No patrz a fabryka samochodów też jest droga i nie opłaca się jej budować dla 1 samochodu. Tak samo jak się nie opłaca go składać samemu w garażu, chociaż to miliony razy tańsze od fabryki. Po prostu pewnych rzeczy w ogóle się nie opłaca robić

. Utknąłeś mentalnie w PRLu gdzie aby coś mieć to trzeba było to sobie zrobić bo nie było dosłownie niczego.
W ogóle po co kupować karkasy w tonsilu? Przecież trzeba kupować, trzeba zapłacić za przesyłkę, jaki to koszt ! Co z tego że tanie jak można mieć je jeszcze taniej ! Przecież można je zrobić samemu z rurki i kawałka sklejki lub HDFu. Ten można mieć za darmo np z przekładek po meblach (można wyprosić w sklepie meblowym albo jakieś ścinki w lokalnej stolarni), rurki można mieć po tabletkach typu pluszzz lub podobnych, każdy to pije. Ba gotowe karkasy można z odzyskać z plastra, elegancki karkas za darmochę. No przecież jak czujesz się prawdziwym DIYowcem to na całego, zrób je sam, kupowane karkasy są dla frajerów.
Tylko nie mów, że skoda czasu na robienie karkasu.
W czym jest lepsza gotowa cewka od samodzielnie nawijanej ? A no w tym, że z góry znane są jej parametry np rezystancja. Upakowanie drutu zawsze będzie trochę lepsze w takiej fabrycznej cewce, szczególnie nawijając drutem 1mm i grubszym. Tak na prawdę realny zysk byłby przy nawijaniu cewek właśnie jak najgrubszymi drutami, 1.2, 1.4mm lub grubszym ale są one też najtrudniejsze do nawinięcia. Cewki nawijane drutem 1mm lub mniej są po prostu za tanie aby się w to bawić. Ile można zaoszczędzić na cewce kosztującej 15 czy 20 zł ?