• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Cikawostka 1800W rms na jeden głośnik

  • Autor wątku Autor wątku set
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia

set

Rejestracja
Lip 2, 2004
Postów
29
Reakcji
0
Lokalizacja
bełchatów
na najbliższy konkurs dBdrag zamonyowałem głośniczek carpower Sonic 15
http://www.carpower.pl/index.php?id=2&lang=pl&id_cat=17&id_item=164
ma dwie cewki po 2om 400w

zasilają go dwa wzmacniacze BOSCHMANN MODEL: PCH - 990 ATX
http://cgi.ebay.pl/SKLEP-BOSCHMANN-...itemZ9708236565QQcategoryZ18796QQcmdZViewItem

do tego wiadomo dwa akumulat. kondensator

wstępnie jestem zadowolony oczywiście największy problem to zasilanie
5godz pod prostownikiem i w czsie "wyprawy na miasto" po 20min słuchania przy zwłączonym silniku sprzę się wyłączy
autko - żółty golf II rekord 147dB
 
super jakbys mogl jeszcze pokazac foty z reala albo z zawodow to w ogole bylo by superancko
 
to do db dragu liczy sie moc czy ilosc db?? bo ten glosniczek ma dosyc niskie spl... sadze ze beyma tudziez BSW by go wyparly... a za ta kase mozna by wsadzic 18" albo dwie 15" i zrobic tube i jeszcze tylko wzmacniacz ;P
 
Z dość pewnego źródła wiem że ten buszmen ledwo do 600W RMS dociąga,i to przy naprawdę sztywnym zasilaniu.No chyba że zamierzasz go podrasować co jest często spotykanym zabiegiem wśród startujących.
 
set widzę że to już nie zabawa w car audio ;). Wybrałeś 2 wzmacniacze po jednym na cewkę jak sądzę. Wzmacniacze za swoją cenę są rewelacyjne (wiem tylko że ich konstrukcja oparta jest na wyrobach firmy HiFonics). Głośnik natomiast zastąpił bym 2 sztukami 12 ew 15 cali cało by to napewno lepszy efekt i większe natężenie. Cenowo wyszło by tak samo jak jeden carpower (swoją drogą też rewelacyjny głośnik)

Czekamy na zdjęcia a może nawet filmy jak sprawuje się sprzęt ;)
 
chodzi o to ze producenci 2* glosnikow chwala sie 1600 W max itp. ta droga cewka jest
w 60% a moze i wiekszym % dla celow marketingowych
1600 W max brzmi lepiej niz 800 W max nie /?? :P
 
a tak sobie wkleje przy okazji dyskusji, zeby nikt nie miał watpliwosci ze w aucie liczy sie bardziej XMAX niz SPL.

"In closed or small environments (such as cars or bedrooms) it is far more important to have a speaker with a high Xmax (cone eXcursion maximum) as opposed to high (dB/(Wˇm)) rating. A higher Xmax indicates that the driver can move a larger volume of air as power increases(...)"

http://en.wikipedia.org/wiki/Loudspeaker
 
To że ktoś tak napisał nie znaczy że musi tak być ;]
Bo to co jest ważniejsze zależy od głośnika i jego zastosowania oraz oczekiwań,
nie można powiedzieć jednoznacznie co jest ważniejsze...
 
właśnie jestem po zawodach wynik to 143 dB oczywiście 1 miejsce
dB bawię się 4 lata to troche o tym wiem
wiem że wiem coraz mniej - jest brak zasad
niestety głośniki z dużyą efektywnością przy tym sporcie nie są najlepszym rozwiązaniem
wszystkie dobre wyniki są osiągane na ciężkich głośnikach np. EQ, Grandzero, DD, Pionki spl,
do tej pory startowałem na beymach Power15 2szt rekord 144,7dB
jak ktoś potrzy na koszty to niech nie zaczyna się w to bawić czsem trzeba przewijać głośniki co imprezę
O mocy tych wzmacniaczy nic nie wim ale przy 1,5 om pracuje prawidłowo tylko bezpieczniki z 75A należy zamienić na 90A bo mniejszy się pali
 
Umberto, tak z ciekawosci, o jakim podrasowaniu mowa? sa jakies zasady czy szukasz najslabszego ogniwa?
 
