Na strefie temat z moim autem jest już od jakiegoś czasu, a że tutaj ostatnimi czasy też się udzielam to postanowiłem zamieścić też temat , w nieco zmienionej formie
Na początek troche historii auta i jak dojrzewało do obecnego setupu 
Auto w moich rękach od marca br., po skasowaniu (nie z mojej winy...) Lancera musiałem na nowo "zdefiniować" swój plan sprzętowy, dlatego już na początku zrezygnowałem z opcji coaxów na górze, pozbyłem się starego Clariona z myślą zakupu radia z czasówkami. Podstawowe założenia zakładały montaż 3 way do przodu + sub, ale po podliczeniu ewentualnych kosztów nieco się pozmieniało.
I w ten oto sposób narodził się plan stworzenia dobrze grającego systemu, którego koszt (razem z instalacją) nie zrujnował by studenckiego budżetu. Górnej granicy na początku nie było
W chwili rozpoczęcia prac byłem pewny tylko jednego klocka : pieca na przód - Denon DCA 3400. Kupiony parę lat temu od forumowego kolegi, przyjemnie grający 4-kanałowiec bardzo przyjemnym budżecie. Z racji niezbyt pięknego wyglądu zewnętrznego już wtedy wiadomo było że wzmacniacze będą musiały być ukryte, ale zarazem na tyle dostępne żeby w razie potrzeby coś przy nich pokręcić
Po kolei zaczałem kompletować klocki, kilka z nich dzięki koleżenskiej uprzejmości, kilka upolowanych na alledrogo. Po zebraniu wszystkich potrzebnych partów układanki zrobiłem małe podsumowanie kosztów, reszta to praca własna lub koleżeńska pomoc jak w przypadku skrzynki 
Stage I wyglądał następująco :
Lista sprzętu, akcesorii i koszty instalki :
Radio: Alpine CDM-7892R, przyjemne granie, czasówki, 3xRCA i ładny stan-czego chcieć więcej w tym budżecie?
- 140zł
2way przód: AMA+mission, zakupiony okazyjnie
Podziękowania dla lklukasz za dosłanie zwrotek - 200zł
Piec przód: Denon DCA-3400, 4 kanały po ok. 40W, w chwili obecnej lata w mostkach, osobne zasilanie dla L/P więc prawie dual-mono
- 250zł
Sub : chyba największe zaskoczenie w tym aucie ,szybkie, wystarczająco schodzące , 2 woofery Canton Pullman W22.20, wychaczone za - 50zł
Skrzynka : tu podziękowania dla dawidss za podarowanie zalegającej mu skrzynki, 30L closed, w kształcie litery L (pionowy montaż) - 0zł
Piec sub : Audison 3081 SUB, trafiony tanio na allegroszu, mocarzem nie jest, ale na chwilę obecną zdecydowanie wystarcza - 110zł
Wygłuszenie:
-do wewnątrz drzwi poszło 8 GMS'ów Silent Coat
-na otwory płaskowniki z blachy chyba 3mm
-na zewnątrz około 1,5m^2 GMS 07XL
-pod tapicerkę gąbka pod panele z odzysku
-i w bonusie około 2kg szpachlówki akrylowej...
-no i poprzedni właściciel wygłuszył klapę bagażnika
w sumie koszt mat to około 280zł, blacha z odzysku, a szpachlówka po znajomości ok. 20zł.
Kabelkomania:
-6 kanałowe RCA Hollywood'a - 80zł
-zasilanie spawara 25mm^2, 5m plusa, 1m masy, oba z konektorami + oprawka AGU i bezpiecznik 80A, wychaczone kiedyś na forum - 40zł
- kawałki 8mm^2, 12mm^2, część z odzysku, część zakupiona + rozdzielacze DIY z rurek i łączników miedzianych - 40zł
-głośnikowe 2,5mm^2 CCA woofery i 1,5mm^2 CCA tweetery, na suba 6mm^2 z odzysku - 25zł
Materiały na zrobienie słupków : żywica, szkło, szpachel, materiał - 50zł
Akcesoria: opaski, termokurcze, wkręty, dystanse, taśmy izolacyjne, cyna - większość pokupowana w lokalnych sklepach, często za grosze bo po znajomości... myślę że nie przekroczyłem 60zł
No i oczywiście przesyłki - koszty około 100zł
W sumie Stage I to koszt ~ 1450zł . Kilka osób nie dowierzało gdy tylko zjeżdzaliśmy do tematu kosztów, myślę że powyższa rozpiska rozwiewa wątpliwośc i pokazuje że wszystko się da zrobić
Teraz parę słów o tym jak postępowały prace.
I etap :
Na początku zwyczajowo przeciągnięcie okablowania : zasilanie + remote lewą stroną, sygnał prawą, głośnikowe L/P. Żadnych zakłóceń nie wychwyciłem od czasu gdy auto gra, więc w tej kwestii wszystko jest poprawnie. Co do kwestii zasilania, altek w Xantii to solidne 92A, roczny akumulator Varta 74Ah.
Po pociągnięciu kabelków zabrałem się za wygłuszenie furtek, zrobione zostalo to co na zdjęciach (bez dystansów i szpachlówki) i montaż pieców i suba pionowo za tylnią kanapą (górna krawędź skrzyni idealnie pokrywa się z górną krawędzią kanapy, szczęśliwy przypadek ). Z racji że nie miałem jeszcze zwrotek od lklukasza, na słuch dobrałem filtry 1 rzędu, przykleiłem tweetery na Poxilinę do słupka i po ustawieniu czasów, gainów itd. przez jakiś czas jeździłem z prowizorką. W takim stanie autko pierwszy raz słuchało kilka osób na Gorzowskim spocie gdzie sprawiło dość pozytywną niespodziankę swoim graniem, mimo tak wielu "tymczasowych" rozwiązań. Jedno było pewne, w tamtym czasie rzecz która jako pierwsza miała zrobić out -czyli suby- po ustawieniu pieca zrobiły mega robotę i zapewniły sobie bilet na dłuższy pobyt w tym aucie
Kilka fotek z 1 etapu prac:
Połączenie aku i przejście do kabiny
Furtki wersja 1:











