• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Budowanie na ekranie - czyli relacje z budowy na zywo :)

http://www.audio.lutuje.se/?el84-single-ended,34
mg02342.jpg
 
Dlaczego we froncie zdecydowales sie na fw168? Wg mnie fw146 jest w kazdym aspekcie lepszy od fw168 w przypadku zastosowania go jako sredniotonowy.

Chodziło o pewną ciągłość stylistyczną - przy 10 calach na dole FW146 by zginął. Poza tym ma mniejszą efektywność. Długo walczyłem z tą zwrotką, ale suma sumarum uzyskałem bardzo satysfakcjonujące mnie brzmienie.
 
Nie ponieważ nie mam pokoju gdzie mogłyby rozwinąć skrzydła. Poza tym (pewnie źle to zabrzmi) w kolumnach dla siebie zastosowałbym dużo droższe głośniki, na średnicy pewnie nextelowego Seasa Excel, a na górze coś pokroju Morela ET338 lub z serii Supreme. W tym przypadku budżet zamawiającego na to nie pozwalał.
 
No wg mnie ten fountek odstaje jakościowo od tego ushera i seasa. Podobno jest dobry jak na swoja cenę, ale d•••y nie urywa :) I te czarne, jak i niebieskie jantzeny sa cieniutkie.
 
Ostatnia edycja:
I te czarne, jak i niebieskie jantzeny sa cieniutkie.

No to ja tu widzę że bez silverów i superiorów nie podchodź... Jak to pewna osoba na forum napisała: "...kupisz do nich kondensatory "X" i wyciśniesz z tych STX-ów 101%".

Osobiście uważam,że sens dawania drogich kondensatorów jest wtedy,gdy jeden głośnik w obudowie kosztuje około 1.000zł,a nie poniżej 500... a w tym projekcie są nawet poniżej 200zł. Jaki jest więc sens użycia kondensatorów kosztujących tyle co głośnik?

Moje dzisiejsze wypociny:
 

Załączniki

  • Obraz 878.jpg
    Obraz 878.jpg
    64.9 KB · Wyświetleń: 0
  • Obraz 879.jpg
    Obraz 879.jpg
    60.7 KB · Wyświetleń: 0
Kto tu mówi o superiorach, silverach. Przecież jest mnóstwo innych kondensatorów np. białe mundorfy, przyzwoite czerwone Audyny i wcale nie aż tak drogie a dużo lepsze od czarnych Jantzenów. Już nie wspominając ile kosztuje wyprodukowanie takiego czarnego jantzena, a ile kosztuje u nas. Ja kończę temat:) Od lutego pracuje zawodowo jako specjalista ds. akustyki:)
Pewnie wiele się nauczę i być może zmienię punkt widzenia na niektóre rzeczy.
 
Ostatnia edycja:
Kto tu mówi o superiorach, silverach. Przecież jest mnóstwo innych kondensatorów np. białe mundorfy, przyzwoite czerwone Audyny i wcale nie aż tak drogie a dużo lepsze od czarnych Jantzenów.

Wszytko tez zalezy od tego jaki rzad zastosowano w zwrotnicy. Wg mnie w rownoleglej zwrotnicy nie oplaca sie dawac "drogich" kondow do rzedow wyzszych niz 2. Niestety na naszym rynku nie widze alternatywy dla czarnych jantzenow, a szkoda :(.

Od lutego pracuje zawodowo jako specjalista ds. akustyki

Pomiary plenerowe/pomieszczen, czy budowa naglosnienia ?:)
 
Ostatnia edycja:
Wreszcie skończyłem Etony (obudowy na zamówienie). Przetworniki były używane dlatego delikatnie nadgryzione zębem czasu.





















Co do konstrukcji Krzyśka to akurat teraz słucham Fountek FW168 i 9950-20 :). Ciekawy zbieg okoliczności.
 
Ostatnia edycja:
Sliczne są Konradzie. Można zapytać ile taka obudowa Ciebie kosztuje? Odp może być na PW z jakimiś dokładniejszym info, jeśli tylko znajdziesz chwilkę :)
 
LuSzTi to fornir modyfikowany z allegro, orzechowiec (czy jakoś tak)? kawał dobrej roboty. Moją konstrukcję znasz nad którą siedzę i tak, jeszcze nie dokończona;). Ciekawe czy różnica jest znaczna pomiędzy tymi dwoma kolumnami, o fronty u Ciebie mi chodzi?
 
Powrót
Góra