• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

i-AMP - krok po kroku.

ES9038Q2M I/V



1) Potrzebujemy płytkę DACa ES9038Q2M 1:1 jak poniżej (layout ten sam, nie musi być w wersji 1.07):

(może oczywiście być inny layout, ale PCB I/V była robiona pod ten konkretny egzemplarz)


2) Demontujemy:
a) złącze RCA (złącze coax, optical możemy zostawić, osobiście używam tylko I2S). Złącze RCA możemy przelutować do PCB I/V. Ja miałem używanego DACa i ktoś już gniazdo RCA męczył, więc kupiłem nowe.
b) rezystory zaznaczone na zdjęciu (4szt) (ja kupiłem używkę w którym już ktoś wcześniej grzebał przy tych rezystorach, dlatego mam przewlekane zamiast SMD)
c) kondensatory zaznaczone na zdjęciu (2szt), oryginalnie jest tam 100uF
d) OPAMP (1szt)





3) Po demontażu:



4) Przygotowanie adaptera:
- lutujemy gniazdo 1x 10pin
- lutujemy wtyki 2x 1x2pin
- po złożeniu lutujemy do PCB DACa
- robimy zworki/mostki od adaptera w miejsca "DACR" ; "DACL" w pady rezystorów które wylutowaliśmy




5) Zdemontowane kondensatory wstawiamy nowe 1000uF/6,3-10V od dołu PCB DACa:



6) Montujemy według BOMu ES9038Q2M I/V (montaż, czyszczenie, sprawdzenie poprawności montażu)

(jeśli ktoś chce szaleć to można dać kondensatory 1n;2,2n;4,7n FKP WIMA, ale jak widać będzie trochę zabawy z montażem)


7) Charakterystyka filtru:



8) Całość składamy na kanapkę:



9) Zasilanie podpinamy to samo co mieliśmy wcześniej do samego DACa (symetryczne +- 15VDC) do PCB I/V, z niej lecimy GND oraz +15VDC do PCB DACa.

A najlepiej:
Symetryczne 15VDC do I/V
Pojedyncze 12VDC do DACa (w zależności od rewizji DACa na wejściu jest stabilizator 5VDC lub 8VDC)

Uwagi:
- OPAMPy podwójne NE5532
- można zaszaleć i dać minimelfy zamiast standardowych 1% 1206 rezystorów
- goldpiny w PCB I/V proponuję dać dłuższe niż standardowe (długość 18mm)
- sam I/V potrzebuje 2x12VDC 50mA ; 2x15VDC 50mA
- //POGRUBIONE// należy zewrzeć zworkę J6 przy zasilaniu +15VDC;GND na PCB DACa!

Uwaga:
Jeden z ważnych punktów - jeśli chodzi o przeróbkę DACa to trzeba jeszcze wywalić 2 rezystory 4R7, które oryginalnie podają 3,3VDC na piny AVCC L i AVCC R. W przeciwnym wypadku będzie się fajnie grzać IC4 na nakładce mimo tego całość będzie grać ok.

Z przeróbek, które można dać dodatkowo to:
1) T2 T3 na nakładce wymienić na BC817 T2/BC807 T3 (mają większy hFe) przybędzie około 1,2VDC na liniach względem oryginalnych tranzystorów.
2) Gdyby ktoś chciał idealnie ustawić napięcie na zasilaniu opampów a nie ma regulowanego zasilacza to można się pobawić rezystorami R26 R27 na nakładce.
 
Ostatnia edycja:
Mosfety w wybranych końcówkach:

Para od Vishay:
irf240 https://www.tme.eu/pl/details/irfp24...-n-tht/vishay/
irf9240 https://www.tme.eu/pl/details/irfp92...-p-tht/vishay/


- i100 4.2 *
- i100m 6.1 ; 6.1a*

- i200 (wyszła jedna wersja)
- ops5 (wyszła jedna wersja)
- ops3 w wersji v2.1

Do wersji z mosfetami jest osobny BOM!

