostało jeszcze nie co przepisać obecny program do tego PCB :) . Komunikacja ATMEGA UART <=> Rpi UART i aplikacja z www (nie lubię zbytnio skomplikowanego jak dla mnie programu MACH)
 
Ostatnio robilem slider do aparatu na krokowcu, arduino i wlasnie na stepstiku i 2 chinczyki dzialaly chwile i poszly z dymem.. zalezy na co sie trafi.
 
Wystarczy diody 1A schotky dać w kierunku zaporowym miedzy wszystkie wyjścia A/B do masy i GND oraz dobre złącza ,one padają jak nie łączy silnik z sterownikiem i przepięcia lecą , u mnie one pracują z silnikami ok 1N przy prądzie 2A (czyli MAX sterownika) zasilanie to ok 16V na sterownik
 
Powrót
Góra