• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

car audio - zestaw podstawowy.

Rejestracja
Gru 24, 2004
Postów
1,045
Reakcji
0
Lokalizacja
z tamtąd
witam.

Noszę się z zamiarem przebudowy mojego dotychczasowego systemu w samochodzie. Dotychczasowy system to jednostka strująca 4*25W rms która prowadziła przód czyli głośniki średniotonowe w drzwiach przednich oraz syczki w zabudowie lusterek na aktywnych zwrotkach. Gra to raczej bezbasowo.

Co do zmian to chciałem sie poradzić, tych którzy znaja sie ciut na carAudio i wiedzą jakie zmiany prowadzą do jakich efektów.

Otórz: w palnach jest pozostawienie istniejącego systemu przedniego, czyli sredniotonówki plus tweeter na aktywnych zwrotnicach, wytlumienie drzwi przednich za pomocą mat bitumicznych (ok 10mat 50*25cm/drzwi). System miałby być uzupełniony o subwoofer 20-25cm. Jednostka główna pozostała by bez zmian. System napędzany musi być wzamcniaczem.

Pytania które kierują do użytkowników forum na sam początek to:

-w jaki sposób zasilić istniejący system? do wyboru jest monoblock pędzący subwoofer (ok 60-80w rms) na filtrze dolnoprzepustowym, pozostały system przedni na jednostce sterującej. Czy moze wybrać drugie wyjście i zainwestować we wmak 4kanałowy który z powodzeniem mi zasili przód na zwrotkach i na mostku subwoofer? wzmak wtedy by musiał być 4*50 w rms co by dało po 50w na przód i na mostku 100w na sub. co o tym sądzicie? które rozwiązanie wydaje sie być lepsze i przede wszystkim dlaczego?

-drugie pytanie dotyczy zabudowy samego subwoofera. Moim zdaniem wszelkie tuby samochodowe to nie są warte uwagi dlatego stawiam na zabudowe w bagażniku typu bass reflex lub zamkniętą. problem w tym że bagażnik odgrodzony jestos wnętrza samochodu i zastanawiam sie nad zespoleniem zabudowy subwoofera z półką z tyłu. Podkreślam ze zespolenie zabudowy nie znaczy "wszadzić glośnik w tylną półkę"...

-trzecie pytanie dotyczy samego przetwornika do sub'a którego chciałbym użyć. czy mozecie mi zaproponować coś z modeli carAudio które według waszych uznań są w miare dobre? Znów muszę zaznaczyć że modele carAudio różnią sie od tych używanych w homeAudio. Z propozycji godnych uwagi uważam: Intertechnik MDS-10S JL Audio 10W04 Earthquake DB10 PHD W10.1 i zastanawiam sie nad wyborem jednego znich lecz chętnie wysłucham i waszych propozycji.

proszę o podpowiedzi osoby które są zorientowane w temacie carAudio i mogą skonkretyzować swoje opinie oraz dać przykłady z odsłuchu. większości pewnie wystarczy w samochodzie zwykłe fabryczne radyjko i powiedzą ze pomysły bez sensu i te osoby proszę o nie zamieszczanie postów.

a i ważne jeszcze: samochód to P206 3drzwi.

pozdrawiam :magik:
 
Lepiej napisz co tam z przodu masz (drzwi) i co tym steruje czyli jaka jednostka sterująca(qwar) to sie pomyśli.
PZDR
 
przód: claironDRX9375 a zestaw przedni to glośniki z zestawu DLS R6A. podkreślę tylko że to musi na razi pozostać bez zmian.
 
zapytam podobnie jak umberto...napisz co tam z przodu masz (drzwi) i co tym steruje czyli jaka jednostka sterująca(qwar) to sie pomyśli.
a do tego ..co masz na mysli pisząc- aktywna zwrotkaczy sygnał jest dzielony już w jedn ,ster i podawany oddzielnie na midbasy z2 wyjść i z 2 kolejnych na wysokie?
bo coś tu nie teges..no chyba ze jednostka ster to już wysoki model....

