• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Budowanie na ekranie - czyli relacje z budowy na zywo :)

PM, z moich szybkich obliczeń wynika, że: dla dystansu do sufitu 1,7m i odległości pomiarowej 1m różnica drogi dla fali bezpośredniej i "sufitowej" to właśnie jakieś 2,5m (7ms). Zresztą widać na odpowiedzi impulsowej, że nie pojawia się prędzej nic innego. Mam także podobne obserwacje jak Yoshi_80 - skrócenie bramki wygładzi wykres ale w sposób podobny do filtrowania numerycznego, a o przebiegu fazy zadecyduje i tak punkt początkowy. Przeczytałem twoją wypowiedz w poście o projektowaniu fazy i moja metodologia pomiaru jest zgodna z tym co piszesz. Zawsze pierwszy marker mam nieruchomy, dodatkowo w tym projekcie odpowiedzi impulsowe docierają w niemal identycznym czasie. Niestety nie mam zgodności fazy w tym przypadku. Co prawda nie korzystałem z minimal phase, spróbuję obrobić pomiary ponownie i zobaczę czy coś to zmienia ;) Z jakiegoś powodu w Arcie zmiana początku bramki o 1S bardzo przesuwa fazę, czy parametr zero time zawsze masz na 0?

tomq88, przy najbliższej okazji wykonam pomiary także holm'em, wczoraj zabrakło już czasu.
 
Yoshi, z uwagi na to, ze pomiary robie tylko w Arta, to jedynie na podstawie tego programu moge cos powiedziec. Zauwazylem, ze ten program jest dosc "upierdliwy" i trzeba w nim dzialac precyzyjnie aby pomiary mialy duza wiarygodnosc. Po pomiarze cz. kolegi 20Hz widze, ze pomimo juz sporego wygladzania, charakterystyka ma spore nierownosci. Jest tak jak piszesz, mozna zalozyc dluga bramke i pomiar wygladzic, ale wg mnie traci sie zbyt wiele informacji oraz pomiar jest falszywy. Jedyna korzysc jaka z tego jest, to to ze mozna sprawdzic w ten sposob jaki balans tonalny ma mierzony zestaw. Nie wiem jak jest w innych programach ale w Arta jesli bramka nie jest precyzyjnie dobrana, to zafalowania pojawiaja sie momentalnie i wplywaja na caly zakres czestotliwosci. Potem trzeba to wygladzac, co troche niebardzo mi sie widzi.
Jesli wykonuje pomiary do zwrotnicy, to spokojnie moge je zrobic z bramka nawet 2.8ms, a i tak uzyskuje wszystkie informacje jakie sa mi potrzebne, lacznie z baffle step. Dodatkowo pomiar bez wygladzania jest niezaklucony i rowny jak trzeba. Obralem taka metode dzialanie i u mnie sprawdza.





Niestety nie mam zgodności fazy w tym przypadku. Co prawda nie korzystałem z minimal phase, spróbuję obrobić pomiary ponownie i zobaczę czy coś to zmienia Z jakiegoś powodu w Arcie zmiana początku bramki o 1S bardzo przesuwa fazę, czy parametr zero time zawsze masz na 0?

Ja dzialam zgodnie ze szkola "mistrzow", a tam minimal phase to podstawa. Polecam ksiazke o pomiarach glosnikow Josepha D'Appolito. Jak ktos ma lepsza literature to chetnie poczytam :)
 
Kurde, nie wiem czym masz problem w Arta. To jest proste,
Dzięki za wyczerpujący opis w temacie o fazach:)

Zauwazylem, ze ten program jest dosc "upierdliwy" i trzeba w nim dzialac precyzyjnie aby pomiary mialy duza wiarygodnosc.
Jest. Ale to dlatego, że jest bardziej rozbudowny od Holma.

20Hz, wrzuc wykresy z charakterystykami czastkowymi i z przeciwna polaryzacja (obojetnie z jakiego programu).
 
W oczekiwaniu na lakier i fornir z polski wziąłęm się za suba z "resztek" i oczywiście, że musiał się jeszcze skończyć klej...

 
18 JBL/ przy okazji zużyję stary materac z pianki w piramidki który mi zajmuje sporo miejsca w piwnicy i elementy z szafy sąsiada. Szkoda tylko ze wiórowka, ale przynajmniej mam drewna za darmo :lol:.
 
