Korekcje wprowadza sie po to aby wlasnie korygowac zmiany charakterystyki dzwieku w danym pomieszczeniu. 99% monitorow studyjnych projektowanych sa tak, aby dawaly najbardziej mozliwie plaskie pasmo odtwarzania. W komorze bezechowej pomiar bedzie wzorowy, jednak w pomieszczeniu pojawiaja sie problemy i wlasnie po to producenci najlepszych monitorow aktywnych stosuja tak czesto rozbudowana korecje, lub ida dalej i montuja procesory dsp, ktore przy pomocy mikrofonu pomiarowego dostosuje pasmo przenoszenia do danego pomieszczenia w jakim dane monitory sa uzywane.
Przy domowym odsluchu mozna sobie sluchac jak nam sie podoba, ale w rezyserce dzwiek musi byc wzorowy i kropka.
To prawda, ze przewaznie kazdy konstruktor projektuje swoje zestawy tak aby ich pasmo przetwarzania bylo liniowe. Niestety czesto przy wykorzystaniu pasywnych zwrotnic jest to klopotliwe. Czywiscie duzo zalezy od uzytych glosnikow, ale to wlasnie aktywne zestawy ( studyjne i PA ) pracuja zawsze pod kontrola "jakiejs" korekcji.
Irku. jezeli nadal uwazasz, ze kazde glosniki sa projektowane pod mozliwe plaskie przenoszenie to rzuc okiem na pomiary z tej strony:
http://www.soundstageav.com/speakermeasurements.html
Jak sam widzisz pomiary sa przeprowadzone w takich samych warunkach, a wykresy czestotliwosci roznych glosnikow ( czesto najwyzszej klasy ) sa bardzo rozne. Te wlasnie roznice wplywaja na ogolny charakter brzmienia. Chociaz oczywiscie dwa takie same "plaskie" monitory lecz na innych glosnikach beda mialy nieco inna barwe dzwieku.
Co do charakterystych katowych maja one mniejsze znaczenie przy monitorach bliskiego pola, tutaj charakterystyka "na wprost" jest najistotniejsza.
Fizyki nie oszukasz, jesli cos ma podbicie 6db to to po prostu slychac, tak samo jak dolek na np 1khz 6db tez wyraznie slychac. Taka wlasnie kolumna nie ma nic wspolnego z wiernym odtwarzaniem dzwieku.