No to prawda ze malo efektywne ciezko membranowe glosniki sa w czolowce dB.
set przymierzam sie wlasnie do sonica 12 (bodajrze ten sam naped ma co 15"). Jak tam bedziesz mial przyplyw weny to napisz jak ten sonic gra.
 
witam

GRZE a wiesz ze chyba masz racje....
Resolution 10(Xmax=10mm) ktory w domu na poczatku bardzo mnie rozczarowal po wyladowaniu w bagazniku stal sie zupelnie innym glosnikem.... na plus oczywiscie

moglby ktos to wyjasnic??!!
 
Pawel S
To co wkleil GRZE to swieta prawda, biorac na przyklad popularne BSW, to w mierzkaniu na mocnym wzmaku miazrzy wszystko w poblizu w samochodzie juz jest troche gorzej. Taka mamgma 15 nie wiem czy ma rzeczywisty spl kolo 80dB a z pozadnym wzmakiem mozna bardzo duzo z nia zdzialac. Samochod stanowi w miare niewielka obudowe zamknieta (prawie zamknieta) i latwiej jest tam wytworzyc duza roznice cisnien glosnikiem o duzej objetosci wychyleniowej niz glosnikiem o poteznym spl i malym wychyleniu obietosciowym. Dzwiek to przeciez zabuzenie osrodka jakim jest powietrze. Wiekszy spl w samochodzie uzyskuje sie tez prze dosztywnienie niektorych czesci karoserii, szczegolnie dachu (w niektorych samochodach jest naprawde bardzo podatny), no ale nie popadajmy w skrajnosci takie zabiegi to chyba tylko na zawody sie robi.
 
Resolution 10(Xmax=10mm) ktory w domu na poczatku bardzo mnie rozczarowal po wyladowaniu w bagazniku stal sie zupelnie innym glosnikem.... na plus oczywiscie
xmax 10mm to taki wynik przeciętny ;]
Chodzi o to że wóz cholernie podbija dół...
Czy lepsze jest duże xmax czy duży spl zależy od zastosowań, jeśli chce mieć dość
małe CA = dość tanie, w normalnym wozie, służące do normalnych celów to wole
mieć głośnik o średnim xmax-ie, ale za to większym SPLu - nie musze wtedy wozić
elektrowni w bagażniku... Niestety, ale żeby wysterować głośnik z dużym xmax-em
potrzebujemy równie dużej mocy... I właśnie dlatego do dość taniego CA wole
STX-a AP z xmax 3mm i 91dB SPL-em, niż buszmena z xmax 2cm ale za to z 80dB SPL-u...
O zawodach wypowiadał się nie będe, bo jak dla mnie jest to zabawa pt "kto ma więcej keszu"...
 
Skoro padło stwierdzenie że do auta to tylko małosprawne głośniki z ciężką membramą i dużym xmax, to dlaczego kolega na 2 beymach wyciągnął 144dB ? Pytanie w jakim zakresie były te 144dB?
Wg mnie sprawa jest prosta, im chcemy zejść niżej, wtedy bardziej sprawdzają się głośniki z większym xmax i o mniejszej sprawnosci. Beyma sprawdzi się dobrze ale nie ponizej 40Hz.
Dla 30Hz i mniej nie potrzeba lekkiej membramy, chodzi o poruszenie naprawde sporej masy powietrza a co za tym idzie siłą rzeczy trzeba władować sporo mocy, jeżeli sporo mocy to cewka w głośniku musi być spora, stąd spory mms który jest tu nawet plusem bo głosnik(tłok) ma większą bezwładość.
Głośnik w samochodzie odpowiednio zgrany z kabiną tworzy cos w rodzaju tuby ;) Jak jeszcze utrafimy odpowiednio z rezonansem to efekt jest masakryczny.

Na BSW124II w samochodzie basu było więcej niż w domowym subie na BSW154II.
 
coolombo, nie ma jednej jedynie słusznej drogi :)
Można to zrobić na wiele sposóbow, kwestia jest jedynie to co chcesz osiągnąć.
Na BSW124II w samochodzie basu było więcej niż w domowym subie na BSW154II.
Nie wiesz nawet jak głupi STX 20 AW ze 100w wzmakiem radzi sobie w wozie :)
 
Jednym słowem CA rządzi się swoimi prawami ;)
Głośnik który wymiata w wozie, jak podłączymy go w domu może okazać się kicha, nawet jak zapodamy mu ,5kW
 
dołożyłem kondensator razem to 4farady i jadę w niedziele na zawody do Warszawy centrum handlowe promenada zapraszam
a te dwie beymy to ja miałem, na 3szt było 147dB- nie oficjalnie czyli nie na zawodach
 
Powrót
Góra