• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Czym zastapic te drogie kondensatory do car-audio...?

kazdy ma racje !! lepszy aku grubsze kable kondensator dodam od siebie lepszy alternator :P wymien wszystko a zrobisz elektrownie ;]
niektorzy producenci wzmakow maja opracowane tablice grubosci kabli np. do wzmaczniacza dls-a o mocy tak jak u ciebie 400w rms na odleglosci od 1.5 do 5 m
wynosi 4 AWG czyli 21mm2 ale az taki nie jest ci potrzebny !!
jesli istnieje problem przygasania swiatel na zapalonym silniku to pomyslal bym na zmianie alternatora !! te 55 A czy ja wiem ?? (jeszcze cie policja zatrzyma za te swiatla :P ) zmiane aku bym se darowal !! kondesnator dobra sprawa ale wiesz jak to jest elektronika od 60 do 100 zl pewnie kosztuje + te 200 za kon.
 
powroce jeszcze do tematu laczenia rownoleglego wielu kondensatorow np. 10000uF/16V w celu uzyskania wymaganej pojemnosci 0,5F czy ma to sens?
 
Gdzie mozna kupic taki aku w takiej cenie oraz jakie ma on parametry..?
 
No tyle to sie domyslma ale patrzac na allegro to taki uko kupi sie o poj max 15Ah. Czy tyle wystarczy?
I czy mozna tak zwyczajnie rownolegle podlaczyc ten aku w bagazniku badz pod maska obok standardowego 45Ah kwasowo-olowianego?
 
Jak podlaczysz rownolegle do aku pod maską to nic ci to nie da bo będą spadki na przewodach, podlacz jak najbliżej wzmacniacza, możesz podłączyć sobie 2 równolegle wtedy będziesz miał 28Ah.
 
No to teraz czy ten dodatkowy aku moze byc podlaczony w bagazniku blisko wzmacniacza ALE ladowany z alternatora tzn podlaczyc go rownolegle do klem aku podstawowego?
 
Przy zakupie akumulatora żelowego zwróć uwage zeby był przystosowany do pracy w UPS-ach. Tanie akumulatory przewidziane do instalacji alarmowych mają kilkukrotnie większą rezystancje wewnętrzną.
 
coś mi sie zdaje że jak dasz dwa aku i podepniesz oba pod alternator to może on sobie z nimi nie poradzić ale być może sie myle (chociaż standardowy alternator ma taką wydajność aby mógł ładować tylko 1 akumulator więc nie wiem jak to będzie z dwoma)
 
Alternator jest tak liczony aby poradzic sobie z ładowaniem akumulatora + światła, dmuchawa, ogrzewanie szyb, wycieraczki i wszystkie możliwe światła. Przynajmniej u mnie jest tak że jak odłącze kleme od akumulatora przy zapalonym silniku, włącze wszystkie możliwe odbiorniki prądu to alternator daje rade.
 
Przy odłączeniu akumulatora na chodzącym silniku mogą się pojawić kilkudziesięco voltowe szpilki mogące uszkodzić elektronikę. Bez akumulatora regulator napięcia alternatora nie działa prawidłowo i nie zostanie osiągnięta moc maksymalna alternatora.
 
Powrót
Góra