Podklejanie tapicerki gąbką:




Pająk w bagażniku, wersja 1






II etap :
Po dotarciu do mnie zwrotki od lklukasza i zakupie dystansów nadszedł czas na dalsze prace. Furtki zostały rozebrane, dystans dołożony i oklejony, skrawki mat które zostały przyklejone w newralgicznych punktach. W kilku miejsach tapicerka została jeszcze dodatkowo podklejona, zatrzaski wymienione i wysmarowane silikonem bitumicznym, no i zostało dołożone trochę balastu w postaci szpachówki akrylowej
Jak się to sprawdzi zobaczymy po zimie, narazie się nie kruszy, jest lekko elastyczne i dobrze się trzyma. Koszty dzięki wsparcia lokalnej hurtowni mat. bud. były niewielkie, więc nic nie szkodzi spróbować.
Nadszedł także czas na zrobienie słupków zgodnie ze sztuką. W tej kwestii nic odkrywczego, szkielet z alu pierścionka i drewienek, rajstopka, zywica, szkło i szpachlowanie. Zdjęcia przed ostatecznym szlifem słupków i tapicerowaniem - których to ze względu na uwalenie tweetera się nie doczekały
Kablomania poprawki:



Słupki:












Poprawione drzwi:



Jak auto grało na tamten moment? Nie mi to oceniać, ale sądząć po opiniach ludzi którzy go słuchali nie jestem samotny w swojej ocenie. Na pewno ogromny wpływ na efekt końcowy ma akustyka wnetrza Xantii - dobre materiały, skórzana i płaska jak stół deska, solidne plastiki tam gdzie są, nie-brzęcząca tapicerka, no i proste do zrobienia drzwi z solidną seryjnie sztywnością. W kwestii suba i jego grania nie bez znaczenia jest fakt że to kombi
Idealnie sprawdzało się w muzie której słucham, nieco przed szereg wychodzi średnica, woofery grające od samego dołu lubią potrząsnąc nogawką, a przy tym nie mają tendencji do buczenia, sub jest tam gdzie powinien być, wyraźnie wyczuwalny, ale nie grający z tyłu. Na pewno najsłabszym ogniwem był tweeter, ale w tej aplikacji nie miał tendencji ani do ostrzenia, ani do wybijania się przed szereg- po prostu był, poprawny, ale bez odpowiedniej detaliczności i z brakami powietrza. Kierowany na krzyż, czyli lewy w pasażera, prawy w kierowce.
Fotki z końca Stage I:
... a dalej było już tylko lepiej
A wszystko spowodowane zostało awarią lewego missiona 
W Xantii nastąpiły niby niewielkie zmiany, które całkowicie zmieniły oblicze grania. Zakupione tweetery, Wavecory TW030WA07, okazały się strzałem w dziesiątke. Tymczasowo miejsce mojej jednostki zajął wypożyczony Alpine 9853, z racjki konieczności aktywnego cięcia. Przy okazji w końcu udało się uzyskać z wooferow dokładnie to czego oczekiwałem - cięcie od dołu 63/3r zdecydowanie poprawiło im kicka i znikł efekt "przykrycia kocem".
Z racji tego że znalazłem "swoje" granie TW na chwilę obecną, powoli szykuje się do zabudowanie ich w słupki. Niestety 115mm front nie ułatwia sprawy, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Wygłuszenie bagażnika i części podłogi, zużyto lekko ponad 2m^2 dekarki, troche pianki pod panele, 1 arkusz wełny mineralnej i trochę wełny szklanej. Uprzedzam pytania, z racji (jeszcze niepełnego, ale jednak
) wykształcenia wiem jakie właściwości i przeciwskazania idą za uzyciem takich materiałów i gwarantuje że są użyte w takich miejscach i w taki sposób że żadne efekty uboczne nie mają prawa wystąpić 