Mamy w robocie w instalacji kina cyfrowego suba właśnie jbl ale dwóch garach. Zawodowe brzmienie i potęga, będzie pan zadowolony :D
 
Mój zestaw w dobie kryzysu:


Ciężko w Koninie o MDF dlatego boki z wiórówki. Dodatkowo cała bryła była oklejana HDF-em. Z oszczędności malowanie i lakierowanie wałkiem. Widoczny efekt "skórki pomarańczy".


Olejowanie:

Fornir to jesion oliwkowy.
 
reanimowania gruchota dzien kolejny

podsufitka01.jpg

podsufitka02.jpg


zostal tylko tuning oswietlenia i mozna montowac
 
6b4af8a8c204265f.jpg

37563d190ade6537.jpg

a593370f12270b93.jpg


symasym, wnętrzności pokażę jak całość będzie skończona( szlifowanie, malowanie) wzmacniacz wielkości kartki A4, waga prawie 6kg. W srodku unizab i softstart ale to za jakies 2 tyg wrzuce.


kontynuacja tego wątku.
Projekt praktycznie ukończony, gdy podłącze zab termiczne będzie w 100%.
Nic specjalnego, symek jakich pełno na tym forum, byłem ciekaw jego brzmienia które zapłaciło za trud jaki włożyłem w budowę tego wzmacniacza. Jestem mega usatysfakcjonowany tym projektem i nabrałem ochoty na kontynuacje zabawy w DIY.
W małym skrócie, radiatory ścięte pod skosem, blacha z alu malowana proszkowo, front alu 28x8x1cm, wymiary całosci to format mniej więcej A4. W środu musiałem znaleźć miejsce na unizab, trafo toroidalne, soft start i końcówki mocy, jakoś się udało ale się nieźle nagimnastykowałem. O to fotki:
9ac53033930e7381.jpg

0d6ecc85fd5df391.jpg

ab0dff64b3c0c39b.jpg

ae2c137973ee44af.jpg

8381e7d3648b89ae.jpg

18950b4bc81167e2.jpg

8615bcf30a1d3dc7.jpg

86a337eaaffe012b.jpg

c989158d32c23cfe.jpg

c6464fb43d628cb9.jpg

eb12fe83367ba9e0.jpg

b86e2275697429c2.jpg


Dodam tylko że prócz malowania i ciecia blach wszystko robione chałupniczo. Koszta rozłożyły się w czasie ale po krótce to radiatory 60zł, koncóki symasym 70zł(odkupione), blacha kolce śrubki, złącza~120zł, trafo odkupione za 60zł, drobnica na płytki zasilacza i unizab jakieś 90zł razem około 400zł no może 420zł, myślę ze to ułamek ceny jaki trzeba dać za nową końcówkę mocy która brzmi równie dobrze.
W planach mam przedwzmacniacz pasywno-aktywny z selektorem wejsc na płytkach od dolphin123 oczywiście nie odbiegający stylem a także narodziła mi się myśl sklonowania NAIM nap140 do porównania.
Dziękuje za pomoc przy uruchamianiu. Pozdrawiam.
 
Rozumiem, że to sama czysta końcówka mocy, nawet bez potencjometru? Jak regulujesz głośność, skoro nie masz jeszcze przedwzmacniacza?

Opisz jak ściąłeś radiatory (chałupniczym sposobem) proszę.

Ogólnie bardzo mi się podoba, nie mam żadnych zastrzeżeń. Wpada w mój gust. Jedno małe zastrzeżenie znalazłem: radiatory wystają troszkę nad front ;) aaale to taki mały minusik pewnie niezauważalny. Super.
 
Ogólnie bardzo ładna obudowa tylko te śruby mi tam całkowicie nie pasują.

Dokładnie, przy tak grubym froncie mogłeś od środka nagwintować i przykręcić.
A tak ogólnie ładna.
Ja do swoich obudów do klonów accuphase p-4100 i e-307 to się zabieram jak kot do jeża.
Dla tego cieszy oko, wzmacniacze zrobione "do końca".
Radiatory też ciekawie wyglądają - inaczej niż zwykle.
 
Powrót
Góra