• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Ca sq citroen berlingo

No to beda 2 lub 4 rezystory wiecej
Brałem pod uwagę wersje bi

- - - - - aktualizacja - - - - -

Aeron i masz 2 głośniki grające w rożny sposób
 
Tutaj róznie bywa - faza dla poszczególnego kanału musi sie zgadzać.
Czasem bywa tak, że drobna asymetria np w zwrotnicy pasywnej na l i p kanał powoduje dużo lepsze zgranie fazowe w punkcie odsłuchowym (zazwyczaj po lewej stronie - fotel kierowcy), co jest dość oczywiste, ze względu np na kat fali nadawanej przez głośnik.
i to co piszesz jest dowodem na to, jak istotne są odległości (mają być równwe) głośnika wysokotonowego i średnio-niskotonowego od lewego lub prawego ucha.
Ja olałem tę sprawe i pozostawiłem wysokotonowy tam gdzie było jego miejsce w drzwiach bo boje się w czasie wypadku dostać głośnikiem po głowie i skorygowałem różnicę 15cm czasowo w radiu. Efekty takich zabiegów słychać jedynie w muzie klasycznej no i nagraniach na żywo.
pozdrawiam serdecznie i życzę sukcesu
 
Ostatnia edycja:
Tak tak wszystko sie zgadza
Czasami skorugujesz odległość
A co z katem woofera w stosunku do pozycji kierowcy?
Co z katem tweetera w stosunku do pozycji kierowcy?
Obie charakterystyki prawa-lewa strona beda inne
Co z odbiciami spowodowanymi akustyka auta?
 
Tak tak wszystko sie zgadza
Czasami skorugujesz odległość
A co z katem woofera w stosunku do pozycji kierowcy?
Co z katem tweetera w stosunku do pozycji kierowcy?
Obie charakterystyki prawa-lewa strona beda inne
Co z odbiciami spowodowanymi akustyka auta?

Wiadomo, że auto to specyficzne pomieszczenie do odsłuchu, ale jak się uda zrobić podział dość nisko jak np to ma miejsce w systemie CARPOWER Neokick 165 ok 2200Hz to oba głośniki mają dość dobrą harakterystykę dookulną żeby przyzwoicie grało. Wiadomo, że głośnik lewy powinien mieć inny eqalizing niż prawy bez pasażera. Dlatego zastosowanie DSP jest najlepszym rozwiązaniem, bo można wiele parametrów ustawić według gustu.
 
ale jak się uda zrobić podział dość nisko jak np to ma miejsce w systemie CARPOWER Neokick 165 ok 2200Hz to oba głośniki mają dość dobrą harakterystykę dookulną żeby przyzwoicie grało.
to nie zalezy od samego niskiego podzialu, ale od dopracowania zwrotnicy
potwierdzam ze to zestaw z dobra przestrzenia ;)
 
Robiłem kilkakrotnie to auto . Z mojej prespektywy było wredne .
Sprawdzone zestawy głośnikowe pędzone na pasywnych zwrotkach grały tak sobie ze skłonnością do odczucia "coś musiałem skopać"
Bardzo pomogła aktywka no i wyciągnięcie wooferów z nory w tapicerce
 
walki z berlingo ciąg dalszy. zmieniliśmy koncepcję, zrezygnowaliśmy z pasywnej zwrotki, dokupiliśmy Genesisa SA50. wszystkie filtracje będą się odbywać poprzez radyjo.
udało się zrobić słupki, niestety pseudospecjalista od obszywania zrobił to tragicznie. także słupki do poprawki:/



no ale przynajmniej mogliśmy zrobić pomiary. mikrofon umieszczony został na miejscu kierowcy na wysokości między oparciem a zagłówkiem fotela. wyniki pomiarów wygładzono 1/3 oktawy. karta dźwiękowa podłączona do auxa radioodtwarzacza.
oto wyniki:

porównanie tweeterów - czarny lewy; czerwony prawy


porównanie midbasów - czarny lewy; czerwony prawy


sub


strona lewa- czarny midbas; niebieski tweeter


strona prawa- czarny midbas; niebieski tweeter


niestety nierównomierności są spore. projektuję filtry w LSPCAD korzystając z modułów DCX2496 udających aktywke w radiu. jak lewa strona wygląda ładnie, to prawa wygląda słabo . i na odwrót:)
może ktoś ma ochotę się pobawić w projektowanie:) udostępnię pliczki:)
 
Powrót
Góra