Jeśli chodzi o setup, montażu doczekał się kondensator 1F Hollywooda - po co? Bo używany kosztował tyle co dobry rozdzielacz... przy okazji wszystkie kable doczekały się ładnych konektorów, te głośnikowe również. Wzmacniacze w poprzednim ustawieniu troche nadmiernie się grzały, więc narazie powędrowały na podłogę bagażnika - nad zabudową będe myśleć, mam nadzieje że uda się wykorzystać boczki, bo w roku akademickim potrzebuje trochę bagażu przewieźć...
Jeśli chodzi o jednostkę, wygląda na to że na dłuższy czas zagościł Alpine 9853. Mimo że granie to nie moja bajka (7892 mi bardziej pasowało) wyjścia za bardzo nie mam, bo to mam "wypożyczone" a na kupno jeszcze mnie nie stać
W głowie już plan jest co zajmie jej miejsce ale to jeszcze "czas przyszły" 
Skrzynka zyskała dodatkowe wytłumienie, celem wyciągnięcia maksymalnego zejścia jakie mogą dać 20cm woofery i powiem szczerze- znów mnie szokuje ile są w stanie wyciągnąć
Pająk wersja kolejna
:
Jak to gra na chwilę obecną? Ciężko opowiadać o graniu własnego sprzętu, ale jestem pewny ze w 99% potencjał obecnego sprzętu jest wykorzystany. Góra jak na warunki samochodowe szczegółowa ale nie natarczywa i łagodna, nieco wyeksponowana "po mojemu" średnica o ocieplonej barwie, kick obecny ale bez wybijania się, a sub.. to już trzeba usłyszeć, jak za 50zł urywa dupkę
Co w najbliższym czasie czeka moją księżną? Pocztą jedzie już nowy piec do suba (narazie mała tajemnica co to za wynalazek
), mam nadzieje że lklukasz'owi uda się wysłać woofery dla mnie
Słupki zaczynają coś przypominać, aczkolwiek będe musiał chyba jeszcze trochę poczekać na wymianę radia żeby złapać w 100% kierunek żeby zagrało tak jak chcę. Z racji tego że nie znalazłem żadnej interesującej alternatywy do mojego pieca, to Denon zostaje- ale przed następnym sezonie dostanie SPA - zasłuzył
Mam nadzieje że z pomocą lklukasza przed wiosną(optymistycznie?
) uda się zaaplikować nowe suby 


Auto w moich rękach od marca br., po skasowaniu (nie z mojej winy...) Lancera musiałem na nowo "zdefiniować" swój plan sprzętowy, dlatego już na początku zrezygnowałem z opcji coaxów na górze, pozbyłem się starego Clariona z myślą zakupu radia z czasówkami. Podstawowe założenia zakładały montaż 3 way do przodu + sub, ale po podliczeniu ewentualnych kosztów nieco się pozmieniało.
I w ten oto sposób narodził się plan stworzenia dobrze grającego systemu, którego koszt (razem z instalacją) nie zrujnował by studenckiego budżetu. Górnej granicy na początku nie było

W chwili rozpoczęcia prac byłem pewny tylko jednego klocka : pieca na przód - Denon DCA 3400. Kupiony parę lat temu od forumowego kolegi, przyjemnie grający 4-kanałowiec bardzo przyjemnym budżecie. Z racji niezbyt pięknego wyglądu zewnętrznego już wtedy wiadomo było że wzmacniacze będą musiały być ukryte, ale zarazem na tyle dostępne żeby w razie potrzeby coś przy nich pokręcić


Stage I wyglądał następująco :
Lista sprzętu, akcesorii i koszty instalki :
Radio: Alpine CDM-7892R, przyjemne granie, czasówki, 3xRCA i ładny stan-czego chcieć więcej w tym budżecie?