*niezalecane ze względu na fakt, że najlepiej dać co najmniej 2 pary. Tranzystory IRFP mają znacznie mniejszą transkonduktancję niż tranzystory BJT. Między innymi z tego względu lepiej je łączyć co najmniej 2-3 pary. Różnica między 1 a 2-3 parami jest słyszalna). Na jednej parze można odnieść wrażenie, że wzmacniacz gra "ostro"
 
Ostatnią edycję dokonał moderator:
IPS BG7 1.3 SMD


http://iamp.diyaudio.pl/?bg7-smd-v13

Czarów z uruchomieniem nie ma :)

Instrukcja uruchomienia:

1. Lutujemy wszystko według BOMu.

2. Czyścimy płytkę po lutowaniu (skrobanie kalafonii, mycie PORZĄDNE, KILKUKROTNE płynem IPA).

3. Sprawdzamy czy nie zrobiliśmy zwarć pod światłem.

4. Po sprawdzeniu płytki, przemyciu możemy podpiąć płytkę pod wcześniej wyregulowanego OPSa.

5. Sprawdzamy czy podpięliśmy wszystko poprawnie, jeśli tak to włączamy zasilanie

6. Po podpięciu korygujemy wcześniej ustawiony bias na płytce OPS.

7. Sprawdzamy czy nie ma DC na wyjściu, jeśli nie ma, wyłączamy zasilanie, podpinamy głośniki, możemy włączyć zasilanie i słuchać.




Uwagi co do BOMu:
- C9 może być między 100u a 150u
- LED koniecznie czerwony

Zdjęcia w dużej rozdzielczości złożonego IPSa:
https://drive.google.com/open?id=10y...9AquiIRL8YOVba
 
Ostatnią edycję dokonał moderator:
IPS Cliffjumper MK2.1 SMD

http://iamp.diyaudio.pl/?cliffjumper-mk2


Instrukcja uruchomienia:

1. Lutujemy wszystko według BOMu.

2. Czyścimy płytkę po lutowaniu (skrobanie kalafonii, mycie PORZĄDNE, KILKUKROTNE płynem IPA).

3. Sprawdzamy czy nie zrobiliśmy zwarć pod światłem.

4. Po sprawdzeniu płytki, przemyciu możemy podpiąć płytkę pod wcześniej wyregulowanego OPSa.

5. Sprawdzamy czy podpięliśmy wszystko poprawnie, jeśli tak to włączamy zasilanie

6. Po podpięciu korygujemy wcześniej ustawiony bias na płytce OPS.

7. Sprawdzamy czy nie ma DC na wyjściu, jeśli nie ma, wyłączamy zasilanie, podpinamy głośniki, możemy włączyć zasilanie i słuchać.




Uwagi co do BOMu:
- T7,T8 BC817UPN SC74 NPN/PNP
- LEDy koniecznie czerwony

Zdjęcia w dużej rozdzielczości złożonego IPSa:
https://drive.google.com/open?id=1IS...qhzQ-UjzG5DvWs
 
Ostatnią edycję dokonał moderator:
Tranzystory SMD, oznaczenia:

5551 SOT23 NPN < na obudowie napis "G1" + jakiś symbol

5401 SOT23 PNP < na obudowie napis "2L."

PZTA92 SOT223 PNP < na obudowie napis "P2D"

PZTA42 SOT223 NPN < na obudowie napis "P1D"

BC856 SC74 2 x PNP < na obudowie napis "3D" (1 pin zaznaczony malutką kropeczką!!!)

BC846 SC74 2 x NPN < na obudowie napis "1D" (1 pin zaznaczony malutką kropeczką!!!)

BC846UPNE SC74 NPN/PNP < na obudowie napis "10" (1 pin zaznaczony malutką kropeczką!!!)
 
