• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Budowanie na ekranie - czyli relacje z budowy na zywo :)

To chyba każdy kto miał do czynienia z lampami żarzonymi bezpośrednio wie. Zresztą wynika to ze schematu.

Generalnie chodzi o to że niektórzy audiofile widzący kondensator polskiej firmy dostają jakiegoś napadu i od razu komentują że skoro nie jest to Duelund to już grać nie może. W takim wzmacniaczu jest tyle ważniejszych rzeczy od marki kondensatora że się w głowie nie mieści. No ale jak ktoś nie wie o co zapytać to komentuje że mu się nazwa kondensatora nie podoba, bo jest tani i polski. I nie kieruję tych słów do Gucia bo jego akurat bardzo dobrze znam i wiem że to było napisane z przekąsem. Wiecie jak to jest, dla niektórych znaczek ważniejszy od brzmienia. Lansować się trzeba... Ja akurat bardzo lubię polskie firmy, kolumny też mam polskie AKKUS Fidelia i bardzo je sobie cenię.
 
Generalnie chodzi o to że niektórzy audiofile widzący kondensator polskiej firmy dostają jakiegoś napadu i od razu komentują że skoro nie jest to Duelund to już grać nie może. W takim wzmacniaczu jest tyle ważniejszych rzeczy od marki kondensatora że się w głowie nie mieści.

To tak samo jak wymiana przez "audiofila" kondensatorów w zwrotnicy, z nadzieją że nagle kolumny zaczną grać jak rasowy Hi-End, nie biorąc pod uwagę że to projekt zwrotnicy jest skopany, a nie jakość kondensatorów :)
 
To tak samo jak wymiana przez "audiofila" kondensatorów w zwrotnicy, z nadzieją że nagle kolumny zaczną grać jak rasowy Hi-End, nie biorąc pod uwagę że to projekt zwrotnicy jest skopany, a nie jakość kondensatorów :)

Mnie nie denerwuje to że ktoś sobie zmienia kondensator 1 do 1 na innej firmy ale to że jak uda mu się w ten sposób zmienić lekko dźwięk w tą "lepszą" stronę to od razu jest najlepszej klasy specjalistą od urządzeń audio. Mimo tego że nawet nie ma pojęcia po co ten kondensator tam jest :bored:
Dlatego jak ktoś mi mówi - "O! Miflex! Twój wzmacniacz nad którym pracowałeś ponad 1,5 roku to złom i nie zagra" To robie wtedy tak: :lol:
 
Ostatnia edycja:
To tak samo jak wymiana przez "audiofila" kondensatorów w zwrotnicy, z nadzieją że nagle kolumny zaczną grać jak rasowy Hi-End, nie biorąc pod uwagę że to projekt zwrotnicy jest skopany, a nie jakość kondensatorów :)

Komu ma audiofil zaufać nie znając się na budowie zwrotnic a otrzymując jak to piszesz "skopany projekt" ?

Wymiany elementów elektronicznych "na lepsze" to nic złego, po prostu nie wpadajmy w skrajności.
 
Srogie koszty, ale o kosztach w hobby się nie dyskutuje ^^
Ja się przy 500V zatrzymałem, z EL34 SE w trybie pentodowym, grało to fajnie, ale jakoś się znudziło.
Na zimę pewnie będzie super, bo pewnie niewiele brakuje do puszczenia 1kW w powietrze.

Lampę wolę do wioseł, ale coraz mniej w tym sensu bo cyfrowe klamoty gonią niemiłosiernie, dając coraz lepsze efekty.
 
Komu ma audiofil zaufać nie znając się na budowie zwrotnic a otrzymując jak to piszesz "skopany projekt" ?

Komu ma zaufać?
Jeśli odsłuchujesz kolumny firmy X przed ich zakupem, to z miejsca na odsłuchach w salonie myślisz o "tuningu"?
Chyba nie, prawda?
Ta wymiana kondów to fanaberia audiofili.
Jeśli coś nie pasuje w kolumnach to nie jest to wina kondów, tylko projektu jako całość.
A "audiofil", nie znający się na projektowaniu kolumn, będzie wymieniał kondy bo myśli że to coś pomoże, że to jest ten złoty środek na Hi-End.
Niestety tak to nie działa, lepiej zagrają kolumny z dopracowaną zwrotnicą na najtańszych kondach foliowych, niż skopana zwrotka na najdroższych kondach.
 
wczoraj wieczorem pomalowalem kubek, nawet niezle wyszedl :cool: bedzie jeszcze zloty albo miedziany napis iAMP i bezbarwny lakier na to, ide wycinac szablon:)
 
