• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Holton 200 (problem).

Rejestracja
Sie 28, 2009
Postów
38
Reakcji
0
Lokalizacja
Poznań
Witam mam problem a mianowicie wzmacniacz buczy gdy są podpięte oba kanały sygnałowe.
Jeżeli nic nie ma podpiętego to jest ok i jak jest jeden ,nieważne czy P czy L to też jest ok, problem pojawia się gdy do wejścia zostaną podpięte obydwa kanały.
Czego to może być wina?

Schemat połączeń:


Schemat zabezpieczenia i holtona:







Schemat zabezpieczenia:



Jeżeli ktoś potrafi mi pomóc to prosił bym bardzo o pomoc ponieważ walczę już z tym od ...
 
Spróbuj odłączyć masę od obudowy, lub na którys z kanałów podać sygnał bez masy i zobacz co się wtedy dzieję.
Pozdrawiam
 
Robiłem już i nic.
Po odpięciu masy od obudowy strasznie buczy nawet bez podpiętych kanałów a podpinanie jednego kanału bez masy nic nie daje.
 
A bez układu zabezpieczeń itp działa normalnie? :) Jeszcze spróbuj podpiąć się bezpośrednio pod końcówkę, bez potencjometrów i daj foto w środku jak to wygląda.
 
masy wejsciowe koncowek mocy powinny byc spiete razem i dalej isc jako wspolny ekran przewodu sygnalamu lewego i prawego kanalu do potencjometru ktorego obudowa musi byc podlaczona do tej masy, obudowa wzmacniacza ma byc tez podlaczona do tej masy np przez przykrecenie do niej potka.
odlacz mase obudowy od masy zasilacza. masy zasilania koncowek powinny byc dosc krotko spiete, najlepiej jak cakle zasilanie koncowek jest spiete razem a wspolnymi kablami biegnie do zasilacza. czasami pomaga podlaczenie mas glosnikow do masy zasilacza w punkcie gdzie wychodzi kabel do koncowek.
 
Witam

Widzę, że odezwał się spec i tego będę się trzymał.
Irku dziękuję za wytłumaczenie lecz niestety za bardzo nie rozumiem czy mógł byś edytować ten schemat (w paintcie) w jaki sposób to połączyć, jak poprowadzić masę?

SCHEMAT

[ Dodano: 2009-08-29, 12:41 ]
Czy chodziło ci o takie połączenie zasilania końcówek (czerwona otoczka) i wspólnym kablem do zasilacz (niebieska otoczka)?

KLIK

A czy tak to miało być?

KLIK
 
dokladnie tak, zasilanie jest dobrze poprowadzone jeszcze pokaz zdjecie podlaczen sygnalowych. to sa dwa potencjometry czy jeden stereo?
 
To są dwa osobne potencjometry.
Zrobiłem tak jak przedstawiłem na schemacie i nic.
Nadal buczy tylko teraz inaczej, czyli buczy cały czas nawet gdy nic nie jest podłączone a jak podłączę sygnał to buczy coraz mocniej wraz ze wzrostem obrotów potencjometra.
Fotki dodam jutro ponieważ nie mogę znaleźć czytnika kart SD :)
 
Krychol rc napisał:
jak podłączę sygnał to buczy coraz mocniej wraz ze wzrostem obrotów potencjometra.

to jest typowy objaw zlego kabla polaczeniowego albo ''buczacego'' zrodla

jesli teraz buczy ci caly czas to znow cos zle podlaczyles i teraz trzeba krok po kroku sprawdzic uklad.
najpierw odlaczyc kable sygnalowe od wejsc, zewrzec wejscia do masy i posluchac
potem zewrzec ze soba masy wejsc i posluchac
nastepnie dolaczyc do wejsc przewody ekranowane tym razem zwarte na koncu i posluchac
dalej mase ekranu do obudowy
i dalej potencjometr, gniazda.
w ktoryms przypadku pojawi sie brum i bedzie wiadomo od czego.

wlasnie zauwazylwem ze ten uklad nie ma rezystora 10om laczacego mase sygnalowa koncowki z masa zasilania, niestety w takim przypadku nie ma mozliwosci calkowitego pozbycia sie brumow. wiec albo dodasz te rezystory (latwo na tej plytce rozciac te masy) albo podlacz masy glosnikow do zasilacza a mase sygnalowa podlacz do wspolnego punktu polaczen mas zasilania. wywalenie kondensatorow C11,12 powinno zmniejszyc brum, w ich miejsce wstaw 100n.
 