Ostatnią edycję dokonał moderator:
IPS BG7 1.3 THT



Instrukcja uruchomienia:

1. Lutujemy wszystko według BOMu.

2. Czyścimy płytkę po lutowaniu (skrobanie kalafonii, mycie PORZĄDNE, KILKUKROTNE płynem IPA).

3. Sprawdzamy czy nie zrobiliśmy zwarć pod światłem.

4. Po sprawdzeniu płytki, przemyciu możemy podpiąć płytkę pod wcześniej wyregulowanego OPSa.

5. Sprawdzamy czy podpięliśmy wszystko poprawnie, jeśli tak to włączamy zasilanie

6. Po podpięciu korygujemy wcześniej ustawiony bias na płytce OPS.

7. Sprawdzamy czy nie ma DC na wyjściu, jeśli nie ma, wyłączamy zasilanie, podpinamy głośniki, możemy włączyć zasilanie i słuchać.



Uwagi co do BOMu:
1) Tranzystory T8 ; T10 można zastąpić MJE340 oraz MJE350 - pamiętając o odpowiednim wlutowaniu (pinout)

2) Tranzystory T1 ; T2 ( 2SK170 ) . Na allegro są watpliwej jakości, inne sklepy internetowe w Polsce na pytania nt oryginalności się nie odzywają. Zakupiłem jakiś czas temu w reichelt parę sztuk. Działają. Pomierzone (8sztuk), zgadzają się z datasheet (warto mieć na uwadze, że są 3 serie 2SK170 i parametry się różnią (BL, GR, V)).


Zdjęcia zmontowanych IPS:
https://drive.google.com/open?id=1Rs...48IkYjEzGIBEm6
 
Ostatnią edycję dokonał moderator:
OPS2 v2.1
http://iamp.diyaudio.pl/?ops2



Wstęp:

1) Lutujemy wg spisu zostawiając na koniec tranzystory końcowe, sterujące oraz BD139-16

2) Cewka z drutu 1,2-1,4mm + w środku rezystor 10R 2W. Rezystor ma swoje pady/otwory, więc nie trzeba kombinować z lutowaniem rezystora bezpośrednio do cewki. Cewka ma wyprowadzone tak pady, że nie trzeba zaginać nóżek. (jeśli komuś nie chce się bawić z nawijaniem to mam gotowe pocynowane)



3) Na powiercony i nagwintowany radiator przykręcamy płytkę i lutujemy tranzystory od strony TOP. Po przylutowaniu odwracamy płytkę i poprawiamy luty od drugiej strony (bottom). Szablon jest w załączniku - od razu przygotowane pod 2 płytki. Do tego naniesiony jest IPS. Połączenie za pomocą gniazd kątowych.

(szablon pod radiator A6023, drukujemy bez skalowania (100%))

Po montażu wszystkich elementów czyścimy PCB.

Uwagi:
- jeśli korzystamy z podstawek tych, które widzimy na zdjęciu to LEDy pod bezpiecznikiem musimy dać 0805
- tranzystory końcowe, jeśli używamy szablonu z załącznika to praktycznie zaginamy nogi przy samym tranzystorze, nic nie odmierzamy.

Smarowanie tranzystorów:


- nakładamy niewielką ilość pasty termoprzewodzącej, silikonowej na wszystkie tranzystory.


- tranzystor BD139-16 odginamy i również smarujemy


- radiator - smarujemy w miejscach na oko gdzie będą przykręcone tranzystory


- na nasmarowane miejsca nakładamy podkładki izolujące - np z miki . Lekko dociskamy palcem, żeby pasta się rozprowadziła po całej powierzchni - dzięki temu podczas przykręcania tranzystorów podkładki nie będą "pływać"




Złożone końcówki:




Całość skręcamy
- polecam śruby z łbem walcowym + gniazdo imbusowe. Do tego koniecznie dla tranzystorów końcowych dodajemy powiększane podkładki - zapewnią lepszy docisk!