Komu ma zaufać?
Jeśli odsłuchujesz kolumny firmy X przed ich zakupem, to z miejsca na odsłuchach w salonie myślisz o "tuningu"?
Chyba nie, prawda?
Ta wymiana kondów to fanaberia audiofili.
Jeśli coś nie pasuje w kolumnach to nie jest to wina kondów, tylko projektu jako całość.
A "audiofil", nie znający się na projektowaniu kolumn, będzie wymieniał kondy bo myśli że to coś pomoże, że to jest ten złoty środek na Hi-End.
Niestety tak to nie działa, lepiej zagrają kolumny z dopracowaną zwrotnicą na najtańszych kondach foliowych, niż skopana zwrotka na najdroższych kondach.

Audiofile rzadko wymieniają elementy w zwrotnicach, to elementy trudno dostępne do modyfikacji. A jak już wymieniają to raczej na poprawnie zbudowanych zwrotnicach. Skąd to przekonanie, że zwrotnica musi być spartolona? co staje się jest powodem zmiany elementów.

A czy inaczej zagra zwrotnica poprawnie wykonana na drogich kondensatorach( cewkach, rezystorach) czy na najtańszych?
 
Ostatnia edycja:
A czy inaczej zagra zwrotnica poprawnie wykonana na drogich kondensatorach( cewkach, rezystorach) czy na najtańszych?

Albo jaki ma wpływ dobranie niedokładnej wartości danego kondensatora. Wiemy, że jest jakaś tolerancja, choćby 5%, jeśli dany kond nie ma dokładnej wartości przewidzianej przez projektanta zwrotnicy? Czy przy 10 uF zastosowanie 9,5 uF usłyszymy? Podejrzewam, że brak 2 uF (tolerancja 20%) raczej na pewno będzie słyszalna. Pomijam cewki i rezystory, bo te można dokładniej dobrać.
 
Przedwzmacniacz Lamm z pasywną regulacją głośności realizowaną drabinką przełączaną przekaźnikami ukończony w 90% odpalony oraz DAC na PCM63, odpalona cyfra, czeka na chłodniejsze dni.



 
Kolumny w trakcie budowy, zestrojone zwrotnice, obudowy w podkładzie po odpowiednich obróbkach. Finalnym kolorem ma być biała perła.

Zbudowane na Scan-Speak R3004/662000, średnim PP takim jak stosuje Vienna Acoustic, dół Aurum Cantus AC250/75C2C.

 
Audiofile rzadko wymieniają elementy w zwrotnicach, to elementy trudno dostępne do modyfikacji. A jak już wymieniają to raczej na poprawnie zbudowanych zwrotnicach.

Zajrzyj na Audiostereo, przekonasz się że jest inaczej :)
A z dostępnością kondensatorów nie ma problemu, można kupić nawet te bardzo drogie:

https://loudspeakershop.eu/kondensator-duelund-cast-15uf-cu-p-2647.html

...chyba że ktoś wymyśli sobie jakieś niedostępne egzotyki, bo czytał że one ''grają" najlepiej na świecie.
 
Zajrzyj na Audiostereo, przekonasz się że jest inaczej :)
A z dostępnością kondensatorów nie ma problemu, można kupić nawet te bardzo drogie:

https://loudspeakershop.eu/kondensator-duelund-cast-15uf-cu-p-2647.html

...chyba że ktoś wymyśli sobie jakieś niedostępne egzotyki, bo czytał że one ''grają" najlepiej na świecie.

Te które zapodałeś już są wystarczająco drogie :) :) Mój znajomy ma na nich całą zwrotnicę wykonaną jak się nie mylę.

Podoba mi się forumowy sposób załączania zdjęć. Fajny.

A czy można dodawać załączniki zip?
 
Ostatnia edycja:
Napisz cos na temat tego przygodowania pod lakierowanie. Jakies podklady, izolatory etc?

Z racji tego, że to używane obudowy Sonus Oliva które otrzymałem prawie za darmo wymagały trochę przeróbek. Obudowy są zbudowane bardzo masywnie, jednak wymagały dorobienia dodatkowego frontu pod mniejszy niż oryginalnie zastosowany głośnik, był 12" jest 10". Obudowy zastały wygładzone, ubytki uzupełnione, następnie naniesiono lakier bezbarwny. Kolejno to cienka warstwa poliestrowa i pierwsze warstwy podkładu. Za dwa tygodnie będą położone ostatnie warstwy podkładu.

Jeżeli chcesz dokładne nazwy i symbole lakieru i podkładu to mogę podać.
 
Powrót
Góra