• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Budowanie na ekranie - czyli relacje z budowy na zywo :)

Czekają i ładnie grają ;)

Włożyłem tego rs225 zamiast seasa jeszcze jak nie miałem budek pod daytony żeby się dotarł ;)
I się nawet wpasował ;) Zwrotnica niemal bez zmian ;)
Mam nadzieje, że nie masz nic przeciwko ? Forum skorzysta :)




I mały zonk :

Rozmieszenie cewek się liczy ...

e0zwh6sjpgrp9d5jh5qv_1407603096.jpg

ux7fmkuj6obbf0xmxgvc_1407603113.jpg

mcsmgownjc84069dgumd_1407603115.jpg


Słychać zmianę jak się zmienia położenie cewki !
2h szukałem tego a poskładałem zwrotkę tylko by zmierzyć impedancję .
Tylko ze średnicą coś było nie tak .

nie ma problemu :P 5tyg jeszcze na dopracowanie zwrotki :D
 
Ja mam jakieś najtańsze plastikowe z marketu made in no name, i daje radę.
A kleju używam albo Soudal albo Patexa i też dają radę.
A skoro to wszystko daje rade to po co szukać czegoś innego, droższego?



To było klejona na Soudala.
Nie widać tam nic aby było źle i trzeba było użyć czegoś innego.
Nie ma grudek czy też bąbli (oczywiście to również kwestia prasowania) i trzyma jak diabli.
Czego można chcieć więcej? co można poprawić? ja nie wiem...
 
Ja mam jakieś najtańsze plastikowe z marketu made in no name, i daje radę.
A kleju używam albo Soudal albo Patexa i też dają radę.
A skoro to wszystko daje rade to po co szukać czegoś innego, droższego?



To było klejona na Soudala.
Nie widać tam nic aby było źle i trzeba było użyć czegoś innego.
Nie ma grudek czy też bąbli (oczywiście to również kwestia prasowania) i trzyma jak diabli.
Czego można chcieć więcej? co można poprawić? ja nie wiem...
Marian, a z jaka temp. Prasujesz fornir? Ja kleilem na patexa i soudala kiedys i raz wyszlo calkiem ladnie, innym razem faldy sie porobily.
Ostatnio kleilem na staput kontaktowy w sprayu, bardzo wygodny i mocny. Niestety drogi. Puszka ponad 50zl, starcza na jakies 2m^2
 
Marian, a z jaka temp. Prasujesz fornir?

Nie pamiętam dokładnie, musiał bym spojrzeć na żelazko na ile jest ustawione.
Ale faktem jest że nie może być bardzo gorące.
Wolę dłużej pomachać żelazkiem niż od razu przegrzać klej lub "spalić" fornir.

Ja kleilem na patexa i soudala kiedys i raz wyszlo calkiem ladnie, innym razem faldy sie porobily.

Tu sam musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, co zrobiłeś źle za tym drugim razem.
Jeśli robiłeś tak samo za każdym razem, to może wina forniru.
 
Marian, a z jaka temp. Prasujesz fornir?

Pytanie nie do mnie, ale... ;) Najlepiej za pomoca pirometru sprawdzic temp zelazka i forniru przy prasowaniu, oraz sprawdzic w karcie kleju temperature po jakiej klej przechodzi w stan plynny. Dopasowanie tych rzeczy do siebie, pozwoli na najbardziej optymalne klejenie.
 
Ostatnia edycja:
Kazdy bialy klej bedzie okej, tylko omijajcie klej Vicol z Seleny. O ile trzyma dosc mocno, to spoina po prostu nie jest przezroczysta. Po wyschnieciu zostaje bialy, a to dyskwalifikuje go do fornirowania.

Cena Titebonda jest tak absurdalna, ze nie warto placi taki hajs, skoro mozna miec cos rownie dobrego za 3-4 razy nizsza cene.
 
Ostatnia edycja:


WKleiłem pierwszy lepszy link ;)
Ja tu sobie eksperymenty z grzaniem robię a tutaj napisali zeby unikać temp powyzej 92 stopni bo pożar można wywołać.
W sumie na opakowaniu Oleju Osmo jest napisane żeby wymyć szmaty nasączone olejem gdyż istnieje ryzyko samozapłonu. DIY robi się niebezpieczne :D

- - - - - aktualizacja - - - - -

Kazdy bialy klej bedzie okej, tylko omijajcie klej Vicol z Seleny. O ile trzyma dosc mocno, to spoina po prostu nie jest przezroczysta. Po wyschnieciu zostaje bialy, a to dyskwalifikuje go do fornirowania.

Cena Titebonda jest tak absurdalna, ze nie warto placi taki hajs, skoro mozna miec cos rownie dobrego za 3-4 razy nizsza cene.

Pewnie tak ale ja wolałem nie ryzykować gdyż nie mam za wiele doświadczenia w klejeniu na żelazko. W UK wyszło mi 12 funtów za dwie duże butle.
 
Ja mam jakieś najtańsze plastikowe z marketu made in no name, i daje radę.
ja mam tak miekkie te zelazko ze nawet termotransfer ciezko sie robi, taka tandeta
ale wieczorem odbieram solidne ;)


A kleju używam albo Soudal albo Patexa i też dają radę.
A skoro to wszystko daje rade to po co szukać czegoś innego, droższego?
raczej czegos tanszego :/


http://allegro.pl/klej-do-drewna-tit...467166590.html
az taki rozrzutny to nie jestem ;)
 
Jestem na etapie robienia obudowy, i chciałbym uzyskać taki oto efekt: ( zdjęcie zapożyczone od kolegi z sąsiedniego forum)
Front aluminum (anoda) + boki drewno (lakier na wysoki połysk).
Jest może wśród kolegów osoba która dysponuje sprzętem do tego aby coś takiego wykonać odpłatnie?
 
raczej czegos tanszego :/

Beston Wikol ( niby seria produktow Pro ze Sniezki ). Testowalem na zelazko i naprawde spoko. Klej latwo sie naklada, bo ma bardzo rzadka konsystencje. Moze to byc problem przy niektorych, dziurawych fornirach, ale przy modyfikowanych to luzior. Szybko schne i staje sie calkowicie bezbarwny.
 
Ostatnia edycja:
Powrót
Góra