• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

CLS 225 Twinaxial Highflex Cordial.

Rejestracja
Gru 27, 2005
Postów
336
Reakcji
0
Lokalizacja
Jelenia Góra
kabelek jest fajny ( zrobiłem nim okblowanie kolumn) ale do auta sie nie nadaje za gruby, poza tym moze poszukaj czegos ekranowanego?
 
Szczerze to po kiego ekranować kabel głośnikowy? Sygnałowy dodatkowo machnąć folią (czasem dla dobrego samopoczucia) owszem, ale głośnikowy :? Montując audio staram się żeby chinche były jak najkrótsze, czasem lecą wzdłuż fabrycznych wiązek (bo tak sobie życzą) i nic nie brumi czy świszczy. Czasem są to modele za 3.5zł/5m, rzadziej cena przekracza 5zł/1m. Zasilanie zawsze staram się ciągnąć z aku. Tylko raz w zyciu miałem (i mam nadal jak czasami zmienię se radio w aucie na jeden konkretny egzemplarz) problem z radiem przy włączonych wycieraczkach czy spryskiwaczach. Tu nie pomogły filtry, 'odkłócacze' itp. bajery. To radio w tym konkretnym aucie tak ma.
Kable głośnikowe do auta IMO różnią się od 'lampkowych' czy domowych jedynie izolacją, która pozostaje miękka i elastyczna w niskich temperaturach oraz jest czasami wytrzymalsza. No ale jak ktoś słyszy różnicę to ok, spierać się nie będę, bo się nie znam.
 
• zakres temperatury pracy (kabel ruchomy): (-5= st.C) - (+70= st.C)
• zakres temperatury pracy (kabel zamocowany): (-20= st.C) - (+70= st.C)
• oporność: 8 Ohm/km

zakres pracy raczej taki nie "samochodowy"...

a jak to jest z opornaoscia (teraz to juz tak z ciekawosci) kabel o opornosci 8 ohm moze byc stosowany w CA??
 
Zakres temperatur jaki podał producent mówi tylko o tym, że w takich warunkach ten kabel powinien zachowywać swoje parametry (czyli, że to można zagwarantować). A że może wytrzymać więcej to już inna historia ;-)
Zauważ też, że to jest 8Ohm na kilometr długości. Czyli w przypadku okablowywania autka parametr ten jest pomijany.
 
Moze wyglada ale napewno nie działa tak samo - bynajmniej wg mnie
to czym się różni działanie tego, od działania takiego od lampki (zakłądając ten sam przekrój) ?
Ostatnio robiłem testy u znajomego i to w domu który jest bardziej wymagającym miejscem do odsłuchów niż samochód. Nie było słychać ŻADNEJ różnicy pomiędzy moimi kablami 2x2.5mm kw za 1.4zl mb i jego za 12zł mb o tym samym przekroju,
więc o czym my mówimy...
Ten kabel kosztuje 5zł mb i to pewnie wiele się od tego od lampki nie różni...
 
takero napisał:
Moze wyglada ale napewno nie działa tak samo - bynajmniej wg mnie
to czym się różni działanie tego, od działania takiego od lampki (zakłądając ten sam przekrój) ?
Przeznaczeniem.
kabel do lmpki to kabel do lampki, a ten kabel jest do HA. ;)

i teraz juz wiem ze nie ma sensu inwestowac w tak drogi kabel...

[ Dodano: 2006-04-18, 22:09 ]
Mi przedewszystkim chodzi o zaklucenia.
ten kabel ma dodatkow ekran (dobrze to nazwałem?) a w samochodzie wystepuja zaklucenia np. od alternatora lub od przewodow z napieciem.
 
A ja, z uporem maniaka, znów się zapytam: po cholerę ekranować przewody głośnikowe?
 
Tu ekranowanie i tak nic nie da ;]
Tym bardziej żę ekranu o którym mówi wojtus po prostu nie ma ;]
 
no niby nie ma ale zawsze mozna go zrobic :P ja sam z braku czegos do roboty
bawilem sie w ekranowanie czegokolwiek no bynajmniej nie lodowki ale sie walaly jakies kabelki to dawaj je w ekran troche to nie mialo sesu no moze z wyjatkiem
praktyki ;]

dla swietego spokoju mozna wszystko zaekranowac
 
Powrót
Góra