Hm... nie jest dobrze - delikatnie mówiąc...

Masz plątaninę przewodów zasilających z sygnałowymi, trafo blisko potencjometru, spięte razem przewody od mostka z sygnałowymi ( które ciągną się w "tę i z powrotem" przez całą obudowę), a po zamknięciu obudowy płytkę 1 kanału zdaje się bezpośrednio nad trafem itd...

To po prostu musi "brumić"

Ja bym to rozebrał i poskładał od nowa - i nie wiem, czy w tej obudowie.

p.s. i potencjometr o charakterystyce liniowej (A) :cry:
 
Naprawdę nic nie da się z tym zrobić?
Przecież skoro ten jeden wzmacniacz znajduje się nad trafem i jest tylko on podłączony (czyli tylko prawy kanał) to gra normalnie bez żadnych buczeń itd.
Czy da się gdzieś kupić gotową obudowę taką do wkomponowania w case-a?
Taką jak mają estradowe wzmacniacze?
Posłucham jeszcze opinii irka.


(patrz historia)OZNACZENIE KABLI

[ Dodano: 2009-08-31, 22:26 ]
Witam właśnie byłem w moim warsztacie i znalazłem stary odtwarzacz kaset diory i postanowiłem wziąć obudowę od niego.
Teraz trafo będzie z dala od sygnałowych kabli.
A czy mogę przykręcić płytki wzmacniacza prostopadle na radiatorze i wtedy mosfety zagiąć tak i przykręcić do radiatorów?
 
Jasne, że możesz.

Pamiętaj tylko, że:
- trafo, mostek (zasilacz ogólnie) jak najbliżej siebie.
- potencjometry, wejścia umieścić tak żeby były jak najdalej od zasilacza
- przewody łączące wejścia, potencjometry z płytką jak najkrótsze i z daleka od zasilania.
 
OK to tak zrobię.
Wymiary budowy to 420x120x240mm (szer. x wys. x gł.) a na przedni panel dam blachę o wymiarach 480x120mm aby pasowała całość do racka 19".
Dam znać jak to będzie wszystko działać.
Mam nadzieję, że jak będą nadal jakieś problemy to mogę liczyć na pomoc?
 
jesli to ma byc cos ala koncowka estradowa to na wejsciu moga byc potencjometry liniowe bo beda sluzyc tylko do zmiany czulosci a reg vol bedzie w mikserze. w kazdym razie jak sa dwa to lepiej jak beda blisko siebie zeby nie robic duzej petli mas.

i tak jak koledzy pisza zasilacz musi byc zwarty czyli krotkie przewody do mostka (skrecone) i do kondensatorow (skrecone) a potem zasilajace do koncowek moga byc juz dluzsze bo one tak nie ''sieja''.

najbardziej trafo sieje w miejscu wyprowadzen i to miejsce powinno sie skierowac na zewnatrz z dala od wejsc.

inne brumy powoduje petla mas a inne wplyw trafa. petla mas to niski buczcy dzwiek a sianie trafa cze brak ekranu statycznego to takie brzeczenie. czasami jak dluzej walczy sie z brumami to warto wywalic zasilacz na pol metra wydluzajac przewody zasilajace do koncowek mocy i wtedy przyblizajac zasilacz mozna uslyszec kiedy i w jakiej pozycji pojawia sie czy ginie przydzwiek.
 
Zamiana obudowy w trakcie i mam pytanie dotyczące tego zagadnienia.
Jakiej szerokości ma być przedni panel wzmacniacza aby pasował do racka 19"?
483mm to odległość między otworami czy od końca do początku.
Chciał bym znać szerokość całkowitą przedniej ścianki i odstępy między otworami.

 


edit: wysokość którą podałeś jest niestandardowa.

w rackach liczy się je w 1U, 2U, 3U itd...

1U = 1,75 cala, 2U 3,5 cala itd..
otwory w rastrze 0,625 cala
 
Ooo o to mi właśnie chodziło.
Serdeczne podziękowania.
Czyli muszę panel przedni mojego wzmacniacza zrobić na 3U ≈ 13,3cm.
Całe szczęście będzie ok.

otwory w rastrze 0,625 cala

Przepraszam co to raster ? :)
A i cal ma 2,54cm?
 
Powrót
Góra