• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Co dają maty?

Rejestracja
Cze 4, 2007
Postów
279
Reakcji
0
Lokalizacja
Bdg
Właśnie, co waszym zdaniem daje wygłuszenie drzwi matami i w jaki sposób. Słyszałem kilka opcji z różnych źródeł co do techniki i środków, ale te nie zawsze pokrywają się ze sobą moim zdaniem. IMHO maty jak sie oklei tył drzwi jak i blaszke z przodu dają w miarę zamkniętą komorę rezonansową oraz lekko niwelują jej proste i twarde powierzchnie tak jak materiał w tradycyjnych kolumnach. Można też liczyć na delikatne usztywnienie konstrukcji. Ale czy to wszystko?
Ale... niektóre firmy CA np nie oklejają całej powierzchni drzwi co nie pasuje do w/w teorii. Brax pisze ze mozna wygłuszyć drzwi ich pastą, co znowu nie pasuje do szczelnej komory rezonansowej, bo jako wygłuszenie ścianek powinno to zadziałać. Co wy na to?
 
Jak można budować komorę BR lub C z mat ?
Chodzi o to aby możliwie jak najszczelniej odgrodzić przednia część membrany od tylnej jak w każdej obudowie.
Dla basu sztywność z papy ? :) nie da rady :) Rezonans blach tak.

[ Dodano: 2007-06-29, 23:37 ]
Kajman napisał:
IMHO maty jak sie oklei tył drzwi jak i blaszke z przodu dają w miarę zamkniętą komorę rezonansową oraz lekko niwelują jej proste i twarde powierzchnie tak jak materiał w tradycyjnych kolumnach.
Niwelują nanoporami bo są ultra płaskie z nacięciami aby łatwiej sie układały i nie pękały ;););)
Można też liczyć na delikatne usztywnienie konstrukcji.
Tylko w zimie :)
 
glownym zadaniem mat (oprocz tworzenia komory zamknietej w CA itp itd) jest tlumienie rezonansow blachy na drzwiach itp
samo wyklejenie samochodu (bez stosowania glosnikow) daje calkiem przyjemne efekty. jest ciszej i nie dudni tak w samochodzie. a no i w dodatku nawet odglos zamykania drzwi sie zmienil... (niestety nie jezdzilem tym samochodem zaraz przed i po wyklejaniu matami wiec nieopisze dokladnych skutkow )

podobno dynamat nietrzeba stosowac na calej powierzchni danego elementu bo radzi sobie z tlumieniem nawet jak jest tylko 25% powierzchni pokrytej - tak przynajmniej twierdza panowie z koszalinskiego almaru
 
Nie, no ja jezdziłem, bo już w dwóch autach miałem, tylko tyle że do końca o pewnych celach przekonany nie byłem ;) Czyli odgordzenie przedniej od tylniej części to jak zbudowanie swego rodzaju obudowy. Uhm. Czyli pasta wygłuszająca na tylnią część drzwi się nada.
 
Powrót
Góra