Uruchomienie:
- standardowa procedura - rezystorki 2x 10k
- wpinamy bezpieczniki szybkie, 1A
- skręcamy potencjometry w lewo (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, tak jak opis na PCB nam podpowiada)
- podpinamy zasilanie do OPS, wpinamy rezystorki, podpinamy się miernikiem w złącze PRO , "1" to "+", 2 to "-"
- ustawiamy 50mV - całość musi się dobrze nagrzać,
- po nagrzaniu radiatora, około 10-15min skręcamy potencjometrem do 25mV i korygujemy po około 10min

To samo robimy dla drugiego OPS


Finalizacja:
Jak wszystko śmiga to skręcamy bias do 0mV i podpinamy IPSy i regulujemy wg powyższej procedury


Ustawiamy 25mV


Bezpieczniki wymieniamy na 3,5A-4A zwłoczne





Dodatkowo:
Gdyby ktoś chciał zasilić IPS z zewnętrznego zasilacza (nie korzystając z zasilania OPS) to poniżej krótka fotorelacja z przeróbki. Ścieżki zasilające przecięte pod bezpiecznikiem, dodatkowo pocynowane, po zalutowaniu podstawek bezpiecznikowych nie widać, że cokolwiek było grzebane :) Gniazda białe - raster 2.54mm. Zrobiłem dodatkowy jeden otwór w miejscach rezystorów 2k2. Dlaczego tak? Można by wykonać 2 otwory obok tych rezystorów, ale otwory by były bez metalizacji. Montując gniazda 1 pinem w rezystor mamy solidne połączenie. Zdjęcia od spodu - PCB jeszcze nie umyta :) Rezystory wlutowane od spodu do 2 pinów złączki.


Przecięcie ścieżek + zabezpieczenie miedzi


Wykonany otwór pod złączkę


Wlutowana złączka + rezystor 2k2
 
Ostatnią edycję dokonał moderator:
Uwaga odnośnie tranzystorów sterujących 2SA1837+2SC4793. Producent wycofał je z produkcji (EOL). Z tego co rozmawiałem z paroma sprzedającymi na znanym portalu - część ma zapasy, część ma bardzo duże zapasy u dystrybutora - wszystkie są oryginalne.

Nowe tranzystory sterujące, które można lutować zamiast 2SA1837+2SC4793 to TTA006B + TTC011B. Uwaga pinout mają na odwrót względem 2SA1837+2SC4793 także trzeba uważać przy montażu. Dostępne w TME.



(pisałem z Toshibą i powyższe nowe sterujące jak i końcowe 2SC5200+2SA1943 przez najbliższe 5lat będą na pewno w stałej produkcji)
 
Ostatnią edycję dokonał moderator:
Uruchomienie mini-wzmacniaczy:
- SR Amplifier EF3
- RamJet EF3

Po poprawnym montażu, umyciu PCB:
- podpinamy zasilanie (+,gnd,-)
- podpinamy sygnał (+ oraz sGND) sGND bierzemy z miniPSU! lub zamiast podpięcia sygnału + i sGND podpinamy razem do sGND do miniPSU!!!

jeśli zostawimy sGND w powietrzu na PCB wzmacniacza to nie będziemy mogli wyregulować biasu!

Bias regulujemy na TP1-TP2, wartość 25-30mV.
 
Ostatnią edycję dokonał moderator:
Uruchomienie i100m 6.1 ; 6.1a:

1) Poskładać wg dokumentacji (osobna dla 6.1 ; osobna dla 6.1a oraz osobna dla wersji mosfet i bjt)

2) Montaż na radiatorze proponuję wykonać bez wlutowanych kondensatorów od zasilacza i CapM (C6;5 + CC17;18)

3) Pamiętać o radiatorze dla przystawki CapM oraz o izolacji mosfetów od radiatora

4) Sprawdzamy poprawność montażu, sprawdzamy czy nie ma przejść między radiatorami a tranzystorami (wszystkimi nogami)

5) Skręcamy potencjometry od biasu na zero – na maksa w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara

6) W gniazda bezpieczników wkładamy bezpieczniki 0,5-1A – szybkie

URUCHOMIENIE, REGULACJE WYKONUJEMY BEZ WPIĘTYCH GŁOŚNIKÓW

7) W gniazda IPS wpinamy rezystorki 2x 10kR (w zależności jaki wybraliśmy sposób połączenia i100m<>IPS dobieramy sobie „przystawkę” z rezystorkami):



8) Podłączamy trafo do i100m:


9) Jeśli po załączeniu zasilania nie ma żadnego bum , diody od zabezpieczeń działają poprawnie czyli świecą: V+;V- (FUSES) oraz POWER i SPK (SPK z opóźnieniem około 5-8s) to przechodzimy do punkty 10, jeśli są problemy to je rozwiązujemy :) (Sprawdzamy napięcia zasilania, sprawdzamy poprawność montażu itp. Itd.)

