• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

INFINITY 1260w - Skrzynia szczelinowa. Litraż, wymiary.

dolna idzie cała z wymiarów jak w winisd czyli
dół i góra tj 70,7 na 31

teraz boki z wysokosci odjac 2 razy grubosc co da 31 na 46,9 -2x3,6

tył z kazdego wymiaru odjac trzeba podwojna grubosc plyty czyli 70,7-2x3,6 na 31-2x3,6

Przód tak samo z czego z szerokosci trzeba odjąc jeszcze szerokość tunelu co da

70,7-2x3,6-2,5 na 31-2x3,6

- - - - - aktualizacja - - - - -

39,69 wysokosc w srodku szerokosc 63,5 glebokosc 23,8 daje jak w morde 59,999861 LITRA
 
Ostatnia edycja:
teraz objętość portu tj 32cm na 39,69 na 3,6+2,5cm szerk portu daje 7,8L

jesli dobrze rozumuje to 60L założone wstępnie jest za mało bo producent mowi o 57L więc teraz byłoby 60-7,8L czyli 52,2 wiec braknie 4,8L

podnieść o 5L wielkość obudowy i powinno być CACY ??

Rozwiej moje wątpliwości i juz wiem w czym tkwic bedzie tajemnica :P
 
Dobra już całkowicie i ostatecznie wyliczyłem coś takowego
Litraż 64L
Strojenie 32Hz

Takowy litraż i strojenie pozwoli na ustalenie tunelu szczelinowego który będzie prosty, nie będzie łamany i sam w sobie będzie miał 2,5cm szerokości 40cm wysokości,
29,39 głębokości co jeśli dobrze liczę tzn całą powierzchnie łącznie z powietrzem które zabiera daje to 7L szczeliny co odjęte od 64L da 57L tak jak poleca producent

skrzynia z płyty o grubości 3,6cm o wymiarach 47,20 x 57,37 x 39,09

Dobrze ?? Jeśli tak to zaczynam ciąć materiał
 
teraz boki z wysokosci odjac 2 razy grubosc co da 31 na 46,9 -2x3,6
i tu jest blad - przyjales podwojna grubosc scianki
w tym przypadku zupelnie niepotrzebnie

przednia scianke jak najbardziej mozesz dac grubsza. reszte daj pojedyncza i dodaj kratownice w srodku - daje to duzo lepszy efekt niz grube scianki


teraz objętość portu tj 32cm na 39,69 na 3,6+2,5cm szerk portu daje 7,8L

jesli dobrze rozumuje to 60L założone wstępnie jest za mało bo producent mowi o 57L więc teraz byłoby 60-7,8L czyli 52,2 wiec braknie 4,8L

podnieść o 5L wielkość obudowy i powinno być CACY ??

Rozwiej moje wątpliwości i juz wiem w czym tkwic bedzie tajemnica :P
teoretycznie dobrze liczysz i tak niby powinno sie robic. ALE...

http://s3.amazonaws.com/szmanuals/663ab8fc44823217fd87abef74b72ce5
VENTED BOX VOLUME
(INCLUDES DRIVER/PORT DISPLACEMENTS)
trzeba czytac to co producent podaje! ;)
JBL/Infinity/HK podaja pojemnosci z uwzglednionymi tunelami i glosnikami. czyli robimy skrzynie dokladnie 56 litrow i niczym sie nie przejmujemy
z kolei JL Audio podaje netto i trzeba sobie doliczyc samemu objetosc glosnika jak i tunelu. w taki sposob np proponowane przez JLa 42 litry jest wieksza obudowa niz twoje 56 litrow. dlaczego? bo po uwzglednieniu tunelu i glosnika wyszla mi skrzynia 65 litrow :p


skrzynia z płyty o grubości 3,6cm o wymiarach 47,20 x 57,37 x 39,09

Dobrze ?? Jeśli tak to zaczynam ciąć materiał
tak wiec trzeba to przeliczyc na nowo :p



grubosci odejmowac wg zasady skladania przedstawionej np tutaj
idz krok dalej i pomysl jak to wykonczyc?
 
jak sie ma 2L orginalnego tunelu BR rurka do mojego 7L BR szczelinowego musze przeciez podniesc litraz o te 5L różnicy czyli 57 + 5 da 62L zeby zrekompensowac zabrana powierzchnie no tak

Idzie płyta 36mm i koniec kropka bo to musi w tym samochodzie być pancerne a w kratownice mi się nie chce bawić.

Wykończenia narazie nie będzie żadnego bedzie oszlifowane i pociagniete jakims lakierem, BR zostaje biało szary taki kolor jak ma płyta.

Kiedyś może się obije co jest dla mnie całkowicie zbędne.

Dodatkowo chciałem przednią sciane tak rozwiazac ze 1 warstwa 18mm bedzie wycieta pod wielkosc zewnetrzna glosnika zeby go zatopic i oprzec dopiero na 2 płycie.

