• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

GDN 13/40/2 - opinie

avw napisał:
Nie ma to jak podniecać się Teslą ARZ za 23 złote

Masz coś do niej?Tylko krótko węzłowato i technicznie.

avw napisał:
gdn 13/40/2 jest także we włoskich operach duetto. Głośnik miał całą masę wariantów wykonania, różniących się parametrami i wyglądem koszy, układów magnetycznych. Stosowany w dwudrożnych monitorach, zespołach 2.5 drożnych (np. produkowanych dla Denona) oraz jako średnio-tonowy.
Ogólnie to najbardziej masowo produkowany głośnik Tonsilu. Widziałem go także w wersjach dla Wharfedale'a bez i z ekranowaniem magnesu.

Tu przyklasnę,to prawda,spotkałem się z takimi opiniami kilkakrotnie choc samego głosniczka w łapkach jeszcze nie miałem (chyba?).

avw napisał:
Była nawet jedna kolumienka podłogowa w układzie coumpoud (drugi głośnik schowany wewnątrz obudowy) – niestety rzadkość i nigdzie nie mogę znaleźć jej planów.

A samemu to tak nie łaska?
 
umberto napisał:
avw napisał:
Nie ma to jak podniecać się Teslą ARZ za 23 złote
Masz coś do niej?Tylko krótko węzłowato i technicznie.

A Ty masz coś do mnie? Tylko krótko i węzłowato.
Technicznie mogłeś poczytać co pisałem na tym forum za czasów własności igoda. Jeśli lubisz dźwięk ruskiego radia sprzed wojny, to polecam.


umberto napisał:
avw napisał:
gdn 13/40/2 jest także ....
Tu przyklasnę,to prawda,spotkałem się z takimi opiniami kilkakrotnie choć samego głośniczka w łapkach jeszcze nie miałem (chyba?).

Klasycznego poznać po otworze w nabiegunniku. Zdarzają się również wersje bez wentylacji o nieco innej charakterystyce i wersje ekranowane. Była również rzadko występująca wersja o Re=5,7 ohm


umberto napisał:
avw napisał:
Była nawet jedna kolumienka podłogowa w układzie coumpoud (drugi głośnik schowany wewnątrz obudowy) – niestety rzadkość i nigdzie nie mogę znaleźć jej planów.
A samemu to tak nie łaska?

Co niby ma być łaska? Mam sobie wymyślać jak wyglądała i zrobiona była ta akurat Diora? Może dla hecy sprokurować instrukcję obsługi z jej fotką w photoshopie i wygrawerować znaczek firmowy?


ps: Jesteś moderem czy rowerem?
Trochę skrzypisz
.
 
Kurde a myslałem ze ona ma celulozowa membrane, heh . W dobre apliakcji ten głosnik zapwne moze dopiero pokazać co potrafi bo aplikacja w totemacvh moim zdaniej jest nieźle skpana.
 
Ja miałem totemiki i mimo ze zwrotnica faktycznie wołała o pomstę do nieba, to ten zestaw miał jednak coś w sobie. Żałuje teraz, że sprzedałem Mite, bo mogłem połączyć tego tonsilowskiego GDNa z jakaś lepszą kopułką w większej budzie i myślę, że mógłby powstać całkiem niezły zestawik.
Ale mimo wszystko Tonsil to nie czubek góry lodowej i jak się posłucha czegoś lepszego, to nie chce się wracać do głośników z Wrześni :)
 
>sdp A co masz do zwrotnic I rzędu? Rodzaj zwrotnicy zależy w głównej mierze od zastosowanych głośników. Czyli Sonus Faber stosując w niektórych swoich zestawach taki zwrotnice też miał "skopane" konstrukcje?
 
ja do dzisiaj slucham tego 13 40 2 i jestem zadowolony. kusi mnie jednak wstawienie jakiejs naprawde dobrej kopulki bo ta oryginalna totemowska jest kaszanka...
za ta cene naprawde dobry glosnik. moze arn150 ma wiecej basu ale wiem ze nie kupie juz arna, bo 40 2 go bije dla mnie na glowe
 
dolphin123 napisał:
moze arn150 ma wiecej basu
wsadz oba glosniki do takiej samej budy i sie przekonasz ze roznica jest naprawde minimalna ;] nawet tonsil podobnie zmulil :mrgreen:
szkoda tylko ze zwrotnica z MITE niestlumila srednicy troche - wtedy bylby fajny basik ;)

niewiem czy zauwazyliscie ale jest dostepna wersja tego glosnika z okraglym koszem!!
 
Ktoś go aplikował chyba z jakimś fajnym seas-ikiem więc poszukaj w gotowych konstrukcjach bo jest tam.
 
Mówisz masz...

5123d7f346de8066.jpg
 
Ja jiga skalibrować nie moge a mam zwrotnice sam projektować :lol: Ale oczywiście pliczki możesz wysłać, a najlepiej daj na forum, może ktoś bardziej obeznany w temacie projektowania zwrotnic je przygarnie i zmontuje coś sensownego.

Jeszcze jedno pytanie, jak wypada porównanie tego seasa w stosunku to tonsila z mietków? Chodzi mi głównie o przestrzeń, stereofonie i inne efekty z tym związane, bo nie ukrywam że na poprawie głównie tego elementu mi zależy. (chodź to cykanie tonsili też lekko drażni).
 
dj_zibi rownierz pytanie co do tego seasa bodajrze, czy to nie aby 27tdfc? jezeli tak mozesz napisac cos na temat jego brzmienia?

Offtop:


orientuje sie ktos czym rozni sie 27TDFC i 27TDFC/TV?

pozdrawiam
 
Powrót
Góra