10) Ustawiamy miernik na zakres 200[mV]DC. Sprawdzamy bias, czy w obu kanałach mamy 0[mV]DC (na przykładzie i100m 6.1a (w 6.1 jest tak samo, ale bez opisu ile mV ustawić)):
lewy kanał:

prawy kanał:

jeśli w obu kanałach mamy 0[mV]DC to przechodzimy do punktu 11

11) Regulacja przystawki CapM:
- miernik na zakres 20[V]DC,
- regulacja dodatniego raila zasilania (V+):


(przykładamy sondy miernika między bezpiecznik od V+ a TP+ - ustawiamy potencjometrem między 2 a 3[V]DC

- analogicznie ujemny rail zasilania (V-):


12) Jeśli udało nam się ustawić obie linie zasilające (V+ oraz V-) to wyłączamy zasilanie. W miejsce rezystorów IPS montujemy nasze wejściówki. Ich wejścia zwieramy do masy UWAGA – SCHEMAT POŁĄCZEŃ MASY W OSOBNYM POŚCIE - pod tym postem (#39). Dopiero po zwarciu wejścia do masy możemy przystąpić do regulacji biasu. Miernik przestawiamy na zakres 200[mV]DC. W obu kanałach ustawiamy około 50-60[mV]DC:


Jeśli radiator się rozgrzeje do 40-50[[SUP]o[/SUP]C] to możemy obniżyć napięcie z 50-60[mV]DC do docelowych 20-30[mV]DC po około 15-20minutach korygujemy wartość.


Po ustawieniu biasu możemy wyłączyć zasilanie, włożyć docelowe bezpieczniki 3,15-4A zwłoczne, przejść do podpięcia głośników i słuchania muzyki :)
https://www.flickr.com/photos/125677...57714452222908


Przy podmianach IPS postępujemy wg poniższej instrukcji:
- wyłączamy zasilanie,
- skręcamy bias na 0,
- wpinamy nowe IPS,
- zwieramy ich wejścia do masy,
- załączamy zasilanie,
- rozgrzewamy radiatory podkręcając bias do 50-60[mV]DC,
- jak się radiator nagrzeje to bias skręcamy do 20-30[mV]DC i korygujemy po około 15-20minutach
(operacje wykonujemy bez wpiętych głośników)
 
Ostatnią edycję dokonał moderator:
Masa po raz ostatni :)

Po różnych dziwnych testach finalne wersje.

Najważniejsze jeśli mamy stare IPS, gdzie jest możliwość zamontowanie rezystora separującego masę sygnałową od prądowej to wstawiamy tam zworki! W obu IPS!

1) OPS 2 ; 3 ; 4 ; 5 :

https://diyaudio.pl/showthread.php/3...l=1#post541173 - pomiary OPS2


(w załączniku .PDF z białym tłem)

OPS - podpinamy zasilanie (V+ ; V- ; GND)

IPS - GND zostawiamy puste (to od konektorka):


zworki w IPS lewym dolnym rogu oczywiście zostawiamy puste!


RCA:
- robimy punkt wspólny na jednym z gniazd (przewód 1,5mm^2),
- z punktu wspólnego lecimy na GND zasilacza (również przewodem 1,5mm^2),
- do każdego IPS lecimy z RCA "+" oraz "-" na IPS (tak, wpinamy "+" oraz "-" na złącze sygnałowe w IPS (ekran przewodu sygnałowego (np. Klotz MY206) podpinamy do masy od strony RCA)

Podczas podmian IPS/regulacji biasu można sobie kupić jakieś tanie wtyki RCA, zewrzeć ich piny ("+" z "-"), włożyć do gniazd RCA i można się bawić w regulacje.


