• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Budowanie na ekranie - czyli relacje z budowy na zywo :)

60 zł za 3 kg aluminium to nie tak dużo. Nie jestem pewien jak z blachami ale profile aluminiowe to koszt coś około 13-17 zł/kg (cena netto w zakupie hurtowym, profile do ślusarki okienno drzwiowej). W tej sytuacji te 60 zł brutto za 3kg materiału z docięciem to nawet dobra cena

u mnie wolaja 20zl/kg alu
tak wiec wyglada na to ze dostales ciecie gratis ;)

A, uprzedziłeś mnie z tym malowaniem. Ja nigdy tego nie robiłem ale pistolet wydaje się tutaj najsłuszniejszy
polecam spraye do alu felg


W sklepie ( zresztą bardzo fajny ten sklep ) którym kupowałem cena blachy to coś koło 16zł BRUTTO za 1kg aluminium. Cięcie chyba 2,5zł .. jakoś tak.
no to dobre ceny masz ;)


O coś takiego mi chodziło

to jest wlasnie anoda
 
Daniel, wielkie dzięki za zdjęcia i radę! Naprawdę pomogłeś. To na zdjęciach rozumiem to jest czyste szcztkowane alu + czarny motip, chyba matowy tak? Bez żadnego podkładu, tak?
 
Ależ ja bardzo dobrze rozumiem... teraz ;)
Te klamki zamieściłem żeby pokazać, że stosunkowo grube szczotkowanie nie znika po nałożeniu lakieru bezbarwnego (inaczej niż np piaskowanie na szybie).

---------- Post dodany o 23:17 ---------- Poprzedni post o 23:06 ----------

to jest wlasnie anoda

Cóż, nie chcę się kłócić i na siłę obstawać przy swoim bo nie wiem dokładnie jak wygląda proces produkcyjny tych klamek - może to i jakaś specyficzna anoda. Pracuję jednak w firmie, w której jest dział produkcji ślusarki aluminiowej (w którym kiedyś pracowałem) i kupujemy te klamki jako np "mosiądz szczotkowany lakierowany" więc albo to "chłyt marketingowy" albo zwykła ściema. No ale nie ważne ;)
 
Jeśli chodzi o lakier bezbarwny to wiadomo, że ile go nie nałożysz to wizualnie będzie widać efekt "szczotki", ale gdy dotkniesz to będzie gładziutko. Inaczej jest z lakierem kolorowym ... No nic, będę musiał zrobić test - jak już coś będę miał to się pochwalę.
 
Dokładny cennik: ( dostałem w mailu )

blacha aluminiowa 3mm - 14,35 zł netto kilogram, cięcie 2,5 zł netto (tniemy na miejscu)
blacha mosiężna 3mm - 30,80 zł netto kilogram, cięcie 10 zł netto (cięcie na zamówienie)
blacha miedziana 3mm - brak w ofercie (na zamówienie cena około 41,00 zł netto kilogram cięcie 10 zł netto)

Ich strona jak coś ( a niech mają reklame :P ): http://www.hart-metale.pl/

Ja dzisiaj u nich byłem w krakowie, ale mają oddziały też w Częstochowie, Bielsku, Kielcach, Opolu, Radomiu i Łodzi. No trochę tego mają.


EDIT: Jednak więcej kosztuje, bo 17,65zł za kilogram... No i cięcie 2,5 ale netto.
 
Nie na temat...
potrzebuję płytkę miedzianą 220x 110mm grubości 4mm
a najlepiej dwie. Zapytasz?
 
Blacha miedziana 41,35 zł netto kilogram (51zł brutto). //z tego co wiem
Po przeliczeniu wychodzi 44zł za jedną i do tego trzeba doliczyć docięcie.
 
Daniel, wielkie dzięki za zdjęcia i radę! Naprawdę pomogłeś. To na zdjęciach rozumiem to jest czyste szcztkowane alu + czarny motip, chyba matowy tak? Bez żadnego podkładu, tak?

tak jest to czyste szczotkowane aluminium plus tylko czarny motip ale chyba nie mat a półmat jak dobrze pamiętam...

co do blach aluminiowych właśnie sam miałem zabierać się za kilka projektów ( a w zasadzie już się zabrałem :) ) i potrzebuję kilka różnych wymiarów, gdzie w okolicach wawy (Pruszków) polecacie ?? czy może kolega by mi zamówił u nich bo ceny dobre i wysłał ?? Rozumiem że tylko tną ?? bez otworów itd ?? chociaż równo i ładnie to robią ??

---------- Post dodany o 00:51 ---------- Poprzedni post o 00:26 ----------

a przy okazji się pochwalę :) pierwsze fotki to symek do kina - 5 końcówek z opóźnionym załączaniem, szybkim wyłączaniem głośników i wykrywaniem napięcia stałego na wyjściu. Dzisiaj po godzinnych walkach wszystko poskręcane, polutowane i gotowe do podłączania w obudowie ( już oczywiście wszystkie końcówki odpalone i wyregulowane) (całość tak fajnie zmontowana na radiatorach że wystarczy włożyć do obudowy podpiąć zasilanie, przewody wejściowe i wyjściowe i gotowe... ) Do tego potrzeba właśnie trochę blach jak i do następnych projektów na fotkach, moja nowa obudowa do fajnej (pokażę jak skończę) prostej końcóweczki ( ma być to cały kompletny wzmacniacz ze wszystkim co możliwe w jednej obudowie, gdyż dotychczas miałem pre i końcówki w różnych, a ta ma być do biura lub sypialni... więc nie chce by dużo miejsca zajmowała) oraz jak odwiedzający mój temat pewnie wiedzą dual mono na końcówce LYNX - ostatnia fota. Do tej końcówki również potrzebne panele na przód i tył obudowy...



Co do fotek obudowy tutaj panel i radiatory są anodowane... radiatory nagwintowane i przykręcony do nich przedni panel. u góry w radiatorach podfrezowanie by górna pogrywa się schowała, u dołu tak samo (więc po skręceniu całość będzie równa tylko z szerszym trochę i wyższym frontem, otwory pod przykręcenie góry i dołu też gotowe - nagwintowane. całość już jest sztywna jak cholera...
 
Ostatnia edycja:
http://diyaudio.eu/showthread.php/17442-W100SC-amp-Mission-Transmission-Line-Monitor

30581168.jpg
 
dolphin123, bede mial podobny problem bo wsadzam samochodowe glosniki w skrzynki
i teraz zastanawiam sie czy robic cos z mala wysokotonowka czy zostawic tak jak u ciebie...
 
Powrót
Góra