2way przód: AMA+mission, zakupiony okazyjnie

Piec przód: Denon DCA-3400, 4 kanały po ok. 40W, w chwili obecnej lata w mostkach, osobne zasilanie dla L/P więc prawie dual-mono

Sub : chyba największe zaskoczenie w tym aucie ,szybkie, wystarczająco schodzące , 2 woofery Canton Pullman W22.20, wychaczone za - 50zł

Skrzynka : tu podziękowania dla dawidss za podarowanie zalegającej mu skrzynki, 30L closed, w kształcie litery L (pionowy montaż) - 0zł
Piec sub : Audison 3081 SUB, trafiony tanio na allegroszu, mocarzem nie jest, ale na chwilę obecną zdecydowanie wystarcza - 110zł
Wygłuszenie:
-do wewnątrz drzwi poszło 8 GMS'ów Silent Coat
-na otwory płaskowniki z blachy chyba 3mm
-na zewnątrz około 1,5m^2 GMS 07XL
-pod tapicerkę gąbka pod panele z odzysku
-i w bonusie około 2kg szpachlówki akrylowej...
-no i poprzedni właściciel wygłuszył klapę bagażnika

Kabelkomania:
-6 kanałowe RCA Hollywood'a - 80zł
-zasilanie spawara 25mm^2, 5m plusa, 1m masy, oba z konektorami + oprawka AGU i bezpiecznik 80A, wychaczone kiedyś na forum - 40zł
- kawałki 8mm^2, 12mm^2, część z odzysku, część zakupiona + rozdzielacze DIY z rurek i łączników miedzianych - 40zł
-głośnikowe 2,5mm^2 CCA woofery i 1,5mm^2 CCA tweetery, na suba 6mm^2 z odzysku - 25zł
Materiały na zrobienie słupków : żywica, szkło, szpachel, materiał - 50zł
Akcesoria: opaski, termokurcze, wkręty, dystanse, taśmy izolacyjne, cyna - większość pokupowana w lokalnych sklepach, często za grosze bo po znajomości... myślę że nie przekroczyłem 60zł
No i oczywiście przesyłki - koszty około 100zł
W sumie Stage I to koszt ~ 1450zł . Kilka osób nie dowierzało gdy tylko zjeżdzaliśmy do tematu kosztów, myślę że powyższa rozpiska rozwiewa wątpliwośc i pokazuje że wszystko się da zrobić

Teraz parę słów o tym jak postępowały prace.
I etap :
Na początku zwyczajowo przeciągnięcie okablowania : zasilanie + remote lewą stroną, sygnał prawą, głośnikowe L/P. Żadnych zakłóceń nie wychwyciłem od czasu gdy auto gra, więc w tej kwestii wszystko jest poprawnie. Co do kwestii zasilania, altek w Xantii to solidne 92A, roczny akumulator Varta 74Ah.
Po pociągnięciu kabelków zabrałem się za wygłuszenie furtek, zrobione zostalo to co na zdjęciach (bez dystansów i szpachlówki) i montaż pieców i suba pionowo za tylnią kanapą (górna krawędź skrzyni idealnie pokrywa się z górną krawędzią kanapy, szczęśliwy przypadek ). Z racji że nie miałem jeszcze zwrotek od lklukasza, na słuch dobrałem filtry 1 rzędu, przykleiłem tweetery na Poxilinę do słupka i po ustawieniu czasów, gainów itd. przez jakiś czas jeździłem z prowizorką. W takim stanie autko pierwszy raz słuchało kilka osób na Gorzowskim spocie gdzie sprawiło dość pozytywną niespodziankę swoim graniem, mimo tak wielu "tymczasowych" rozwiązań. Jedno było pewne, w tamtym czasie rzecz która jako pierwsza miała zrobić out -czyli suby- po ustawieniu pieca zrobiły mega robotę i zapewniły sobie bilet na dłuższy pobyt w tym aucie