2) i100 i100m i200:

https://diyaudio.pl/showthread.php/3...l=1#post541220 - pomiary i100m

tutaj mamy 2 możliwości (obie dobre, sprawdzone, pomierzone):

a) wersja 1 (opisana jako "wersja 2" w temacie z pomiarami - post z i100m):
IPS - GND zostawiamy puste (to od konektorka):


zworki w IPS lewym dolnym rogu zostawiamy puste!


RCA:
- robimy punkt wspólny na jednym z gniazd (przewód 1,5mm^2),
- z punktu wspólnego lecimy do złączki i100m/i200 "SIGNAL_GND" (również przewodem 1,5mm^2) (obojętnie który pin tej złączki - są zwarte ze sobą):
i100 4.2:


i100m 6.1:


i100m 6.1a:


i200:


- do każdego IPS lecimy z RCA "+" oraz "-" na IPS (tak, wpinamy "+" oraz "-" na złącze sygnałowe w IPS (ekran przewodu sygnałowego (np. Klotz MY206) podpinamy do masy od strony RCA)

Podczas podmian IPS/regulacji biasu można sobie kupić jakieś tanie wtyki RCA, zewrzeć ich piny ("+" z "-"), włożyć do gniazd RCA i można się bawić w regulacje.

b) wersja 2 (opisana jako "wersja 3" w temacie z pomiarami - post z i100m):
IPS - GND zostawiamy puste (to od konektorka):


zworki w IPS lewym dolnym rogu lutujemy!


RCA:
- brak punktu wspólnego!
- do każdego IPS lecimy z RCA "+" oraz "-" na IPS (tak, wpinamy "+" oraz "-" na złącze sygnałowe w IPS (ekran przewodu sygnałowego (np. Klotz MY206) podpinamy do masy od strony RCA)

Podczas podmian IPS/regulacji biasu można sobie kupić jakieś tanie wtyki RCA, zewrzeć ich piny ("+" z "-"), włożyć do gniazd RCA i można się bawić w regulacje.
 
Ostatnią edycję dokonał moderator:
IPS BG9 SMD - z wbudowanym DC serwo

Opis projektu, pomiary - http://iamp.diyaudio.pl/?bg9-classic...-with-dc-servo

Uwagi ode mnie - wystarczy polutować i śmiga :)

Proszę zwracać szczególną uwagę na podwójne tranzystory w obudowach SC74 - mają małą kropeczkę w rogu obudowy. Kolejna ważna sprawa, w niektórych projektach Borys używa takich tranzystorów jako NPN/PNP; 2x NPN; 2x PNP - proszę zwracać uwagę na to co mamy na PCB. Ściąga z oznaczeniami tranzystorów: https://diyaudio.pl/showthread.php/2...po-kroku/page2





Link do zdjęć w pełnej rozdzielczości - https://www.flickr.com/photos/125677...57715547128136
 
Ostatnią edycję dokonał moderator:
IPS Bolt SMD
Opis projektu, pomiary - http://iamp.diyaudio.pl/?bolt-smd

Uwagi ode mnie - po podłączeniu do wzmacniacza trzeba wyregulować DC offset (mierzone na wyjściu wzmacniacza) za pomocą potencjometru na IPS. Równocześnie korygując bias wzmacniacza.

Warto zalutować potencjometr wieloobrotowy zamiast zwykłego jednoobrotowego - zdecydowanie wygodniej reguluje się DC offset na wyjściu wzmacniacza.

