irek napisał:
Dla jednego lepsze dla innego gorsze. Rozmawialem z wieloma klientami i jedni chwalili stara serie ze efektywnosc a inni nowa za charaketr brzmienia wiec wszystko zalezy na kogo sie trafi. Dlatego w ofercie trzeba miec kolumny dla kazdego.
Efektywność "zyskana" poprzez to że wysoko-tonowiec gra po prostu głośniej to żaden zysk, równie dobrze można puścić zwykły driver bez tłumika, ale to nie o to chodzi.
irek napisał:
Niski podzial i tlumiki to krotko mowiac strata cennych decybeli najwazniejszych w naglosnieniu estradowym.
W jakim stopniu niski podział wpływa na spadek efektywności?
Co do kwestii tłumika, widzę że nie rozumiesz podstawowej zasady przy budowie wielodrożnego systemu nagłośnieniowego, otóż podstawą jest to że maksymalną skuteczność zestawu wyznacza jego najsłabsze ogniwo. W 99% przypadków najsłabszym (czyt. najcichszym) jest midbas i dlatego należy stłumić driver do jego efektywności. Nie jest to żadna strata, tylko kwestia tego że driver aby wytrzymał warunki pracy estradowej (praca przy pełnej mocy, sprzęgi itd.) musi mieć zapas mocy, fizycznie ta moc jest ograniczona więc uzyskuje się spadek jej poboru poprzez tłumienie wysoko efektywnego drivera.
irek napisał:
1,5-2calowy driver owszem moze pracowac nizej ale gorsza ma gore
Jeżeli mówimy o średnicy cewki to takie drivery ciągną liniowo zwykle do 18-20kHz więc w czym problem?
Irek napisał:
Nizszy podzial to lepsze charki kierunkowe ktore wcale nie sa lepsze na estradzie!! Przy wielu kolumnach dazy sie do jak najwezszych charek kierunkowych!
Tak, ale to dotyczy stackowanych modułowych systemów tubowych bądź też liniówek, nijak to się ma do paczek klasycznych typu front-głośnik gdzie te charki powinny być jak najszersze. No chyba że Ldm przyjął jakąś nietypową strategie, kiedy inni wymyślają coraz to nowe metody na ich poprawę to tutaj tworzymy nowe zasady i je zawężamy. I w dodatku jeszcze można na tym zaoszczędzić
irek napisał:
Wszystko zalezy co komu potrzeba i najpierw nalezy zrozumiec wszystkie mozliwosci a potem aplikowac je pod konkretne potrzeby.
W tym wypadku sprawa dotyczy się małego nagłośnienia, prawdopodobnie w ilości jedna kolumna na stronę. Więc wydaję mi się że moje rady będą jak najbardziej słuszne.
Irek napisał:
Jak moc RMS ma taki driver 1,5-2cale? Jesli puscimy go od 1-2khz i ktos nacisnie klawisz w syntezatorze na 2-3khz to driver pojdzie z dymem! Estrada to skomplikowana analiza zjawisk fizycznych jak charki kierunkowe i efektywnosc oraz wytrzymalosci mocowej
Taki driver średnio ma moc 60wat. Widzisz jak nie zastosujesz tłumika to pójdzie z dymem (chodź też nie koniecznie bo duże cewki mają większą wytrzymałość na chwilowe przeciążenia to raz, dwa że widmo mocy pasma 2-3khz jest na tyle niskie że przy wysterowaniu z miksera na poziomie 0db na driver pójdzie zaledwie kilka-kilkadziesiąt wat mocy), jednak właśnie po to on jest aby driver miał duży zapas mocy (nieraz 10-cio krotny).