Kilka fotek z 1 etapu prac:
Połączenie aku i przejście do kabiny



Furtki wersja 1:











Podklejanie tapicerki gąbką:




Pająk w bagażniku, wersja 1







II etap :
Po dotarciu do mnie zwrotki od lklukasza i zakupie dystansów nadszedł czas na dalsze prace. Furtki zostały rozebrane, dystans dołożony i oklejony, skrawki mat które zostały przyklejone w newralgicznych punktach. W kilku miejsach tapicerka została jeszcze dodatkowo podklejona, zatrzaski wymienione i wysmarowane silikonem bitumicznym, no i zostało dołożone trochę balastu w postaci szpachówki akrylowej

Nadszedł także czas na zrobienie słupków zgodnie ze sztuką. W tej kwestii nic odkrywczego, szkielet z alu pierścionka i drewienek, rajstopka, zywica, szkło i szpachlowanie. Zdjęcia przed ostatecznym szlifem słupków i tapicerowaniem - których to ze względu na uwalenie tweetera się nie doczekały

Kablomania poprawki:



Słupki:












Poprawione drzwi:



Jak auto grało na tamten moment? Nie mi to oceniać, ale sądząć po opiniach ludzi którzy go słuchali nie jestem samotny w swojej ocenie. Na pewno ogromny wpływ na efekt końcowy ma akustyka wnetrza Xantii - dobre materiały, skórzana i płaska jak stół deska, solidne plastiki tam gdzie są, nie-brzęcząca tapicerka, no i proste do zrobienia drzwi z solidną seryjnie sztywnością. W kwestii suba i jego grania nie bez znaczenia jest fakt że to kombi

Fotki z końca Stage I:





... a dalej było już tylko lepiej


W Xantii nastąpiły niby niewielkie zmiany, które całkowicie zmieniły oblicze grania. Zakupione tweetery, Wavecory TW030WA07, okazały się strzałem w dziesiątke. Tymczasowo miejsce mojej jednostki zajął wypożyczony Alpine 9853, z racjki konieczności aktywnego cięcia. Przy okazji w końcu udało się uzyskać z wooferow dokładnie to czego oczekiwałem - cięcie od dołu 63/3r zdecydowanie poprawiło im kicka i znikł efekt "przykrycia kocem".
Z racji tego że znalazłem "swoje" granie TW na chwilę obecną, powoli szykuje się do zabudowanie ich w słupki. Niestety 115mm front nie ułatwia sprawy, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Wygłuszenie bagażnika i części podłogi, zużyto lekko ponad 2m^2 dekarki, troche pianki pod panele, 1 arkusz wełny mineralnej i trochę wełny szklanej. Uprzedzam pytania, z racji (jeszcze niepełnego, ale jednak















Jeśli chodzi o setup, montażu doczekał się kondensator 1F Hollywooda - po co? Bo używany kosztował tyle co dobry rozdzielacz... przy okazji wszystkie kable doczekały się ładnych konektorów, te głośnikowe również. Wzmacniacze w poprzednim ustawieniu troche nadmiernie się grzały, więc narazie powędrowały na podłogę bagażnika - nad zabudową będe myśleć, mam nadzieje że uda się wykorzystać boczki, bo w roku akademickim potrzebuje trochę bagażu przewieźć...
Jeśli chodzi o jednostkę, wygląda na to że na dłuższy czas zagościł Alpine 9853. Mimo że granie to nie moja bajka (7892 mi bardziej pasowało) wyjścia za bardzo nie mam, bo to mam "wypożyczone" a na kupno jeszcze mnie nie stać


Skrzynka zyskała dodatkowe wytłumienie, celem wyciągnięcia maksymalnego zejścia jakie mogą dać 20cm woofery i powiem szczerze- znów mnie szokuje ile są w stanie wyciągnąć

Pająk wersja kolejna





Jak to gra na chwilę obecną? Ciężko opowiadać o graniu własnego sprzętu, ale jestem pewny ze w 99% potencjał obecnego sprzętu jest wykorzystany. Góra jak na warunki samochodowe szczegółowa ale nie natarczywa i łagodna, nieco wyeksponowana "po mojemu" średnica o ocieplonej barwie, kick obecny ale bez wybijania się, a sub.. to już trzeba usłyszeć, jak za 50zł urywa dupkę

Co w najbliższym czasie czeka moją księżną? Pocztą jedzie już nowy piec do suba (narazie mała tajemnica co to za wynalazek




