• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Czyszczenie wtryskiwacza w silniku benzynowym

Rejestracja
Paź 1, 2004
Postów
304
Reakcji
0
Lokalizacja
F13
Witam

Posiadam Skode Felicie 1,3 MPi z 98roku. Problem jest taki, ze mechanik stwierdzil iż jeden z wtryskiwaczy nie dziala, nie podaje paliwa i silnik chodzi tak jakos inaczej mulowato ledwo co i szarpie njim w calym zakresie obrotow. Stwierdzil zatkanie wtryskiwacza...

Moje pytanie brzmi czy ktoś z Was Zna jakis domowy lub nieskomplikowanyy sposob na przeczyszczenie takiego wtryskiwacza?

Wiem ile kosztuje nowy wtryskiwacz i dlatego chcialbym tego jak się uniknac ze wzgledu na srodki finansowe.

pozdr
 
Co do zabrudzenia sie wtryskiwacza (tudziesz zatkania) to moge napisac ze to sie praktycznie nie zdaza, paliwo jest przeciez filtrowane, pomierz uzwojenia cewki wtyskiwacza dobrego i tego co niby jest niesprawny (powinno byc cos kolo 70R ale moge sie mylic), jak cewka bedzie dobra to wykrec go, podlacz i sprawdz czy jest drozny. Klucze do reki i do roboty :)
Powodzenia.
Tak nawiasem mowiac to z mechanicznych rzeczy mam troche na glowie:

 
Jest taki specjalny specyfik do czyszczenia wtryskiwaczy - qumpel mówił, że jemu pomogło bo też miał jeden gdzieś przytkany. Albo zalej benzynę Shel V-Power (jakoś tak to się pisze) najlepiej jak masz mało paliwa tak, żeby się nie mieszała z inną.
 
ja moge powiedziec jak czyscilem wtryskiwacz diesel w silniku lamborghini :P
czyscilem sprezonym powietrzem ze sprezarki, zobacz moze znajdziesz cienki drucik?

ale wtryskiwacz raczej sie nie zatyka 1, tylko wszystki jak bys miaał paliwo brudne, moze przewód paliwowy? alo pompa (chociaz jest 1 to chyba wszytski powinna zapychac)

jakas wada fabryczna? 1.3 to konstrukcja czeska; u mego ojca w felicjii sdi (silnik VW) nastapilo bliskie spodkanie tłoka z zaworem!!! - wada fabryczna; to koszta naprawy wyniósł ponad 4 tys :/


skody to szajs!!!
 
aryan
Przeciez tu nie chodzi o silnik diesla tylko o benzynowy MPI. Tak nawiasem mowiac to druty prosze trzymac z daleka od ftryskiwaczy, to jest niedopuszczalne zeby drutem czyscic wtryskiwacz badz tez sama koncowke. W dieslu z pompa rotacyjna (diesel) jest okolo 30MPa (ok 300 atm), jeszcze jak zyje i robie z tym codziennie to nie slyszalem zeby sie wtryskiwacz zapchal, to jest poprostu niemozliwe, jak cos to moze byc nieszczelny, moze rozic, miec zle rozpylenie lub zle cisnienie otwarcia ale zapchac nigdy (diesel oczywiscie).
 
jezeli zatka ci sie wtryskiwacz bedzie to chyba jeden na 10 000 paliwo podawane jest bardzo mocno filtrowane

najprawdopodobniej jest uszkodzony i nie ma tu o czym pisac trzeba wymienic na nowy i koniec ;)
 
LUKASZ
Czasami nie trzeba wymieniac, jezeli to jest efekt kawitacji i sa widoczne delikatne wrzery (nawet jak nie widac a struga nie jest rowna i wtrysk rosi) to mozna go dotrzec i czesto tak robie, efekt jest zadowalajacy.
Pisze oczywiscie o dieslu.
W benzyniaku wtryski do wymiany (inne warunki pracy).
 
borys ja tez pisze o benzyniaku stan wtryskiwaczy to wg mnie jeden z najwazniejszych powodow obnizenia mocy silnika i jego szybszego zuycia bo chyba nie musze tlumaczyc co sie dzieje jak wtrysk "leje"
 
odebralem hmm w zasadzie wiekszosc jest juz skonczona silnik ma dokladnie na dzien dzisiejszy po zabawach z ustawieniami 140 KM przed tym, testowalismy nawet 160 km ale silnik pracowal nierowno wiec jest 140/6000 moment obrotowy to 182/3100

przyspieszenie 0-100 km 7,0 s plynnie ciagnie nawet na 5 biegu
obecnie czekam na drazek stabilizujacy i usztywniajacy nowy do przerobienia zostalo jeszcze zawieszenie ale ty tylko wzmocnienie i nowe sprzezyny i amortyzatory

wrazenia z jazdy hmmmmmmmm powiedzmy ze spod swiatel zaden tjuninkowany golf czy BMW cha nie maja najmniejszych szans samochodzik przyspiesza niesamowicie wrazenia sa zupelnie inne jak jazda duzym bmw czy sportowym autkiem pozatym [odba mi sie jak fani wiejskiego tjuninku nie wane jak by sie starali nie moga dojsc mojego fiacika a czesto sie wrecz z nimi bawie jak silnik osiaga 4 tys obrotow i sprezarka ma cisnienei robocze jezu szok ;) polecam koszt calosci zamknol sie w
9 000
 