co do suba - hm chyba proponował bym hertza ES200 lub ES250 wystarczy bo to nie autobus a i masażu odpowiedniego spodziewać się możesz tylko czy aby moc tego wzmaka dla suba nieprzymała? będziesz musiał szukać głośnika o wysokiej efektywności
jak mniemam w aucie masz fabryczne głosniczki(złośliwie zwane filtrami do kawy)- jesli tak to by się zgadzało basu z nich nieuświadczysz ale mają tylko jedną zaletę..są dosyć sprawne i niewieleim potrzeba mocy do gadania
 
magik, przód zostaw jak jest.Jeśli chodzi o dół pasma to ES200 choć lepiej by wyszadł ES 300+pożądny wzmak(polecam Audisona) ale ten Ci kufer porządnie uszczupli.Ja mam w asterce przód na DSK165+sub na ES300 i jest naprawde przyjemniutko.Co prawda power u mnie na razie cienki ale...I qwar tyż clarion :) ale go bede opylał bo chce beckera albo high blaupunkta.Docelowo planuje wymiane przodu na ESK,sub zostanie tylko chcę mu dać monoblok audisona choć już przy combacie ładnie brzmi.A ogólnie uwierz w hertza bo warto.
PZDR
 
magik dałeś odpowiedź w czasie gdy pisałem...nic to ale że z dls`a brak basu.. tym bym się nieprzejmował suba w kufer i jazda -tylko nie żałuj mu wzmaka jak masz wybór weź minimum 150 W RMS
 
trzy pytania sa w pierwszym poście, także licze na odpowiedzi do wszystkich...
pozdrawiam :magik:
 
Co do sposobu zasilania wszystkiego - sam musisz wybrać , jednak jeśli fundusze nie pozwola na zakup na konkretnego wzmacniacza to zdecydowanie pozotań przy przodzie prowadzonym na radyjku- słabym wzmacniaczem wiecej zepsujesz niż poprawisz- ale ta uwaga jest tylko ze wzgl na fakt ze nie wiem jakie fundusze masz przeznaczone na ten cel. Osobiscie wybrał bym dobrą czterokanałówkę z pełną regulacją na filtrach lub przy mniejszych funduszach dobry monoblok - 2 oddzielne wzmacniacze zdecydowanie podniosą koszta co też nie jest bez znaczenia.
Jeśli chodzi o subwoofer -MDSa słuchałem - ma niską efektywność- potrzebuje mocy dane w katalogu intertechnika są nieco na wyrost, ale do hertza się nieumywa- gubi ,przy małej mocy popada w buczenie-porównał bym go do boschmana serii Tyrant
jak dostanie kopa to jest ok ale przy niskich poziomach ... coś jakby słuchać muzyki z bloku obok . Fakt membrana ma duży skok ale to bardziej potrzebne w db dragu chyba ze chcesz aby ulica też troszku miała radochy

Co do zespolenia z półką....oj będzie kusiło... czasem szybę wysadzą i mniej widać tym lepiej.
Myślałeś o zabudowaniu nadkola? przy hertzu szkrzynki wychodzą malutkie a żywice teraz tanie no i kufer jakby nietkniety pozostaje potrzebujesz tylko ciepłego suchego garażu na 2-3 dni w razie czego - wołaj na gg i napisz jeszcze co z tymi drzwiami zprzodu w jakim sa teraz stanie-nadal masz tam fabryczne folie?
 
w drzwiach są tylko wymienione glośniki z fabrycznych i zamocowane na pierścieniach z mdf'u. Zrobię wygłuszenie i to niejest problem bo z matami juz sie sporo bawiłem sam.

Ze względu na to że bagażnik służy mi w pracy to musi pozostać taki jaki jest i dlatego nadkole nie wchodzi w gre. Pozostaje zabudowa sespolona z półką. Kusić będzie ale na postojach na mieście to sobie uszyję "dywanik" na wymiar żeby wszystko zasłonić... bo tak to furka w garażu odpoczywa i jest bezpieczna...

Na subik wybiorę pewnie Hertz.. do napędzania wezmę monoblock a przód popędze z jednostki sterującej tylko że ja wymienie na jakąś alpinke bo sie ostatnio nasłuchałem i jestem pod wrażeniem ...

dobrze kombinuje nie? :)

pozdrawiam :magik:

[ Dodano: 2005-01-02, 11:52 ]
czemu do samochodu nie są polecane glośniki z home audio?

pozdrawiam .magik.
 
Powrót
Góra