Proszę zwracać szczególną uwagę na podwójne tranzystory w obudowach SC74 - mają małą kropeczkę w rogu obudowy. Kolejna ważna sprawa, w niektórych projektach Borys używa takich tranzystorów jako NPN/PNP; 2x NPN; 2x PNP - proszę zwracać uwagę na to co mamy na PCB. Ściąga z oznaczeniami tranzystorów: https://diyaudio.pl/showthread.php/2...po-kroku/page2




Link do zdjęć w pełnej rozdzielczości - https://www.flickr.com/photos/125677...57715547132676
 
Ostatnią edycję dokonał moderator:
Prezent od borysa :)

Charakterystyki 3 wybranych potencjometrów (10k,20k,50k) przy różnych filtrach RF.

a) potencjometr 10k:


b) potencjometr 20k:


c) potencjometr 50k:
 
Ostatnią edycję dokonał moderator:
PSU Tube - http://iamp.diyaudio.pl/?tube-preamp-psu

W dużym skrócie - zasilacz do pre lampowych
- 2 osobne wyjścia regulowane (potencjometr) wysokonapięciowe (HT),
- 2 osobne wyjścia z możliwością regulacji (dzielnik rezystorowy) - wraz z softstartem , oryginalnie ustawione na około 6,3VDC)

Wydajność - bez radiatorów na mostkach prostowniczych do 1A na linię.

Uwagi do montażu:
- zachować szczególną ostrożność przy montażu, uruchamianiu, użytkowaniu - wysokie napięcie!
- mosfety STP10NK60ZFP są w izolowanej obudowie - wystarczy dać pastę termo przewodzącą między tranzystor a radiator (+oczywiście przykręcić do radiatora :) ),
- LM1086 lub LM317 - są w nieizolowanej obudowie - należy dać podkładkę izolującą (mika/silikonowa np. WK220 Fischera) + przykręcić do radiatora,
- regulacja napięcia Output1/Output2 - przy skręconym potencjometrze na skrajną "-" pozycję przy kręceniu w prawo (zwiększanie napięcia), będzie bardzo wolno rosło, od połowy zakresu napięcia będzie trzeba uważać - delikatny ruch i zmiana o kilka/naście V!

Zalecany transformator:
230V/0,06A ; 8V/2,5A ; 8V/2,5A (z zapasem prądu)




Zdjęcia w pełnej rozdzielczości - https://www.flickr.com/photos/125677...h/50025088141/
 
Ostatnią edycję dokonał moderator:
Preamp2 - http://iamp.diyaudio.pl/?preamp2-lam...e-preamplifier

Borysowa odmiana Lamm 2 z audiostereo

Dwu-poziomowe wyjście x2 (LOW) oraz x20 (HIGH)

Lampy:
2x ECC88
1x ECC83

Użyte lampki w moim przypadku:
2x E88C JJ
1x 12AX7 Tung-Sol

Uwagi do montażu:
- zachować szczególną ostrożność przy montażu, uruchamianiu, użytkowaniu - wysokie napięcie!
- zasilając z PSU Tube możemy ustawić napięcie między 220V DC a 250V DC,
- w przypadku użycia podstawek Noval 9pin - należy uważać przy wkładaniu lamp - czasami idzie ciężko - można delikatnie ruszać lampą na boki lub delikatnie rozgiąć piny w podstawce,

Potencjometr - 20k-50k log

Uruchomienie - podpiąć sygnał (można bez sygnału uruchomić (bez konieczności zwierania wejścia), podpiąć zasilanie i po około 10sekundach zapalą się LEDy pod pod lampami (są konieczne, można użyć bursztynowych - ). Dioda pod ECC83 będzie słabiej świecić względem tych pod ECC88.

Pobór prądu:
6,3V DC - Grounded 0,354A


6,3V DC - Lifted 0,616A


250V DC Out 1,2 - 0,007A-0,008A


Pomiar napięć:
6,3V DC Lifted


6,3V DC Grounded


250V DC Out 1


250V DC Out 2


Jeśli chodzi o pomiar Out1,Out2 - warto podpiąć sobie krokodylki do multimetru. Wygodnie można ustawić napięcie:



Cały zestaw:









Zdjęcia w pełnej rozdzielczości - https://www.flickr.com/photos/125677...57714609985366
 
Ostatnią edycję dokonał moderator:
Powrót
Góra