LUKASZ
Jak bedziesz potrzebowal jakakolwiek autodate to daj znac, do 2004r mam wszystkie samochody.
Wiem jak chodzi 140KM silnik w okolo 800kg autku bo mialem okazje pojezdzic i porownac z audi 2.8 V6 no i niestety audi spuchlo. Powiedz mi czy zmieniales cos stopien sprezania i jak ci silnik wyciaga z samego dolu, bo czasami bywaja z tym problemy.
 
glowica zostala spanowana o 1 mm trudno mi powiedziec ile zostalo to zmienione (stopien sprezania) wiec nie bede sie rozpisywal od samego dolu jak ciagnie hmmmm tu niestety jest turbo dziura i autkozbiera sie dopiero od 2200 tys obrotow
wiemze wlosi wyprodukowali spacjalny walek rozrzadu do wersji 1,4 turbo ale nie jestem w stanie tego zweryfikowac powyzej 4000 obrotow ciezko jest oddychac i tak jest do jakichs 150 km / h ps autko wazy nieco ponad 650 kg;)

[ Dodano: 2005-07-26, 18:46 ]
mialo byc 4200 a nie 2200
 
dieslu z pompa rotacyjna (diesel) jest okolo 30MPa (ok 300 atm), jeszcze jak zyje i robie z tym codziennie to nie slyszalem zeby sie wtryskiwacz zapchal, to jest poprostu niemo

ja p rzy generalnym podlaczylem wtrruyskiwacxzz pod sprezarke- profilaktycznie,



Czasami nie trzeba wymieniac, jezeli to jest efekt kawitacji i sa widoczne delikatne wrzery (nawet jak nie widac a struga nie jest rowna i wtrysk rosi) to mozna go dotrzec i czesto tak robie, efekt jest zadowalajacy
kawitacja????? chyba pomyles pojecia :P
kawitacj - jest to powstawanie , rezonansowe pulsowanie mikropecherzykó gazów wywołane przez ultra dzwieki

[ Dodano: 2005-07-29, 13:17 ]
LUKASZ a jakie masz uno? jaki silnik???

turbo od jakiego sammochosu masz? intercooler?


bo po obejrzeniu TOP GEAR ze spiderem 300km/500kg myslale zeby cos takiego wyknac ;

problem jest z sama sprezarka i przeniesieniem napedu
 
aryan, niewiesz?? Byłe takie wersje una 1.3 lub później 1.4 TURBO (115KM seryjnie). Auto to mimo swojego wieku miało zaje...te rozwiązanie techniczne. Deska Digita - cyfrowy licznik, intercooler, wtrysk MPI, chłodzone wtryskiwacze i dużo innych ciekawych bajerów.
 
co rozumiesz ze dlugo nie pozyje?
wszelkie przerobki zostaly wykonane w warsztatach specjalistycznych z czego jeden wystawia jedno z najszybszych aut w wyscigach na 1/4 mili nie podam nazwy z oczywistych powodow
uno jest lepiej opisane w dziale opony

orgianlne uno 1,4 turbo jest praktycznie nieosiaglne szczegoonie wersje sygnowane przez ferrari staly sie legenda nie mowiac o wersjach sprzed 90 roku sa perelkami na poziomie golfa gti 1 rarytaski oddal bym bez wachania swojego C5 za takie cos mniam
PETERS zapominiales ze wersje oznaczone symbolem 1,4turbo S mialy fotele zmieniajace twardosc proporcjonalnie do szybkosci jazdy !!!!!!!!!!
 
bo to fiatex :P

jak go bedziesz tak katował;
jesli chceszmiec cos zrobione dobrze to zrób to sam !!!!
ja bym warsztatom nie ufał
9 tys łacznie z kosztem samochody????
ja bym wolał cos takiego :) http://www.arielmotor.co.uk/04/frames.htm
220km i 495kg mam malo kasy na dobry silnik

rame z zawieszeniami moge zrobic w tydzien gorzej z przeniesieniem napedu :/
 
aryan

Pojec nie pomylilem, napisz moze gdzie jest wieksze prawdopodobienstwo powstania mikropekniec w przeplywie laminarnym czy turbuletnym a moze dokladniej w jakim przedziale liczby Reynoldsa ? (bede wdzieczny :))) )

LUKASZ
Tak apropo perelek to mialem przyjemnosc spotkac sie z golfem I 1,6gti, mam audi 2.0 ale tylko sobie tyl golfa poogladalem.
 
Powrót
Góra