Powiedz mi w takim razie ile ma miec w koncu ten litraz i czy uwzgledniac roznice w powierzni szczeliny a okraglego portu.
 
te 5l przy takim litrazu wielkiej roznicy nie zrobi

i teraz kolejna sprawa - wyliczenie odpowiedniej dlugosci tunelu
tutaj juz nie mozna odejmowac objetosci tunelu bo wtedy wyliczenia nie pokryja sie z tym co zbudujesz
tak wiec do programu wpisz to co masz w srodku bez tunelu


Takowy litraż i strojenie pozwoli na ustalenie tunelu szczelinowego który będzie prosty,
zwroc uwage jak daleko jest koniec tnelu od scianki
zeby czasem tylna scianka nie robila nam zakretu...


Idzie płyta 36mm i koniec kropka bo to musi w tym samochodzie być pancerne a w kratownice mi się nie chce bawić.
w takim razie bedziesz mial ciezka skrzynie ktora nadal bedzie drżala razem z glosnikiem
 
Tunel jest obliczony tak ze 2,5cm zostanie pod koniec czyli tyle samo co jego szerokosc

Który litraz mam w koncu policzyc sam wewnetrzny do granicy sciany szczeliny ?? i ten ma miec 56L ??

Zakreciles mnie juz teraz tak ze juz sam nie wiem najpierw mowiles zeby odliczyc doliczyc teraz jak w koncu :D
 
Dzięki takim ludziom jak nasz Admin marzenia się spełniają a ludzie tacy jak ja potrafią się nauczyć ciekawych rzeczy. I mimo że nie mam dobrego sprzętu to i tak miło mi się będzie składać skrzynie po wszystkich wytycznych Pawła. Dobra robota.
Inne fora milczały to się nauczyłem czegoś. Dziękuje.

Wstawiam projekt który pomógł Paweł przelać na "prostą" kartkę :D mój rysunek nie nadaje się do pokazania :D

 
Panowie i Panie jak z waszego doświadczenia wygląda wygłuszanie. W większości przypadków widzę że nie ma sensu wygłuszać skrzyń BR. Zamknięte owszem. Moje pytanie czy lekkie wygłuszenie spowoduje mniejszy strzał z basu i zmiękczenie tąpnięcia ?? :) i czy w ogóle się z tym męczyć ;)
 
Ostatecznie po miesiącu czasu od kiedy tu jestem udało się zrobić taki w sumie pierwszy swój osobisty projekt DIY. Jedyne czego sam nie wykonałem to cięcie płyt, które zostawiłem stolarzowi który jak się domyślacie nie popisał się i czasem musiałem przypiłować 3mm. No do rzeczy. Projekt po konsultacji z Pawłem został odrobinę zmieniony tzn
skrzynia 60L z tunelem 35cm na 36mm dała strojenie w granicach 34Hz chociaż na słuch 37 - 38hz w tym samochodzie przy tym wzmacniaczu jest słyszalne tak ostatecznie moim zdaniem. Owszem słychać i 20 ale raczej przy więcej niż magiczne -3dB ;) Zmniejszanie powierzchni tunelu (obniżanie strojenia) nie daje za wiele co szybko wnioskując daje nam informację o jakże badziewnym głośniku INFINITY :) Na początek uważam wystarczy ;) Ogólne wrażenia to moc jest straszna. Blachy fruwają, szpachla odpada :D a po już takim ludzkim ustawieniu przodu z subem daje to czego oczekiwałem tj. dołożenie odpowiednio niskiego basu do standardowego zestawu. Gra czystko, mruczy w miarę nisko i o dziwo nawet bardzo się nie dławi przy szybszych bitach. Odsłuchy plików z generatora pozwalają stwierdzić że rezonans blach w samochodzie jest na poziomie 59 - 62 Hz ;D co skutecznie zniechęca do słuchania szybszego bitu. Po podkręceniu wzmacniacza na tzw denerwowanie okoliczności potrafi naprawdę zagęścić atmosferę w okolicach 100 metrów :D szczególnie przed samochodem.
Podsumowując w zależności od ustawień wzmacniacza uzyskać można mięsisty potężny bas który zagłuszy wszytko :D lub jakościowo rozszerzyć zakres odtwarzanych pasm.

Przypominam że samochód to typowy blaszak a zamierzeniem było tylko delikatnie poprawić jakość słuchanej muzyki a wyszedł masakrator :D

W następnym poście przedstawię kilka fotek z budowy w trakcie której bawiłem się docieraniem, szpachlowaniem, zaokrąglaniem. Czas nie grał roli chciałem to zrobić raz a porządnie. Ocenę pierwszego DIY zostawiam Wam.

- - - - - aktualizacja - - - - -

Chwilowo jest bez narożników - muszą być moim zdaniem przy częstym wożeniu dziwnych rzeczy co zmusza do częstego przestawiania skrzyni a rogi lubią się obijać
Poprawki trzeba zrobić z mocowaniem maskownicy która też musi być ze względu na charakter przewożonych rzeczy.
Czekam na ewentualne wskazówki na przyszłość :)

 
Powrót
Góra