• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

E46 sedan - dylemat - kilka pytan itp / car audio w e46

Rejestracja
Lip 28, 2013
Postów
5
Reakcji
0
Lokalizacja
Warszawa
Witam, bez zbędnego pierniczenia od razu przejdę do sedna sprawy Razz :

A więc zamierzam złożyc swoje pierwsze CA do e46, w związku z tym mam kilka pytań i problemów..
Muzyka: głównie dubstep, techno, electro house, okazjonalnie jakaś klasyka rocka i temu podobne..
Zestaw opierać się ma na zestawie przednim Hertz HSK 165 oraz Alpine CDA-9887R. I tu już pojawia się pierwszy problem.. Dużo się już naczytałem na ten temat.. Mianowicie:

- jaki wzmak do tego? Glow 4075? Magnat RX44 ? Czy może jeszcze coś innego?? wymienione przezemnie zostały 4-kanałówki, z tego względu, że chcę podłączyć do tego jeszcze suba.. I z tąd wychodzi następne pytanie:

- 4-kanałówka (zestaw przedni + mostek na suba? I właśnie któryś z powyższych lub inny wzmak? Glow 4075 pozostawia ~225W RMS na suba, a więc trochę chyba mało na sedana, nieco lepiej przedstawia się sprawa z Magnatem - ale są opinie, iż nie jest to najlepszy wzmak w tej cenie tzn do 800zł...)

- czy 2 kanałówka do zestawu przedniego (jaka? - szczerze nie mam pojęcia.. dostać Sonego XM-10200 graniczy z cudem.. więc proszę o jakieś inne propozycje) i monoblok czy inna 2-kanałówka zmostkowana do suba? - - Całość musi się zmieścić w ~800zł..

I ostatnie z pytań: 6 mat na drzwi (czyli 12 mat w sumie) wystarczy na wygłuszenie? Maty STP Silver.. Ewentualnie 5 mat STP + 1x GMS 02? - co byłoby lepsze? GMS 02 pod tapicerkę, zgadza się?

- Skoro muzyka głównie elektroniczna, często z szybkim bassem - to sub 10" w zamkniętej skrzyni, tzw closed. - pytanie: Jaki? coś do 500zł.. Najlepiej ze skrzynią ale jeśli będzie to tego warte tzn dać więcej za sam głośnik - skrzynię zrobię sam. Dziury w tylnej półce będą na 100%, dodatkowo raczej pokuszę się o wycięcie blachy za tylnym podłokietnikiem.. Sub 10" w closed aby był szybki - bo do takiej muzyki taki musi być, zgadza się? Wink

To chyba tyle na tą chwilę.. W miarę rozwoju dyskusji pewnie pojawią się następne pytania Wink Z góry dzięki za odp.
 
Koncepcja się zmieniła ;)

Update i proszę o opinie na temat takiego zestawu..
HSK165 (lub DLS MS6A)
Art audio 200.2XE + Art audio 400.2XE
Intertechnik MDS 12 lub Alpine SWR-12d4
alpina 9887r
maty STP

ps. Paweł, co masz na myśli? :o
 
Do montażu radia potrzeba ramkę i przejściówkę na iso. Nie są to horrendalne kwoty(wiadomo, w aso ramka to ok. 180zł).

Kolejny problem, ale nie tylko w E46(wiele audi ma podobnie czy chociażby x5 który ma trochę wspólnego z e46) to głośniki przymocowane do boczka. Pod tapicerką nie przewidziano montażu głośników w drzwiach.
 
Montaż radia to koszt 20 zł (ramka, przejściówka iso i na antenę) plus godzina czasu na zdjęcie 2 listw ozdobnych, wyjęcie wlotu nawiewu panelu klimatronika oraz wycięcia plastyku za radiem, inaczej trudno będzie upchać. Gorzej będzie z drzwiami, nie wiem jak jest w sedanie ale w coupe jest blacha, a za blachą prowadnica od szyby. Ogólnie nieprzyjemne drzwi do grania...
 
Montaż radia to koszt 20 zł (ramka, przejściówka iso i na antenę) plus godzina czasu na zdjęcie 2 listw ozdobnych, wyjęcie wlotu nawiewu panelu klimatronika oraz wycięcia plastyku za radiem, inaczej trudno będzie upchać.
a jak przyjedzie ktos do ciebie na taki zabiego to zrobisz to za 20zl? ;)
 
plus godzina czasu na zdjęcie 2 listw ozdobnych,
Które trzeba zdjąć umiejętnie


wyjęcie wlotu nawiewu panelu klimatronika oraz wycięcia plastyku za radiem, inaczej trudno będzie upchać.
Kilka razy zdarzyło mi się montować radio w E46. Zawsze wyciągam panel klimatronika(jest na wcisk) i ori wtyk chowam pod radiem. Wtedy da się to upakować
 
a jak przyjedzie ktos do ciebie na taki zabiego to zrobisz to za 20zl?
Zrobię i za darmo jak będę miał czas, a ktoś mnie poprosi o pomoc, nie zarabiam tym na chleb to się nie spinam...

---------- Post dodany o 17:44 ---------- Poprzedni post o 17:41 ----------

Które trzeba zdjąć umiejętnie
Ok, ja rozbierałem swoją e46 kilkadziesiąt razy i pytam się na serio jakie umiejętności potrzeba do wyciągnięcia dwóch listw które siedzą na wcisk bolcami we spinkach?
 
Zrobię i za darmo jak będę miał czas, a ktoś mnie poprosi o pomoc, nie zarabiam tym na chleb to się nie spinam...

---------- Post dodany o 17:44 ---------- Poprzedni post o 17:41 ----------


Ok, ja rozbierałem swoją e46 kilkadziesiąt razy i pytam się na serio jakie umiejętności potrzeba do wyciągnięcia dwóch listw które siedzą na wcisk bolcami we spinkach?

No to szkoda, że jesteś kolego z lubelskiego ;) Ponieważ ja z Warszawy i z chęcią bym skorzystał z Twojej pomocy :P
Posiadasz e46 coupe, zgadza się?
 
Ok, ja rozbierałem swoją e46 kilkadziesiąt razy i pytam się na serio jakie umiejętności potrzeba do wyciągnięcia dwóch listw które siedzą na wcisk bolcami we spinkach?
Patrząc na ilość uszkodzonych listw z którymi się spotykam(pracuje na codzień przy bmw) to jednak jakieś trzeba mieć.
 
czyli nie jestes swiadomy
to podam przklad.
wymiana radia w zwyklym samochodzie 30zl
wymiana radia w E46 300zl ;)


Ty jak coś czasem napiszesz...
Montaż radia w tym BMW nigdy tyle nie kosztował, no chyba, że 2 DIN.

Prawdą jest, że nie jest lekko, zwłaszcza jak montujesz DVD, gdzie jest pełno kabli.
Trzeba po prostu podejść do tego ze spokojem ;)

Ja mam do dziś blizny na dłoniach od takich montaży...

Odnośnie głośników, to w wersji Compact jest normalnie głośnik do drzwi przykręcony na dystansie, a w pozostałych jest niestety rzeźba.

My robiliśmy to w ten sposób:

 
Powrót
Góra