• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Budowanie na ekranie - czyli relacje z budowy na zywo :)

piglet11 super wygląda, ja bym zmienił śruby na przednim panelu i zrobił grawerowane opisy.
PS. jak wrażenia z odsłuchu?
 
I tyle by bylo z lutowania SMD, jeba*^ badziew.
Uklad za 50zl grrr.
55dceab35ca575eaed97d72b1893ab95_1547541484.jpg
885b81f1b80fb756629dcfda5129c15f_1547541485.jpg
9713b899dd5ab323cbbaf55f1c3f39b1_1547541487.jpg


- - - - - aktualizacja - - - - -

Musze na ali kupic, jeszcze ze 20 prob i bedzie.
 
No ale z czym masz problem? Teraz plecionka, ściągasz nadmiar cyny i masz polutowane :)
 
Nie na temat...
Meliskę przed takim lutowaniem :D
Taktyk, czarna soldermaska, żeby się do ścieżek nikt nie przyczepił :D
 
Ostatnia edycja:
Bardziej to pady urwane widzę, SMD ^^

Ja wczoraj za to ułamałem frez za 60zł, tak to jest jak się nie myśli, źle ustawiłem prędkość obróbki w CAMie, frezarka wjechała 3mm frezem na 12000 obrotów w materiał i ruszyła z prędkością 50mm/s, a że napędzają ją serwa AC to zanim zdążyłem usłyszeć co się odwala freza już nie było. Nagrywałem filmik w czasie pracy to przynajmniej wiem co się działo, zatrzymało 1,5kW wrzeciono na 200Hz. Muszę sprawdzić czy falownik w razie takiej imprezy może wysłać alarm do sterownika by przerwał pracę.

Teraz mam przegląd do zrobienia ^^ Posprawdzać czy geometria nie ucierpiała.
 
Witam wszystkich serdecznie, po długiej przerwie i roli obserwatora.

SEAS W15LY001 + 22TAF / G projektu Troels buda testowa, finalna będzie dopiero jak zrobi się ciepło...



 
I tyle by bylo z lutowania SMD, jeba*^ badziew.
Uklad za 50zl grrr.
55dceab35ca575eaed97d72b1893ab95_1547541484.jpg
885b81f1b80fb756629dcfda5129c15f_1547541485.jpg
9713b899dd5ab323cbbaf55f1c3f39b1_1547541487.jpg


- - - - - aktualizacja - - - - -

Musze na ali kupic, jeszcze ze 20 prob i bedzie.

Tomek spróbuj najpierw pady pokryć cyna, tak by nie były zlepione, nie duża ilością, później przykładasz czysty i gorący grot do nóżek, łapiesz parę sztuk od krawedzi po przeciwnych stronach, bo najlatwiej by układ się nieprzesuwał i dogrzewasz resztę nóżek do padów.
 
Pany, kolega ma wzmaka harman kardon hk 670.
Wszystko fajnie, ale przy cichym słuchaniu gra na jeden kanał. Po gwałtowniejszym ruchu potencjometru włącza się drugi. Czasem podczas regulowania głośności cos "potrzeszczy".
Myślałem, że potencjometr padł, ale to nie to.
Ktoś coś?
 
Pany, kolega ma wzmaka harman kardon hk 670.
Wszystko fajnie, ale przy cichym słuchaniu gra na jeden kanał. Po gwałtowniejszym ruchu potencjometru włącza się drugi. Czasem podczas regulowania głośności cos "potrzeszczy".
Myślałem, że potencjometr padł, ale to nie to.
Ktoś coś?

Przekaźnik zabezpieczenia może nie stykać
 
Tomek spróbuj najpierw pady pokryć cyna, tak by nie były zlepione, nie duża ilością, później przykładasz czysty i gorący grot do nóżek, łapiesz parę sztuk od krawedzi po przeciwnych stronach, bo najlatwiej by układ się nieprzesuwał i dogrzewasz resztę nóżek do padów.

Nie! Nie radzę pokrywać padów cyną bo później ciężko będzie aby układ dobrze leżał i będzie się kolebał.
Ja robię tak:
Przykładam układ do PCB (ważne żeby go dobrze ułożyć na pcb i unieruchomić - używam palca). Na grot nakładam trochę cyny i "przylutowuję" przeciwległe nóżki układu, wtedy scalak trzyma się na PCB i można normalnie polutować resztę nóżek (w końcu można wziąć cynę w drugą rękę). Należy na nowo polutować piny na które początkowo była "nasmarkana" cyna. Położenie topnika w żelu ułatwia sprawę - lutujesz przeciągając lekko grot po nóżkach albo ich dotykając.
Nadmiar cyny można zebrać wyczyszczonym grotem, warto przy tym dodać topnik, ewentualnie plecionka ale nie przesuwa się plecionki po nóżkach tylko przykłada i tylko dotyka.

Osobiście lutuję i czyszczę układ na raty, żeby termicznie go nie ubić. No i przy lutowaniu SMD topnik to twój przyjaciel.
 
Nie! Nie radzę pokrywać padów cyną bo później ciężko będzie aby układ dobrze leżał i będzie się kolebał.
Ja robię tak:
Przykładam układ do PCB (ważne żeby go dobrze ułożyć na pcb i unieruchomić - używam palca). Na grot nakładam trochę cyny i "przylutowuję" przeciwległe nóżki układu, wtedy scalak trzyma się na PCB i można normalnie polutować resztę nóżek (w końcu można wziąć cynę w drugą rękę). Należy na nowo polutować piny na które początkowo była "nasmarkana" cyna. Położenie topnika w żelu ułatwia sprawę - lutujesz przeciągając lekko grot po nóżkach albo ich dotykając.
Nadmiar cyny można zebrać wyczyszczonym grotem, warto przy tym dodać topnik, ewentualnie plecionka ale nie przesuwa się plecionki po nóżkach tylko przykłada i tylko dotyka.

Osobiście lutuję i czyszczę układ na raty, żeby termicznie go nie ubić. No i przy lutowaniu SMD topnik to twój przyjaciel.
https://youtu.be/Bkyhymb8qKM


https://youtu.be/ugNRI9g7Dh4
 
Musze na ali kupic, jeszcze ze 20 prob i bedzie.

Hehe. A jeszcze przedwczoraj mi napisałeś ...

Adau1701 jest proste do aplikacji.

O lutowaniu myśli się zawsze na końcu. A ja już kiedyś zniszczyłem 2 układy po 30USD jak chciałem przelutować w uszkodzonym wzmacniaczu. Ale i tak bardziej wkurza to, że na kolejny trzeba czekać 2 miesiące lub kupować w UK za 8x tyle co na ebay...
Mam nadzieję, że uda Ci się naprawić bo też już te ADAU zamówiłem i będę miał do Ciebie 1500 pytań.

Ja kupiłem 5 szt. za 19,50 USD czyli sztuka za 15 zł... Będzie mnie mniej bolało:-)

I inna sprawa. Przypadkiem zamiast 6 sztuk kupiłem 18 sztuk CS4344 DAC 96kHz. Przyjadą za około miesiąc. Może ktoś chce - oddam po kosztach? Można z nich zrobić DAC NOS ( chyba - przynajmniej takie przykłady użycia też widziałem ).
 
Ostatnia edycja:
Powrót
Góra