• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Budowanie na ekranie - czyli relacje z budowy na zywo :)

Nie zagrają bo, zeby zagrały potrzebujesz procesora i korekcji aktywnej
A te zabiegi zawsze w jakis sposób degradują dzwiek
A w domu mas prościej i mniejsze problemy z akustyka

Co do auta to dzieki takim zabiegom potrafią zrobic duzo lepsza scenę dzwiękowa niz kolumny w domu
 
Nie wydaje mi się aby korekcja czasowa kolumn była potrzebna w domu
Oczywiście przy ich prawidłowym ustawieniu
 
Ja mam można powiedzieć jako tako grające auto :) i nie wyobrażam sobie już jazdy na codzień bez dobrego grania w aucie.
W domu ok niech gra jak najlepiej. Sam lubie usiąść sobie na kanapie ze szklaneczką z jakimś płynem :)
Ale jak was "audiofile" nie bolą uszy jadąc autem słuchając RMF lub mp3 z pierdzacych głośników z syczącą górą. Nie mówiąc juz o scenie. Przecież to bez sensu wogole włączać radio. Moje uszy tego nie potrafia zdzierżyć na dłuższą metę.

I ja akurat sie nie zgodzę ze CA jest bez sensu. :)
 
Ale jak was "audiofile" nie bolą uszy jadąc autem słuchając RMF lub mp3 z pierdzacych głośników z syczącą górą. Nie mówiąc juz o scenie. Przecież to bez sensu wogole włączać radio. Moje uszy tego nie potrafia zdzierżyć na dłuższą metę.

I ja akurat sie nie zgodzę ze CA jest bez sensu.

Jak masz silnik 1.2 który w ogóle nie jedzie to bez sensu w ogóle odpalać samochód..

Jeśli dziennie spędzam 40 minut w aucie i jadę 3/4 drogi z prędkością 140 km/h to nie widzę specjalnego sensu zabawy w car audio z prawdziwego zdarzenia.
Hobby jak każde inne nikt go tutaj nie neguje tylko niektórzy wolą wydać na coś innego swoją kasę.
Ja np. wolę zrobić czynności mechaniczne w aucie albo np zakonserwować podłogę, wypolerować lakier itp itd.
Nie ma sensu dyskutować nad sensem car audio bo dla jednych jest sens dla innych nie ma, to samo tyczy się każdego innego hobby.
 
Ostatnia edycja:
W koncu sie wzialem za swoja E-450 :-) jako jedna z nie licznych ma ori trany koncowe, nie jak 95% 2sa5200 i 2sc1943, mile uczucie :-D

 
2x eastech 13cm isobaric w band bass 6 th , wg sprzedawcy qts 0.4 , vas 30 , fs 39Hz , wg pomiarów qts 0.44 , vas 24l , fs 44hz



przyjemnie się spisuje ,narazie brak pomysłu na wykończenie obudowy - prawdopodobnie biały lakier fortepianowy ale to z kolejną budą chyba bo to miał być tylko prototyp.

Aowe wcielenie Azur 540r , bebechy to 2xBPA200 + 4xLM3886 + DSP + xmega + 3xpga2311 + ethernet + kolejne trafo 400VA w kolejce czeka z projektem PCB na płyte czołową



a to z braku zajęcia dziś i z tego co znalazłem na strychy :


myslałem o aleph X mini ale za małe radiatory
na pomyśle narazie staneło :)
 
Ostatnia edycja:
Gdzie mogę tanio zamówić tak dogiętą blachę z nierdzewki - grubość około 1,5mm ???
tanio nie bedzie...
gdzie? napisz ogloszenie na forum. moj kolega juz nawet telefonu nie odbiera

zwroc uwage ze krawedzie beda zaokraglone!
promien stempla w przypadku blachy 1,5mm to R=1,9mm. po zewnetrznej bedzie oczywiscie wiecej

wymiary musisz sprecyzowac czy sa po zewnetrznej czy po wewnetrznej
 
a to z braku zajęcia dziś i z tego co znalazłem na strychy :


myslałem o aleph X mini ale za małe radiatory
na pomyśle narazie staneło :)

Na leżącą obudowę się nie nadadzą ze względu na ułożenie żeberek, ale z obu można byłoby złożyć całkiem fajny tunel i pociągnąć ogromne moce.
 
Za cyrkiel płaciłem coś koło 40pln... :D z tego co pamiętam w tych granicach był bym zadowolony :D
 

Potrzebował bym tak wygiętej nierdzewki (ta która była użyta do budowy cyrkla jest dla mnie jak najbardziej OK) Chodzi o to by była sztywna (ok 1,5mm) Podane wymiary zewnętrzne. W zasadzie to kawał prostokąta zagięty dwukrotnie. Jeśli wiecie do kogo się w tej kwestii odezwac o wycene, to proszę o namiary.
Z góry dziękuję.
 
Powrót
Góra