• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

[2.5-drożne] FX-300 Górasa

Tuaj zdjęcie forniru przed lakierowaniem. I mojej własnej produkcji lakiernia bezpyłowa :)
 
Raczej nie moze byc jednokomponentowy, bo przy takiej metodzie lakierowania, mialby duze problemy z pelnym utwardzeniem.
 
Gratuluję konkretnej roboty! Wizualnie bardzo dobrze się prezentują - przyciągają wzrok a to najważniejsze :)

Ciekawi mnie tylko jak taki sposób lakierowania "zaowocuje" w przyszłości ? Czy nie będzie żadnych problemów ? Może ktoś się wypowie... bo sam z chęcią spróbowałbym tej metody.

Jest 1 rzecz, którą bym zmienił w Twoich głośnikach (ale to jest już drobnostka wizualna "czepianie się") midwoofery przypręciłbym tak samo jak wysokotonowkę ;)


Odnośnie kolców i podstaw..... Może czarny granit + kolce+możliwe logo - napisz tu LINK
 
Nonameplum lakierował już kilka paczek tym sposobem które mają już kilka lat i twierdzi że nic się z nimi nie dzieje. Ale najlepiej jak by się sam wypowiedział :-)
 
Ciekawi mnie który lakier wyciąga lepiej kolorki z drewna, poliuretan czy klar samochodowy? Testował ktoś?
 
Hmmm, nigdy nie pracowałem nitro, zawsze wybierałem poliuretan ze względu na większą wytrzymałość lakieru. Bardzo ładne kolumny. Interesują mnie wzmocnienia i technika bocznych ścianek, możesz opisać jak je wykonałeś lub wstaw zdjęcia z budowy.
 
Ostatnia edycja:
Najgorsze w całym tym lakierowaniu że jak utrącisz gdzieś lakier to się można nieźle wk..zdenerwować...
Pięknie lakier wyciągnął kolor!
Ja mam wrażenie że ten klar jest elastyczny i że chyba ciężko będzie o jakiś oprysk. A co do zdjęć to postaram się wieczorem coś wrzucić jak będzie chwila.
 
Jeżeli jest miękki to coś ze stosunkiem klar-utwardzacz-rozcieńczalnik było nie tak. Jak się szlifowało ten klar, chyba dużo czasu spędziłeś nad maszyną?
 
Jeżeli jest miękki to coś ze stosunkiem klar-utwardzacz-rozcieńczalnik było nie tak. Jak się szlifowało ten klar, chyba dużo czasu spędziłeś nad maszyną?
Proporcje były zgodne z notą katalogową i starałem się mieszać co do ml :-). pisząc miękki mam namysli że raczej bardziej podatny na wygiecie niż pęknięcie. Co do szlifowania to zabardzo nie mam punktu odniesienia. Przy następnej konstrukcji będę mógł coś więcej powiedzieć. Tak myślę że klar musi być chyba trochę elastyczny gdyż na niego oddziaływuja duże różnice temp ( +50C - 50C)
 
Kilka obiecany fotek. Niestety nie mam zdjęcia sposobu gięcia boków ale wykonałem to metoda opisywaną już na forum. Jedna szersza listwa w środku i przestrzeń zasypana piaskiem, zawibrowana i ubita. Efekt 39kg wagi jednej paczki bez podstawy i kolcow :)
 
Pięknie Ci to wyszło, gratulacje.

Nonameplum lakierował już kilka paczek tym sposobem które mają już kilka lat i twierdzi że nic się z nimi nie dzieje. Ale najlepiej jak by się sam wypowiedział :-)

Potwierdzam, lakierowałem tym sposobem 3 pary kolumn. Metoda przeze mnie sprawdzona i zawszę się jej trzymam.

Np. wcześniej miałem 3W-Classic około 4 lata i kompletnie nic się nie działo. Teraz mam Margarett -> http://diyaudio.pl/showthread.php/22978-plum-s-Margarett ponad 2 lata i też bez problemu.
Lakiery przeznaczone na rynek samochodowy tak ja ten Novol, są trochę inne od lakierów typowo meblowych.
Tak jak góras mówi, z regóły posiadają lepsze włąściwości elastyczne ze względu na warunki w jakich muszą pracować.

Co do koloru jak wyciągnie klar, może się różnić, ze względu na reakcje chemiczne jakie mogą zachodzić z olejkami znajdującymi się w forniże w zależności od składu klaru.
 
Powrót
Góra